Serie opnames: stel opnieuw in vanaf 1 maart 2011!

  • 26 February 2011
  • 12 reacties
  • 1831 Bekeken

Aan alle Belgacom TV gebruikers:

Vanaf 1 maart zal de optie "serie opname" voor de meeste zenders dienen opnieuw ingesteld te worden. Dit is nodig daar er een technische ingreep gebeurd ivm de interface. Concreet wil dit zeggen dat uw serie opname nog te zien zal zijn bij de planning maar dat deze niet meer de serie zal opnemen. Als gebruiker dient u de serie opname te wissen en opnieuw in te stellen ( vanaf 1 maart dus hé). Meer uitleg en over welke zenders het gaat vindt u op het infokanaal van Belgacom TV, nummer 90.

Een verwittigd man...:)

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Het eerst wat ik ervan hoor.....moet al wel eens meer series terug ingeven (die zijn dan plots hun status als serie kwijt..). Ik hou toch alles dagelijks in het oog of er niks fout loopt.
Reputatie 6
Badge +3
bedankt voor de info ! is nogal belangrijk...
Badge
OK. Is genoteerd. :)
Meer info en de lijst van zenders waarvoor dit van toepassing is, staan op onze support website: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/15075

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom
Ik kom hier rondlezen omdat ik paar dagen terug al merkte dat mijn decoder mijn opnames niet meer opneemt,ik ging zien bij de geplande opnames en daar staan amper nog drie vermeld terwijl ik eerst over de 30 geplande opnames had staan,enkel nog series die ik op vtm heb geprogammeerd stonden nog aktief maar alle van Syfy zijn verdwenen waarvan meeste al gespeeld hebben ,niet opgenomen werden en geen herhalingen meer van komen en ik ben niet van plan om die on demand te vragen dus alles wat ik volgde nu mooi gemist en wie weet hoelang dit al zo gaande is daar ik tegenwoordig heel weinig tv kijk en rekende dat mijn series gewoon opgenomen werden en ik dit nadien kon bekijken,niet dus!!!

ik merkte dit vrijdag 25februari op dus niets dat dit vanaf 1maart is gelijk hier staat!!! toch niet bij mij in alle geval!

dit is zoveelste tegenvaller sinds ik tv digitaal bij belgacom in augustus nam

Zit sinds 2003 bij belgacom met mijn internet en was een zeer tevreden klant,ik kwam van telenet toendertijd en dacht om nooit terug te keren maar ik ben toch van plan om in augustus naar telenet te vertrekken en hopelijk valt het internet dan me evengoed mee als bij belgacom maar het is voor de tv dat ik verhuizen moet want heb veel te veel tegenvallen met tv bij belgacom
Reputatie 7
Badge +1
Als je denk dat bij Telenet alles goed loopt....ik hoop het voor jou.

Je moet gewoon aanvaarden dat een product in ontwikkeling is, en dat er dan dingen kunnen foutlopen. Met dat van die serieopnames heb je echter wél gelijk. De laatste maanden gebeurt het regelmatig dat bepaalde programma's waarvoor de optie "serie opnemen" bestond ineens gewone programma's geworden zijn. D.w.z. dat ze terug dagelijks of wekelijks moeten ingebracht worden. Als je dat niet op tijd bemerkt, ben je een aflevering kwijt. Ze blijven wél in de serieopnames staan, maar komen niet meer in de planning terecht. Het beste is van dagelijks de planning na te kijken of alles er in staat, en of er geen programma's met een X (kruis) staan.Je kunt trouwens 5 dagen vooruit plannen dus dat hoeft maar een paar minuten te duren om de lijst te overlopen. Hoop dat het met de aangekondigde nieuwe interface voor de TV-gids beter zal gaan.

Bij analoge TV had ik regelmatig problemen met de VRT voor opnames die met PDC gepland waren op een DVD-HDD-recorder. De opnames startten dan werl, maar het PDC-signaal (dat continu van begin tot het einde van het programma moet meegestuurd worden) werd kort onderbroken na een paar minuten en de opname werd dus gestopt. 't is overal wel wat. er zijn overal mensen die fouten maken of hun werk niet goed doen.
Misschien domme vraag, maar deze bestaan uitreraard niet.

Hoe wis ik een serieopname uit de lijst?

Als ik een serie aanklik om te wissen, antwoordt men er zijn geen opnames gepland.

Ik heb ooit Thuis en Ella geprogrammeerd, wikl dat nu niet meer.

Ook Spinoza staat er nog altijd op, krijg dat met de beste wil niet weg.

Wie weet raad?
Reputatie 7
Badge +1
Gewoon met de blauwe knop....op de serie gaan staan met de cursor en op blauwe knop (staat onderaan, wissen staat erbij) duwen;

Bij mij viel het nogal mee. Alleen "tournée générale" stond dubbel geprogrammeerd waarvan één met een kruis. Toen ik die met een kruis verwijderde met de blauwe knop, was de andere mee weg. Heb serie dan gewist (blauwe knop), en terug ingegeven vanuit de TV-gids.
Bedankt Sinjoor71,
Ze zijn al gewist, gemakkelijk maar je moet het weten.
In de Belgacom winkel - Kapellen - kon men mij niet helpen.
De helpdesk van Belgacom ook niet, ik moest wachten na 1 maart zou alles beter gaan????
Goed dat er nog gedienstige klanten zijn.
Groeten.
Roger
Reputatie 7
Badge +1
Graag gedaan Roger. De Community is hiervoor opgericht. Gaat meestal véél sneller en met meer uitleg dan via helpdesk ! ;)
Sinjoor71 is de beste hulp die men zich kan wensen,geeft altijd heel nuttige tips en weet ons altijd raad te geven

dank u Sinjoor71

ja klopt in mijn geval en zal zeker zo zijn dat bij Telenet ook vanalles misloopt maar je moet erbij zijn om het te weten en het gras lijkt altijd groener aan de overkant ;)

ik ben al sinds 2003 bij Belgacom met mijn internet en zelden wat te klagen gehad,het is maar met de tv dat ik bij momenten hinder ondervind maar zal geduld uitoefenen en ben niet zo snel weg als ik zeg,is woedemomenten en dan zegt een mens eens wat hij niet echt meent,mijn exusses ervoor

Zou alleen meer band voor opname kunnen gebruiken want de mijne zit altijd vol 😉 maar ook dat zal met de tijd wel beter gemaakt worden
Reputatie 7
Badge +1
Esperogo en Carmen, 't is altijd een genoegen om mensen zoals jullie te helpen. ;)

Reageer