Vraag

Slechte synchronisatie sindsdien installation nieuwe decoder

  • 12 September 2018
  • 19 reacties
  • 603 Bekeken

Een maand geleden ongeveer de nieuw aangeboden decoder geinstalleerd. Synchronisatie beeld en geluid niet meer OK. Helpdesk kon niet helpen, technieker langs geweest, niks hielp, nieuwe decoder aangesloten. Nog steeds niet OK. Je wordt er gewoon gek van..... Nochtans werkte alles perfect met de oude decoder. Ik overweeg, tegen mijn zin, om over te stappen naar telenet. Help. Aub...

19 reacties

Gaat het hier ook om een V5-compact?
welke software versie staat er op
- MENU > Instellingen > systeem > systeeminfo > daar software versie aflezen
V5 compact.? De decoder ? Waar vind je die info?
• druk op van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan symbool (wat het symbool voor "instellingen" is) + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot + druk [ok]
en daar kan je o.a. de software versie aflezen
Software versie. Note miniV5 93214
Mss best eens vragen aan het proximus team om recenter software op te laten zetten door hen een Privébericht te sturen (klik hier)
Je kunt eventueel eerst proberen om die zelf binnen te trekken (dat lukt niet altijd) door een reset van je decoder uit te voeren en terug te kijken of de software versie veranderd is en eventueel dan ook je probleem.
reset decoder klik op deze link > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html#/dcdv5c
Zelf reset ten helpt niet, k heb mail gestuurd naar de door jou gegeven link. Johan.
Reputatie 7
Badge +3
Johan dg de betrokken diensten zijn op de hoogte en zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing. Groeten ELs
Beste Els,
Synchronisatie blijft me vreselijk ergeren, tot nu toe nog niets van jullie betrokken diensten gehoord of gezien.
Help???
Gewoon een vraag uit interesse: was uw vorige decoder waarmee je het probleem niet had, ook een V5-compact of was het een V5 met harde schijf?
Dat was een decoder met harde schijf....
Ok bedankt voor de feedback.
Reputatie 7
Badge +3
Johan dg wanneer past dat voor u? Groeten Els
Voor de technieker langs te komen? Morgen?
Reputatie 7
Badge +3
Johan dg morgen kan ik iemand sturen tussen 12.30 en 17u groeten ELs
Ok, ik zorg ervoor dat ik thuis ben. Ik hoop dat de technieker ook een decoder met harde schijf bij heeft.
Technieker Dries is langs geweest, heeft wel licht alles geprobeerd om mij te helpen. Uiteindelijk een nieuwe v6decoder aangesloten en die analoog met mijn bose soundwave verbonden. Perfecte synchronisatie nu. Gewoon fantastisch. Uiteindelijk blijkt dus, zoals men nog elders kan lezen, dat eigenlijk de Sony K4 tv schuldig is, die vertaalt het digitale beeld sneller dan het digitale geluid..... Ik hoop van Sony daar ooit eens iets van te horen. Ondertussen, bedankt Dries, bedankt Proximus.
wat ik dan wel niet begrijp is dat volgens sommige bronnen het niet voorvalt als je een andere bron, zoals blue ray , of Telenet decoder aansluit, het dan wel synchroon verloopt, ik begrijp het echt niets meer van....!
Reputatie 4
Badge +1
Wij hebben sinds enige tijd hetzelfde probleem: slechte sync tussen beeld en geluid (geluid komt fractie te laat).

Het probleem doet zich niet met Blu-Ray of DVD voor. Op tv valt het ook erg op dat dit bvb. op het Eén-journaal veel meer zichtbaar is tijdens reportages dan gedurende de studio-uitzending (journaal- en sportanker). Op Ter Zake idem: het geluid van Annelies of Kathleen loopt in de studio vrij synchroon maar tijdens interviews in beeldreportages zie je echt heel duidelijk hoe het beeld voor loopt. Eens je er op gaat letten wordt dat hoogst irritant. Op andere zenders (films, series) valt het minder op maar bvb. op de regionale (RTV) dan weer wel. Zeer vreemd.

Onze setup: v5 decoder zonder schijf met softwareversie: NTE-miniv5_9.4.13.22, via HDMI aangesloten op een wat oudere Philips flatscreen (ik vermoed bj. 2010 of '11) die wel HD is en waar we overigens voor de rest nog steeds tevreden over zijn.

Ik heb de HDMI-kabels van Blu-Ray-speler en decoder al eens omgewisseld (de ene was al wat dikker dan de andere), de decoder menig maal gereset, de bbox herstart, maar krijg het probleem niet weg. Vroeger (met de oude decoder met schijf) nooit dat probleem gehad. Uit de discussies op dit forum wordt ik niet echt wijzer (ik heb de indruk dat niemand feitelijk echt weet hoe dit komt).
Dan moet dit volgens mij toch iets te maken hebben met de software versie want op mijn v5 mini kan ik echt niet klagen over de synchronisatie, maar bij mij staat er blijkbaar nog een oudere versie op dan deze bij u !!!

Reageer