Beantwoord

Proximus TV app en chromecast


Beste,

Is het na de laatste update van de Proximus tv app (4.2.0) nog mogelijk te casten naar Chromecast ??
Lijkt niet meer mogelijk wc icoontje om te casten is verdwenen !!
icon

Beste antwoord door LinosD 2 July 2018, 15:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Klopt, deze functie is tijdelijk verdwenen, maar keert bij een volgende update terug!
Reputatie 7
Badge +6
(Heel even terug.)

Tja, alleen zeggen Proximus medewerkers op het franstalige forum dat die fameuze chromecast update er niet komt voor september. Dat zou dan toch wel heel lang duren. Is dat zo?


Zie ook:
fr.forum.proximus.be/proximus-tv-7/chromecast-47193
Bye bye again.
PS; de mogelijkheid om via de app je smartphone als afstandsbediening te gebruiken zou zelfs helemaal niet terugkomen.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vraag even het voorziene tijdstip na wanneer de update met Chromecast wordt uitgegeven. Van zodra we meer weten zullen we dat hier vermelden.
Ik denk dat de medewerkers die het probleem via telefoon proberen op te lossen beter geïnformeerd moeten worden.

5 maanden geleden werd ik klant omdat Proximus deze functie aanbood en ik kinderen heb die deze functie uitgebreid gebruikten. En nu plots is de mogelijkheid verdwenen. Dit vind ik niet kunnen....
Reputatie 3
Badge +2
Maar onze facturen blijven gelijk. Enige compensatie daarvoor ???
Reputatie 7
Badge +4
We kunnen hier momenteel nog geen datum voor geven, maar het wordt zowiezo in 1 van de volgende updates terug toegevoegd.
Gelukkig heb ik op 1 pad nog de oude versie staan. Die werkt perfect op alle vlakken. Geef de mensen gewoon de mogelijkheid om te downgraden.
Reputatie 7
Badge +1
Dit is (was?) wél een belangrijke functie hoor! Het casten met Chromecast (Google Cast) werd hier zogoed als dagelijks gebruikt. Tegen dat die terug is, is het Wereld Voetbal Kampioenschap al voorbij denk ik! Voor de rest werkt het behoorlijk goed op mijn S6 en op mijn Samsung tablet tab 4. Al blijkt het soms (wel uitzonderlijk) moeilijk om een planning te verwijderen. De zenders VRT Nu, VTM, Vier/Vijf bieden meestal wel casting mogelijkheid aan vanop hun website. Maar toch...het moet ook live kunnen tijdens de uitzending met de Proximus App.
Reputatie 7
Badge +4
Walter, binnenkort wordt dit terug mogelijk. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 7
Badge +1
Bedankt Charlotte, ik zal het opvolgen!😘
Gelukkig werkt die chromecast nog altijd bij de windows-app versie.
Is er al meer geweten ivm het streamen van de Proximus app via chromecast?
We zijn nu al meer dan een half jaar verder - al nieuws wanneer we kunnen streamen naar Chromecast ??
Reputatie 7
Badge +4
hi

Dit zou binnenkort terug mogelijk moeten worden
een exact tijdstip heb ik hiervoor momenteel niet

mvg
Wanneer gaat Proximus eens leren dat een update ook alle voordelen van de vorige versie moet bevatten.
Tis nu terug van tzelfde met het casten. Ga toch eens in de leer bij Telenet jongens, bij hun lukt het wel om de casting optie te gebruiken iedere maal dat ze hun yellow play updaten. En bij de Proximus is er altijd iets dat niet meer werkt na een update. En steeds moet dat maanden duren eer dat het opgelost geraakt. Alleen veranderd er nooit iets aan jullie facturatie als er iets niet meer werkt. Dit is blijkbaar de enige dienst die nog werkt bij jullie. Wij sturen onze klanten een compensatie als we onze beloftes bij een opdracht niet nakomen. En daar zijn jullie al lang aan toe. Ik heb nog nooit een maand gehad waarbij ik van al de Proximus TV diensten waarvoor betaal gebruik kon maken zonder problemen met het een of het ander!!
hi

Dit zou binnenkort terug mogelijk moeten worden
een exact tijdstip heb ik hiervoor momenteel niet

mvg
dat noemen ze een professioneel antwoord op een vraag bij Proximus.
Proximus support medewerker zwijgt dan toch gewoon als je niets weet!
De laatste melding was wel eerlijk " januari 2019 , onder voorbehoud " ….

Toch een kleine opmerking:
Spijtig genoeg staan de Proximus medewerkers wel altijd onderaan op de ladder en zijn hierdoor altijd de kop van jut, en krijgen ook dikwijls opgelegde antwoorden en als ze niet antwoorden of antwoorden dat ze nog geen verder info hebben,krijgen ze ook van leer.
Naar mijn bescheiden mening vragen zij ook niet liever dan dat ze een sluitend antwoord zouden kunnen
geven op het forum.
De laatste melding was wel eerlijk " januari 2019 , onder voorbehoud " ….

Toch een kleine opmerking:
Spijtig genoeg staan de Proximus medewerkers wel altijd onderaan op de ladder en zijn hierdoor altijd de kop van jut, en krijgen ook dikwijls opgelegde antwoorden en als ze niet antwoorden of antwoorden dat ze nog geen verder info hebben,krijgen ze ook van leer.
Naar mijn bescheiden mening vragen zij ook niet liever dan dat ze een sluitend antwoord zouden kunnen
geven op het forum.


Die mening deel ik niet. Als ze iets niet weten kunnen ze zich perfect laten informeren, gewoon eens navragen bij de betreffende dienst.

Zoals de vraag van velen voor een app op Android TV (Android Box zoals Nvidia Shield of Xiami MiBox), die krijgt van ‘medewerkers’ dan een antwoord zoals ‘die is niet compatibel’. Natuurlijk is die niet compatibel, daarom vragen de betalende klanten ernaar.

Of de reactie van ElsJ hier:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/casten-met-nieuwe-tv-app-44659/index1.html#post616092
Dat is toch te belachelijk voor woorden, is toch geen service.

En dat zijn enkel de onderwerpen die mij hier op dit forum interesseren, de rest zal heus niet veel beter zijn.
Gelukkig heb ik op 1 pad nog de oude versie staan. Die werkt perfect op alle vlakken. Geef de mensen gewoon de mogelijkheid om te downgraden.

Dat is inderdaad de oplossing, maar nee Proximus laat de klantjes liever een paar maanden op hun honger zitten,
je schreef: "Die mening deel ik niet.
Als ze iets niet weten kunnen ze zich perfect laten informeren, gewoon eens navragen bij de betreffende dienst."
Dan ga jij van het standpunt uit dat er geen enkele proximus medewerker dit doet, ik weet nochtans pertinent dat dit wel gebeurt maar dat er ook uitzonderingen zijn op deze regel dat is uiteraard ook waar en niet alleen bij Proximus.

Soit, ik wil het zeker niet verder drijven tot een eindeloze discussie, we hbben tenslotte ons eigen mening gezegd en dit moet kunnen.
Nog een prettig kerstfeest.