Proximus TV app eindelijk op alle Windows 8/8.1/10 tablets en pc's

  • 11 February 2016
  • 24 reacties
  • 1010 Bekeken

Badge +1
Bij deze bedankt aan het Proximus app development team. De nieuwe Proximus TV app is vanaf nu ook te downloaden op je Windows PC en tablet.
Je vind de app in de Windows store: https://www.microsoft.com/nl-be/store/apps/proximus-tv/9nblggh5wt68
De updates zullen gelijk lopen van Windows Phone/mobile met die van de gewone Windows versie heeft men mij verteld.
Enkel jammer dat ik de app zelf nog niet kan gebruiken vermits ik nog niet over de nieuwe Proximus tv software beschik omdat ik geen v5 decoder heb.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Heeft die app dan ook al alle mogelijkheden van de Ios en android app, of is die ook nog beperkter zoals voor WP?
Allemaal goed en wel .. zit in de MS store maar wat met dit dan ?? wat is de relatie van deze TV stream met mijn decoder . iemand die dat kan uitleggen ?

Badge +1
Heeft die app dan ook al alle mogelijkheden van de Ios en android app, of is die ook nog beperkter zoals voor WP?
Ik denk dat de functionaliteit identiek is aan die van Windows Phone/Windows mobile vermits de updates synchroon zullen lopen.

Allemaal goed en wel .. zit in de MS store maar wat met dit dan ?? wat is de relatie van deze TV stream met mijn decoder . iemand die dat kan uitleggen ?


Dit is omdat je zoals mij waarschijnlijk geen enkele v5 decoder hebt en dus ook nog niet over de nieuwe tv interface beschikt op je decoder. Ik vind het jammer dat PX de nieuwe TV app niet openstelt voor iedereen ongeacht welke versie je van de interface hebt op je decoder (tv).
Reputatie 7
Badge +6
Het is toch beter van niet, want toen men die app heel in het begin wel openstelde voor alle gebruikers, zorgde dat voor een aantal 'bugs'. Als men zegt: alleen gebruiken met de nieuwe interface is daar zeker een goede reden voor.
Dus tot zolang is de 'oude' Tv Overal app toch nog veiliger en beter voor gebruik met de V4 decoder bv.

Ik hoop dat ze er bij Proximus nu toch eindelijk werk zullen van maken om die app nu ook de volledige functionaliteit te geven, zoals voor Ios en android.
Badge +1
Het is toch beter van niet, want toen men die app heel in het begin wel openstelde voor alle gebruikers, zorgde dat voor een aantal 'bugs'. Als men zegt: alleen gebruiken met de nieuwe interface is daar zeker een goede reden voor.
Dus tot zolang is de 'oude' Tv Overal app toch nog veiliger en beter voor gebruik met de V4 decoder bv.

Dat is waar maar dat was voordat de V4 een update kreeg met de software waarin nu ook serie netwerk opnames mogelijk zijn. Ik zou het leuk vinden als je bijvoorbeeld zelf kan kiezen om toch deze app te gebruiken maar dan weet je zelf dat er problemen kunnen zijn. Dus door bijvoorbeeld een mail te sturen naar ergens dat je expliciet moet vragen om de app te activeren.
Reputatie 7
Badge +6
Sinjoor heeft ooit die Proximus TV app kort kunnen activeren, maar voor de update op de V4, denk ik. Misschien kan hij daar iets meer over zeggen.
Dat was dan wel voor android geloof ik.
Met de app op WP kan je voorlopig nog geen serie opnames plannen trouwens.
Heeft die app dan ook al alle mogelijkheden van de Ios en android app, of is die ook nog beperkter zoals voor WP?
Ik denk dat de functionaliteit identiek is aan die van Windows Phone/Windows mobile vermits de updates synchroon zullen lopen.

Allemaal goed en wel .. zit in de MS store maar wat met dit dan ?? wat is de relatie van deze TV stream met mijn decoder . iemand die dat kan uitleggen ?


Dit is omdat je zoals mij waarschijnlijk geen enkele v5 decoder hebt en dus ook nog niet over de nieuwe tv interface beschikt op je decoder. Ik vind het jammer dat PX de nieuwe TV app niet openstelt voor iedereen ongeacht welke versie je van de interface hebt op je decoder (tv).


Snap totaal niet wat mijn Desktop PC te zien heeft met mijn TV decoder ?? Tenzij de decoder (firmware? app?) het gedecodeerde TV signaal op een of andere manier/formaat, terugkaatst op de interne internet lijn ... met alle mogelijke packet problemen vandien ?
Reputatie 7
Badge +6
Het is meer een kwestie van interface dan van decoder?
Badge +1
Sinjoor heeft ooit die Proximus TV app kort kunnen activeren, maar voor de update op de V4, denk ik. Misschien kan hij daar iets meer over zeggen.
Dat was dan wel voor android geloof ik.
Met de app op WP kan je voorlopig nog geen serie opnames plannen trouwens.

Ik heb de app ook voor de update kunnen gebruiken op Android en Windows Phone. Toen waren er soms conflicten (op de decoder) met het opnemen via de app. Nu kan ik de app enkel nog gebruiken op mijn Windows phone. Als ik probeer in te loggen op andere windows phone's dan lukt die niet meer. Op mijn android lukt het ook niet meer.
Badge +1
Heeft die app dan ook al alle mogelijkheden van de Ios en android app, of is die ook nog beperkter zoals voor WP?
Ik denk dat de functionaliteit identiek is aan die van Windows Phone/Windows mobile vermits de updates synchroon zullen lopen.

Allemaal goed en wel .. zit in de MS store maar wat met dit dan ?? wat is de relatie van deze TV stream met mijn decoder . iemand die dat kan uitleggen ?


Dit is omdat je zoals mij waarschijnlijk geen enkele v5 decoder hebt en dus ook nog niet over de nieuwe tv interface beschikt op je decoder. Ik vind het jammer dat PX de nieuwe TV app niet openstelt voor iedereen ongeacht welke versie je van de interface hebt op je decoder (tv).


Snap totaal niet wat mijn Desktop PC te zien heeft met mijn TV decoder ?? Tenzij de decoder (firmware? app?) het gedecodeerde TV signaal op een of andere manier/formaat, terugkaatst op de interne internet lijn ... met alle mogelijke packet problemen vandien ?


Ik denk dat het iets te maken heeft met opnames die in de Proximus Tv app anders opgenomen worden dan met de TV Overal app en dat dit conflicten geeft op decoders die nog niet de nieuwe tv interface hebben.
Het is meer een kwestie van interface dan van decoder?

Zeg maar dat er paar concepten zijn die ik technisch "obscuur" vind zonder een degelijke uitleg hoe dit werkt ... ik bedoel maar .. ik kan theoretisch DVB-T TV ontvangen op mijn computer maar dat veronderstelt een insteekkaart op de PC en een "driver" die de boel orchestreert.
Een PX app op mijn PC die mij "automagisch" TV bezorgt OK, maar het nodige signaal groeit toch niet ergens aan de bomen tenzij de decoder wat raars uitspookt met het binnengekomen signaal ! 😉
OK, schrap al mijn commentaren .. Silverlight geinstalleerd op PC, aangemeld op site ... TV OP PC werkt ... geen verdere commentaren LOL ! (.. en mijn decoders zijn V3b 😉 )
kan men van die zenderband rechts vanaf geraken ?
Reputatie 7
Badge +6
Cursor in het beeld plaatsen en zenderband zou moeten verdwijnen.
Kan je nu ook opnames programmeren?
Ok .. ben aan het proberen 😉
VRT op TV en Vitaya op de PC !! LOL ...
zal eens proberen te programmeren.
Reputatie 7
Badge +6
Like a kid in a candy store!
😉
hmmm .. geen lang leven beschoren lijkt mij ... enkel Vitaya full screen geprobeerd en de boel gaat plat op z'n b....s met vage server errors etc ... er is nog werk aan denk ik 😉 BTW ik gebruik IE
Reputatie 7
Badge +6
Op Edge werkt het sowieso nog niet, geloof ik.
Badge +1
Op Edge werkt het sowieso nog niet, geloof ik.
Nee op Edge werkt het inderdaad niet maar op IE wel
Als je TVO opgestart hebt in edge dan in de menubalk rechtsboven op de 'puntjes klikken' en kiezen om onder IE op te starten
Reputatie 6
Badge +3
De Proximus TV apps werken nu ook als je nog niet de nieuwe interface hebt. Bij mij werkt het sinds dinsdag
Inderdaad Bram, Proximus communication manager, heeft dit hier op het forum al gemeld
namellijk:
Hallo,

Hier enkele kleine updates mbt. ProximusTV.

De nieuwe ProximusTV app wordt beschikbaar voor alle tv-klanten


Tot nu toe konden tv-klanten met de nieuwe interface al gebruik maken van de nieuwe ProximusTV app, terwijl klanten met de oude interface nog gebruik moesten maken van de TV Overal app.
Voortaan (sinds 23/2) zouden alle tv-klanten de app moeten kunnen gebruiken.
Enkele functionaliteiten die enkel werken met de nieuwe tv-interface (zoals de smartphone/tablet gebruiken als afstandsbediening) worden uitgeschakeld voor klanten met de oude interface.
Op termijn zal de ondersteuning van de oude TV Overal app stoppen. De timing hiervoor moet nog bepaald worden.

Status uitrol van de nieuwe interface


Sinds 18/2 heeft iedere tv klant die al over de nieuwe interface beschikt, de laatste software-update ontvangen (1.6.10.116). Deze brengt heel wat stabiliteitsproblemen. We weten dat er nog bugs in deze software zitten, deze zullen eerst worden opgelost alvorens de verdere uitrol van NTE (de nieuwe interface) verder te zetten.
Midden maart zullen nog een aantal klanten met de oude interface een update naar NTE krijgen. Dit als voorbereiding op de implementatie van Wanagogo.
Ons tv-team werkt intussen, samen met onze leveranciers, verder aan een nieuwe stabiele versie voor de v5 en v5compact decoders.
Badge +1
Is er iemand die mij kan zeggen Wanagogo juist is?
Heb ik hier in deze topic al gepost -> https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/akkoord-studio-100-omtrent-wanagogo-33269
Reputatie 5
Badge +3
De Proximus app werkt nog altijd niet op de samsung tablet, blijft hangen op het blauwe scherm met enkel het Proximus label in het midden.
Werk sinds 3 weken met de NTE SW.

Reageer