Beantwoord

Proximus TV App start en... stopt!


Mijn Proximus TV App op mijn Windows 10 laptop start op, ik krijg het blauwe scherm met het Proximus TV logo en de App sluit terug af.
Machine reeds twee keer gereboot.
icon

Beste antwoord door jonathandr 8 March 2019, 15:05

Bekijk origineel

57 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Heeft Proximus al laten weten dat de App verdwijnt of dat er een tijdelijk probleem is met de App ?
er staat duidelijk vermeld dat de TV app niet meer wordt ondersteunt maar je wel kunt kijken via proximustv.be
Dus ik denk dat dit al duidelijk is dat ze er van afgestapt zijn!
En je zult wel zien wat de Proximus medewerkers zullen vertellen als ze van de bevoegde dienst de nodige uitleg krijgen wat er hieromtrent moet gecommuniceert worden
Neen. De laatste communicatie van Charlotte D. / Support Medewerker was 'Michel, ik heb hiervoor even contact opgenomen met ons IT team. Als ik hier meer info over krijg, dan informeer ik je asap. Grtjs, '
Martin, waar heb je dit ergens gelezen?
Reputatie 4
Badge +2
Neen. De laatste communicatie van Charlotte D. / Support Medewerker was 'Michel, ik heb hiervoor even contact opgenomen met ons IT team. Als ik hier meer info over krijg, dan informeer ik je asap. Grtjs, '

Heeft ze het hier niet over het type browser waarop proximus tv niet op werkt ?
Die melding wordt gegeven direct als de app start en ik heb van anderen juist het zelfde vernomen.
Die melding krijg ik niet, FYI.
@Contron Goede vraag, is niet echt duidelijk, nee. Haar laatste feedback gaat over het browserverhaal.
ja dan is het logisch dat je denkt dat het een tijdelijk fout is maar spijtig genoeg is het dit niet.
Reputatie 5
Badge +2
Ik vind het heel jammer dat de app niet meer werkt, vroeger kon je alles doen met de computer, nu denkt men alleen maar aan de mensen met iPhone en iPad en dergelijke.
Anderen worden afgeschreven, niet iedereen werkt met die nieuwe systemen, idem voor klantenkaarten alles werkt met apps
Er zijn er nog veel die met computers en laptops werken, en niet zo'n oude dingen maar nieuwe apparaten.
Ik heb een gewone gsm omdat ik dat voldoende vind enkel te bellen als ik onderweg ben en niet constant mijn mails te controleren, maar nee ze dwingen u bijna over te schakelen op een iPhone die veel duurder kost en allerhande dingen heeft die je niet wil gebruiken.
Enfin dit wilde ik kwijt, dat men alles bekijkt voor een beperkt cliënteel en de andere kunnen stikken.
Ik ben tevreden met proximus maar weeral worden er ook bij proximus mensen uitgeschakeld.

verder nog een prettige avond en hopelijk wordt er toch nog iets aan gedaan
Ik hoop inderdaad ook maar één ding dat de Proximus medewerkers hier morgen komen vertellen dat deze melding die de app geeft bij het opstarten, dat er geen ondersteuning meer is, maar tijdelijk is en er een terug een werkende app komt voor de PC, zoals een universele app, die dan bv. ook op Xbox console zou draaien.
Hoop doet leven …….

🆘 💯
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb deze morgen een mail gestuurd om te melden dat de app niet meer ondersteund wordt en wat eraan gedaan zal worden. Kort nadien hebben ze teruggebeld, zo als gewoonlijk wisten ze van niets. Ik heb dan maar gemeld waar ze het konden terug vinden en nu zal ze het melden hogerhand!!!!! met de vraag of er iets zal gebeuren voor de gewone computer gebruikers, iets anders dan de website. 't is toch al iets dat het zal nagevraagd worden. Ik heb ook gemeld dat er op het forum ook misnoegde klanten waren over het verdwijnen van de app voor windows. Spijtig ik vond die app zo handig. Misschien komt er voor ons ook nog iets uit de bus, vragen staat vrij, zeggen ze dan.
Spijtig dat de personen die de telefonische opvolging doen en de emails niet directer op de hoogte gehouden worden van de nieuwigheden. Het is niet aan ons om eerst de uitleg te doen wat er veranderd is, zodat zij het kunnen oplossen.
De mevrouw die mij terugbelde wilde mij al direct helpen met de app, hoewel ik uitgelegd had in de mail wat het probleem was, ze was heel hulpvaardig maar eigenlijk zou ze al op de hoogte moeten zijn voor dat ze belde
Ik vermoed sterk dat er opgevolgd wordt hoeveel klanten de PC/laptop app nog gebruiken in vergelijking met het aantal gebruikers op iOS en Android operating systemen, dan kan hun "rekenhof" natuurlijk vlug uit de kosten/baten analyse concluderen dat voor hen het sop van de bonen niet meer waard is om daar energie = geld in te steken, want waarom hebben ze trouwens van in het begin al, toen de prox TV app vernieuwd werd maanden geleden, alleen de apps voor iOS en Android ge-upgrade en niet niet de app voor pc/laptop en ook bevestigd dat deze app niet ging veranderen!
Ik heb al mijn stem uitgebracht op "Teken voor onze toekomst" mss moeten we eens aan Frank de Boosere voorstellen om ook eens reclame te maken voor "Teken voor onze Prox TV PC-app toekomst" !
❓ Kan er eens aan de bevoegde Proximus engineers gevraagd worden of de ProximusTV-app voor PC/laptop nog terug komt of dat deze voor altijd afgevoerd werd ❓
Reputatie 7
Badge +4
ik informer even hiervoor bij ons engineering team
👍 Bedankt jonathandr,
groeten Martin.
Reputatie 7
Badge +4
martin

De app zal binnenkort volledig afgedankt worden en er zal een link in verschijnen die verwijst naar de site
je kan daar van dezelfde functionaliteiten genieten
Reputatie 4
Badge +2
Iemand een idee hoe je een gekeken programma kan wissen op proximustv.be ?
Is er ook een mogelijkheid om al de afleveringen van een serie te groeperen ipv ze allen apart te tonen ?
@jonathandr Zijn er nog services die binnenkort afgedankt worden waarover geen communicatie gebeurt vanuit PXS?...
Daar moet je zelf niet aan twijfelen ☺️
martin

De app zal binnenkort volledig afgedankt worden en er zal een link in verschijnen die verwijst naar de site
je kan daar van dezelfde functionaliteiten genieten

Bedankt in ieder geval jonathandr,
zo weten we het toch officieel, anders kunnen we hier maanden blijven over gissen.
Al vind ik het toch heel spijtig want ik gebruikte veel liever deze app op mijn laptop dan deze van de proximustv.be site 😒
Ook al om reden dat ik dan niet verplicht was om de chrome browser te gebruiken i.v.m. de chromecast mogelijkheid.
Iemand een idee hoe je een gekeken programma kan wissen op proximustv.be ?
Is er ook een mogelijkheid om al de afleveringen van een serie te groeperen ipv ze allen apart te tonen ?

Volgens mij zitten die mogelijkheden er nog niet in maar aangezien dat ze de proxTV pc app definitief afgevoerd hebben zullen ze waarschijnlijk de website versie wel nog uitbreiden, ook een beetje af te leiden uit wat johnatan gepost heeft "... kan daar van dezelfde functionaliteiten genieten … "
Reputatie 4
Badge +2
't is te hopen, want nu is het geen volwaardige vervanging van de Windows TV App !
Inderdaad het is bijlange nog geen volwaardige vervanger en ik hoop dat het geen maanden en maanden gaat duren vooraleer het een volwaardige vervanger zal worden 🤔

Reageer