Beantwoord

Oude V5 met harde schijf

  • 22 January 2019
  • 8 reacties
  • 631 Bekeken

Ik heb enkele dagen geleden een V5 met harde schijf geïnstalleerd. Ik kan bij mijn opnames niet zien wat opgenomen is op de harde schijf. Ik kan ook bij opties opname de 60 dagen niet aanpassen.
icon

Beste antwoord door HadewychT 22 January 2019, 10:43

Bekijk origineel

8 reacties

heb je de decoder al eens gereset > klik hier
Reputatie 7
Badge +4
Als je naar je opnames gaat (PVR) zie je aan de linkerkant een keuzemenu waarmee je je opnames op type kan selecteren :

  • Alle
  • korte termijn
  • lange termijn
  • harde schijf

In je lijst met opnames zelf zie je bij de opnames die op ons netwerk opgenomen zijn ook het aantal dagen dat de opname nog beschikbaar is. Als je de opname selecteert kan je kiezen om ze langer te bewaren. Dan is ze 36 maanden beschikbaar.

Meer info vind je ook op

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_global/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/hoe-een-tv-programma-opnemen.html
Reputatie 7
Badge +1
Momenteel heeft mijn V5 interface NTE_9.413.22 al van half november 2018. Buiten het feit dat bij opname van series nog altijd de herhalingen mee worden opgenomen (ook wissen in de planning help niks) is er nog enkel het wissen van opgenomen en reeds bekeken programma's problematisch, want die blijven steeds terugkomen in de lijst, tot je ze wist door op kijken te klikken. Raar maar waar...Voor de rest werkt alles prima. als je programmeert via de app. wordt er nooit in PVR opgenomen (op harde schijf). Enkel via de decoder kan je dat initiëren, gebeurt dan soms door het systeem automatisch als er geen conflict gevende opname gepland is. Maar dat doe ik dus zelden of nooit. Sedert de korte termijn 60 dagen is en de verlengde termijn naar 3 jaar uitgebreid is, gebruik of mis ik de harde schijf zogoed als niet meer.
Hier het zelfde de harde schijf heb ik nog geen seconde gemist, maar anderen hebben daar mss wel een andere opinie over 😉
Reputatie 7
Badge +1
Allicht! maar die blijven dan toch op honger zitten want HDD-decoders komen duidelijk niet meer terug... 😜
Nee want de v6 heeft er ook geen en de toekomstige V7 (voor 2019 wanneer ??) ook al niet en voor TN wordt dit waarschijnlijk ook de cloud al ben ik van TN niet zo op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +1
TN zet voorlopig alles nog op de HDD. Je kunt wel de opnames van de Yelo app. streamen vanop tablet/smartphone, maar dan moet wél je digicorder opstaan. En wat er gebeurt als je 2 digicorders hebt in verschillende ruimtes, weet ik niet dat niet zo juist...(allicht dragen de infrarood afstandsbedieningen niet zover dat er problemen kunnen ontstaan (met RF zou dat wél zo zijn? en hoe zit dat bij Proximus?). Ik ben vroeger eens gaan vragen in een TN shop wat er zou gebeuren als je 2 digicorders aan een TV zou koppelen (om extra-HDD-ruimte te hebben). Er is blijkbaar geen mogelijkheid om een afstandsbediening aan een specifieke digicorder te koppelen. Enige mogelijk is met de afstandsbediening de 2 digicorders op te zetten (uit stand-by) en dan de niet gewenste digicorder weer manueel op het apparaat uit te zetten...Hierin staat TN nog wel wat achter tegenover Proximus.
bij Prox net het zelfde als ik mijn V5-C en V6 , reageerden beide decoders op de afstandsbediening van zowel de v6 als van de V5-C

Reageer