Vraag

Probleem met kijkhoek beeldscherm LG tv

  • 22 December 2018
  • 7 reacties
  • 617 Bekeken

Vorige week mijn LG tv ontvangen.
Alles netjes geïnstalleerd maar er blijkt toch een probleem te zijn.
De tv heeft een heel mooie
beeldweergave, MAAR enkel als je recht voor het tv toestel zit.
We zitten ongeveer op 3 a 4 meter afstand
Zit je in een kijkhoek van ongeveer 25 graden veranderd de kleur heel flets en grauw.
Vb. Als je er voor de tv zit is de huidskleur levensecht. Zit je in de zetel opzij in een kijkhoek van zelfs 25 graden is de kleur van de huid grijs en grauw. En bij 40 graden is alles heel flets van kleur.
Dus de kijkhoek van opzij is heel slecht en grauw van kleuren.
Dit zowel met gewone tv via box of via dvd speler. Bij licht en in het donker.
Ik heb alle instellingen geprobeerd. Terug naar fabrieksinstellinen tot zelfs nieuwe hdmi kabels. Niks helpt.
Kan iemand mij info geven of dit probleem normaal is bij dit toestel.
Of zou er iets fout zijn en wat doe ik het best om dit op te lossen.
Alvast bedankt.

7 reacties

Normaal zou dit bij de huidige TV's toch veel beter moeten zijn, het kan zijn als je dichter gaat zitten dat de kijkhoek ook groter wordt
Ook al geprobeerd Martin.
Dichter... en verder zitten.
Probleem blijft.
Best de reactie van iemand van het proximus team afwachten, om te zien hoe ze je kunnen verder helpen.

PS: Het zou ook interessant zijn indien andere forumleden die ook zo'n LG TV hebben, eens hun ervaring posten ivm met de kijkhoek.
Reputatie 4
Badge +1
Is altijd risico met "aanbiedingen (*)", als je ze al ontvangt (zie vele reacties op forum) kan het zijn dat je aftandse dingen bekomt.(surf eens op google , en zoek naar het model/type van je TV, dan heb je ineens de gegevens waaraan jou TV dient te voldoen. De kijkhoeken worden normaal ook vermeld op de technische fiche...
(*)Zo "kreeg" ik voor symbolisch 1 € , een tablet bij een" abonement voor 2 jaar" te tekenen, en rara, netjes op eind van die 2 jaar werkt de TV app niet meer, en o, zo toevallig, kan de nieuwe app niet werken op dat "verouderde" tabletje, dus waardeloos ding nu.
Mijn goede raad: koop al wat je nodig hebt (gsm, tv gelijk wat...) in een electronica zaak (en dat is duidelijk NIET proximus) en geniet daar van de service en waarborg, en moet je geen half jaar of langer wachten zonder te weten waar je aan toe bent, en bovendien op voorhand betaald zonder te weten of je zelfs iets gaat bekomen!! ;
(net maar mijn peroonlijk gedacht natuurlijk)
je moet zelf niet zoeken op internet, die kijkhoek moet zeker groter zijn dan 25 graden, of het moet een tv zijn uit de prehistorie dat ze geleverd hebben 😉
PS: het is wel zo dat bij bv QLED-schermen de beste kijkhoek het centrum is en de beeldkwaliteit vermindert in zowel kleur als contrast hoe verder u van het centrum afwijkt (maar het mag zeker niet zo erg zijn als door TS beschreven) daar tegenover , kunnen OLED-schermen bekeken worden vanuit alle invalshoeken zonder verlies van beeldkwaliteit.
Dus de kijkhoek van OLED is iets beter ten opzichte van QLED maar de verschillen lijken al van in 2017 kleiner geworden te zijn.
reden: LCD-display dat QLED en LED gebruiken ( IPS-variant is al iets beter).
Het is een IPS scherm. K heb het eens opgezocht wat er staat bij de specificaties van de LG 50UK6300.
"Consistente kleuren vanuit elke hoek. De nieuwste LG UHD TV is klaar voor de toekomst."
Ik denk dat er toch wel iets fout is met het toestel dat ik heb ontvangen.
Vandaag op zondag gaat er niemand reageren van het Prox Team, maar ik zou eens een Privébericht sturen (klik hier) en vragen of je de tv kunt omruilen en eventueel de link naar je post hier meegeven, namelijk:
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/probleem-met-kijkhoek-beeldscherm-lg-tv-46414

Reageer