Vraag

Proximus tv

  • 26 January 2019
  • 26 reacties
  • 889 Bekeken

Als ik iets programmeer op afstand dan staat dat er niet op, op mijn tv ( geplande opname ).
Sinds anderhalve maand is dat.
Heb al van alles gedaan. Niks werkt.

26 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Misschien helpt deze info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/van-start-met-de-proximus-tv-app/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html
of:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_on_the_go_tve/particulieren/support/televisie/proximus-tv-applicatie/functies-van-de-proximus-tv-app/opnemen-via-uw-gsm-tablet-of-computer.html

mvg.
Als ik iets programmeer op afstand dan staat dat er niet op, op mijn tv ( geplande opname ).
Sinds anderhalve maand is dat.
Heb al van alles gedaan. Niks werkt.

heb je dit probleem in beide gevallen indien je programmeert via proximus TV app (bv op je smartphone ) alsook als je programmeert via de Proximus TV website (bv op je pc/laptop)
Is mss ook interessant om weten voor de proximus medewerkers als ze morgen terug langskomen op het forum om je verder te helpen.
Ja, dat heb ik ook. Ben er al weken mee bezig maar ze vinden blijkbaar geen oplossing.
Heb al verschillende keren de APP eraf gegooid en teug erop gezet, maar dit helpt ook niet.
Kan het komen door de WIFI BOOSTER of de MODEM B BOX 3
Reputatie 2
Ja, dat heb ik ook. Ben er al weken mee bezig maar ze vinden blijkbaar geen oplossing.
Heb al verschillende keren de APP eraf gegooid en teug erop gezet, maar dit helpt ook niet.
Kan het komen door de WIFI BOOSTER of de MODEM B BOX 3


zelfde probleem hier, opnames synchroniseren niet met Tv
Of de wifi booster daar een rol in speelt durf ik niet zeggen, heb er ook geen ervaring mee, maar je zou kunnen proberen door de wifi -booster even uit te zetten en enkel via de bbox3 te proberen een programma te programmeren.

Heb je ook al de heropstart van je bbox3 en decoder in deze welbepaalde volgorde uitgevoerd:
- decoder stroomloos zetten
- bbox 10 seconden stroomloos zetten en dan terug opzetten en wachten tot zijn DSL Controlelampje continu blijft branden en je terug kunt surfen
- Nu pas de decoder weer onder stroom zetten om volledig laten opstarten.

Dan eens proberen te programeren via je bbox alleen terwijl de booster af staat .
Als het nog niet lukt zou je ook de bbox nog een 👉reset kunnen laten uitvoeren om opnieuw te proberen,
enfin 't is mss een hele onderneming om allemaal uit te voeren en nog niet zeker dat het iets gaat opleveren, maar ik geef je maar mee wat ik in zo'n geval allemaal zou proberen...
Reputatie 2
Of de wifi booster daar een rol in speelt durf ik niet zeggen, heb er ook geen ervaring mee, maar je zou kunnen proberen door de wifi -booster even uit te zetten en enkel via de bbox3 te proberen een programma te programmeren.

Heb je ook al de heropstart van je bbox3 en decoder in deze welbepaalde volgorde uitgevoerd:
- decoder stroomloos zetten
- bbox 10 seconden stroomloos zetten en dan terug opzetten en wachten tot zijn DSL Controlelampje continu blijft branden en je terug kunt surfen
- Nu pas de decoder weer onder stroom zetten om volledig laten opstarten.

Dan eens proberen te programeren via je bbox alleen terwijl de booster af staat .
Als het nog niet lukt zou je ook de bbox nog een reset kunnen laten uitvoeren om opnieuw te proberen,
enfin 't is mss een hele onderneming om allemaal uit te voeren en nog niet zeker dat het iets gaat opleveren, maar ik geef je maar mee wat ik in zo'n geval allemaal zou proberen...


goed voorstel. waarvoor betalen we anders aan proximus? We zullen het zelf weer oplossen zeker? 😴
Het is al altijd zo bij proximus geweest dat je via de helpdesk ook wordt aangeraden om al deze testen eerst uit te proberen vooraleer er dan voorgesteld wordt om bv toestellen te vervangen of om een technieker te sturen, het is wel zo als ze een technieker sturen en de fout zit bv ergen in je aansluiting van je binnenhuisinstallatie dat je ook moet betalen voor de tussenkomst van de technieker, als het echter aan hun apparatuur ligt is het gratis.
Het is op dit gebied wel de laatste tijd zo dat je nu wel zelf een gratis technieker kunt aanvragen om je installatie eens bij je thuis te laten onderzoeken, deze kun je aanvragen hier >
http://proximus.be/happyhouse
Zal het eens proberen. Laat nog iets weten.
Heb het gedaan. Maar het gaat nog niet.
Dan zullen ze bij proximus toch eens moeten kijken of alles correct staat en de fout bij hen niet zit, ofwel moeten ze anders maar eens een happyhouse technieker sturen als ze het van op afstand niet kunnen oplossen.
http://proximus.be/happyhouse
NB: ik ben aan alles aan het denken wat eventueel zou kunnen meespelen het ligt toch niet aan de cookies op je decoder en mss kun je deze eens wissen , je kunt natuurlijk ook je decoder eens resetten
👉reset decoder
cookies op je decoder verwijderen door het volgende te doen en opnieuw proberen?
Ga naar Menu -> Mijn account -> instellingen -> cookies -> ja
Herstart nu de decoder dmv de stroomschakelaar achteraan
- wat je nog zou kunnen proberen is in je decoder uw gelinkte toestellen eens wissen en opnieuw linken, maar aangezien dat jet het probleem hebt zowel de app als in de webbased versie op pc/laptop zal het waarschijnlijk niet daaraan liggen, maar je weet maar nooit en het proberen waard.
Reputatie 2
Als ik iets programmeer op afstand dan staat dat er niet op, op mijn tv ( geplande opname ).
Sinds anderhalve maand is dat.
Heb al van alles gedaan. Niks werkt.

heb je dit probleem in beide gevallen indien je programmeert via proximus TV app (bv op je smartphone ) alsook als je programmeert via de Proximus TV website (bv op je pc/laptop)
Is mss ook interessant om weten voor de proximus medewerkers als ze morgen terug langskomen op het forum om je verder te helpen.


probeer met in je digibox de aangesloten toestellen te verwijderen en dan opnieuw linken
Zal het eens proberen. Ik laat nog iets weten.
Hier thuis gaat het. Maar zal straks proberen bij iemand thuis. Hopelijk gaat het.
Ging het vroeger dan niet bij je thuis? en wat heb je dan juist gedaan dat het bij je thuis nu wel werkt?
Soms wel en soms niet. Nu gaat het. Maar morgen misschien niet. Ik zal moeten afwachten.
Ik heb een Happyhouse besteld. Als hij tenminste langs komt.
Reputatie 7
Badge +4
Marc, om na te gaan wat er aan de hand is heb ik wat meer info nodig, kan je mij een paar exacte voorbeelden bezorgen van opnames die niet gelukt zijn via de Proximus Tv app (naam programma, zender, tijdstip en datum van uitzending)? Kan je ook laten weten hoe je op dat moment verbonden was met het internet (wifi, 3g/4G, smartwifi, ...) ? Indien je dit liever niet publiek post kan je ook een privé bericht sturen naar Het Proximus Team
Iedereen beroemd. Zender één. Tijdstip: 19.40 tot 20.00 uur. 30/01/19. Verbonden met wifi en geprobeerd met 4 G ook. En dat ging niet. Dit was om te testen.
Dit duurt al van 15 dec. 18.
Komt dat door de nieuwe decoder V6.
En als ik thuis kom en trek de voedingskabel eruit als hij aanstaat, en steek hem er terug in dan staat het er wel op.
Reputatie 7
Badge +4
Marc, het kan enige tijd duren voor die inderdaad zichtbaar komt op je decoder bij geplande opnames, momenteel zie ik die opname niet gepland staan, heb je dit terug gewist?
Ja terug gewist.
Ik had dat programma rond 12 uur geprogrammeerd in Retie.. En ik was thuis rond 15 uur in Merksem.
Dat is 3 uur verschil
Reputatie 7
Badge +4
Marc, kan je nog eens testen en niet direct wissen zodat wij kunnen nagaan of het effectief gepland staat in onze systemen?
Ik heb nu van bij mij thuis geprogrammeerd. Het programma Terzake om 20.00 uur op zender Canvas.
En zal straks op een ander iets programmeren. Ik laat u weten welk programma.
Hallo, ik heb gisteren geprogrammeerd op afstand de volgende programma's : Terzake op canvas en voor zondag: De kotmadam op vtm om 19.54 uur.
Deze staan er niet op mijne TV, bij geplande opnames.
Grtjs
Reputatie 7
Badge +4
marc, ik laat dit verder nakijken door ons engineering team
Ok. Ik hoop rap op een oplossing. Dit is niet meer plezant.
Grtjs
Reputatie 7
Badge +4
Marc, volgens de betrokken diensten zouden de opnames inderdaad geprogrammeerd zijn maar werden die later verwijderd op de decoder "woonkamer".

Reageer