Vraag

Reactiesnelheid afstandsbediening met nieuwe v5 compact decoder

  • 4 April 2018
  • 7 reacties
  • 559 Bekeken

Ik heb een swap aangevraagd van een v5 decoder naar een v5 compact.
Voornamimelijk handig dat deze via rf werkt en dus uit zicht kan worden geplaatst. Echter de huidige afstandsbedienikg heeft bijzonder veel moeite met de nieuwe decoder: zowel als deze werkt voa rf of infra rood. Decoder staat nu gewoon voor de tv , maar signaal komende van de afstandsbediening bereikt in 1 op de 3 gevallen de decoder niet (je kan dit zien aan de meest linkse ‘led’ die niet knippert wanneer je een toets opndenafstandsbedoening indrukt. Soms doet hij zelfs 2x dezelfde actie na 1 druk opndenknop.

Zijn er nog mensen met gelijke problemen??! Dit is zeer frustrerend!

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Gaat op de afstandsbediening zelf nog wel een ledje branden? Valt de aanvang van je problemen volledig samen met de swap van je decoder?
Reputatie 6
Badge +3
De gewone V5 werkt toch ook gewoon via RF.
Daarvoor is geen omruiling nodig.

Wellicht werk je nog op infrarood ipv RF.
Ja hoor en de batterijen zijn ook reeds vervangen. Tv zelf is niet verplaatst of zo dus daar kan het ook niet aan liggen. Het lijkt er gewoon op dat de decoder het signaal van de afstandsbediening niet altijd ‘herkent’. Of dat er alleszinds een grote vertraging op zit.
Reputatie 7
Badge +4
Olivier, je kan eens de afstandsbediening volledig resetten: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_reset_rc/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-afstandsbediening-resetten.html... en hierna terug instellen (universeel maken).
Reputatie 6
Badge +3
Hier: staat uitleg om op RF te werken
Dat is zowel op V5 als V5 compact.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rc_radio/particulieren/welkom-bij-support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/afstandsbediening-via-radiofrequenties.html
Hallo, ik heb intussen via via een 'oude' afstandsbediening kunnen lenen. Deze werkt niet met RF maar enkel IR maar hier heb ik het probleem dus helemaal niet. Wat mij doet besluiten dat er met de decoder zelf niets mis is (wat ik wel verwachtte).
Maar met mijn v5 afstandsbediening gaat dus zowel via infra rood als via radio freq de ontvangst niet zoals het moet.

==> Ik zou graag een nieuwe aanvragen, kan dit in de shop?
Misschien nog ter afsluiting van dit topic : heb intussen een nieuwe afstandsbediening ontvangen en deze zonder problemen kunnen wijzigen naar RF.

Decoder plakt nu achter de tv en het werkt perfect!
(Exact zoals gehoopt)

Dus er was wel degelijk een issue met de vorige afstandsbediening.

Reageer