Opname vanop afstand , opnieuw loze beloftes van Belgacom

  • 4 August 2011
  • 7 reacties
  • 3438 Bekeken

  • Practitioner
  • 726 reacties
Geachte Belgacom , EVA,

In November kondigde u aan dat opname op afstand mogelijk was voor een aantal zenders, en dat deze lijst in Januari 2011 uitgebreid zou worden. Ik quote: "Vanaf 1 januari 2011 zal deze lijst van zenders worden uitgebreid."

Omdat Belgacom nogal graag liegt en loze beloftes rondstuurd, heb ik er een lijstje bijgehaald.

In November 2010

--

één
Ketnet/Canvas
VTM
2BE
VT4
VijfTV
Vitaya
Cartoon Network
één+
Ketnet/Canvas+
La Une
La Deux
RTL-TVI
TF1
France 2
AB3

--





Als ik nu kijk, 10 maand verder, zijn de volgende zenders erbij gekomen:

HD zenders: EEN HD CANVAS HD VTM HD Club RTL HD (met zelfde inhoud als SD)
Normale zenders: Club RTL Plug RTL France 3 La Trois AB3


buiten de logische Belgacom FR zenders, is er *GEEN ENKELE* zender op die lijst toegevoegd.

Dus gaan er nog zenders op de NPVR lijst bijkomen, of zijn er opnieuw capaciteits problemen? of is het te duur ?

Heel leuk voor de vele mensen die nog altijd maar 1 stream hebben en dus niet lokaal kunnen opnemen.

7 reacties

dat de HD zenders erbij gekomen zijn is wel een serieus voordeel, vooral voor degenen die geen HD konden kijken en opnemen op hetzelfde moment via de decoder.

mvg
voordeel..je kan dezelfde zenders ook via SD bekijken. Dus geen voordeel eh. ok,het is leuk, maar je mist niks.

het is anders voor de talloze andere mensen die enkel 1 stream kunnen ontvangen, en dus niet kunnen opnemen van al de andere zenders. Die missen dus wel dingen.
persoonlijk vind ik hd kijken toch een heel andere ervaring dan sd kijken. dus echt wel een voordeel dat je hd ook op de server kan opnemen.

het moet gesteld dat opnemen op de server nu reeds problemen geeft door het grote succes, dit kan ook aanleiding geweest zijn om voorlopig het zenderpakket niet verder uit te bouwen?

de nederlandse zouden er nog wel mogen bijkomen van mij, maar ik ben niet echt reprensatief daar ik bijna altijd naar zelfde zenders kijk

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik sluit me aan bij xenne. Ik heb voor digitale TV geopteerd om naar HD te kunnen kijken. nPVR werd voor mij daarom maar écht interessant nadat ze EénHD, CanvasHD en VTM HD hadden toegevoegd. Ik kan nu zogoed als alles opnemen met de decoder en gebruik mijn 2 DVD-recorders nog alleen om over te kopiëren..en soms nog om ZDF van de kabel op te nemen (ARD zit niet meer op de analoge kabel), als ik tegelijk nog programma's van bv. EurosportHD, Eurosport2, ARD of een Nederlandse zender moet opnemen en PVR maar voor een programma tegelijk kan en dus niet volstaat. Dat is dan ook nog de voornaamste reden voor mij om de analoge kabel te behouden (ook om alternatief te hebben bij panne of om eventueel zonder probleem bij Telenet digitaal te kunnen gaan,wat ik maar in het extreme geval zou doen). De rest kan ik allemaal met nPVR oplossen. Dus Duitse en Nederlandse zender erbij voor nPVR mag best van mij en dan nog liefst in HD. Ik ben zelfs bereid om bij te betalen voor een buitenlands HD boeket. Ik heb nu in 2 boeketten sowieso nog 5 HD-zenders extra, waardoor ik nu al 90% van de tijd HD kan kijken. En wij kijken héél veel TV...Sedert mijn aansluiting op Belgacom TV einde september 2009 heb ik de gebruiksvriendelijkheid steeds in stijgende lijn zien gaan, en ik heb nog steeds dezelfde V3 HD-decoder van SA. Ik had al wel van in het begin VDSL2 op 240m van de ROP, dus het hoogste profiel en dat was uiteraard meer geluk dan wijsheid.;)

Dat nog niet iedereen op VDSL2 kan, is een probleem van de uitbreiding van het glasvezelnetwerk. Dat neemt nu eenmaal tijd. Als Belgacom voor die mensen geen duidelijke vooruitzichten kan geven, kan ik ze maar aanraden voor Telenet te opteren, toch minstens tot VDSL2 beschikbaar komt.

Ik verdenk Bart er trouwens van bij Telenet te zitten, en dat hij hier maar alleen (politiek gekleurde) kritiek komt geven. Als hij toch nog bij Belgaocm zit, is hij eerder een masochist....Tong uitsteken

Maar op de Community mag iedereen komen om zijn mening te zeggen natuurlijk. Ik kan daar mee leven want het geeft stof voor discussie.
was ik maar bij Telenet , dan moest ik al die leugens niet aanhoren :s (ben trouwens teleurgesteld dat je dit zei Sinjoor71)

je hebt maar geluk als je VDSL2 hebt aan full speed, maar hoeveel mensen kunnen dat in realiteit nemen? 70% van de mensen die aansluitbaar zijn op Belgacom tv?

heel veel mensen zitten nog op 1 stream? heel veel? die mensen kunnen enkel opnemen via NPVR, dus enkel een gelimiteerd aantal zenders, maar mogen wel evenveel betalen als de rest eh.
Dan komt belgacom met beloftes af, maar die komen ze dan niet na.
Dan verkondigt belgacom nog eens '240 wedstrijden via Belgacom tv' aan,maar als die mensen kunnen er maar 1/5 van kijken omdat ze niet kunnen opnemen of op een andere decoder kijken.

Verder haal je nog een mooi voorbeeldje aan Sinjoor71. Mensen die geen VDSL2 hebben en dus ook geen HD kunnen krijgen, mogen ook evenveel betalen voor hun boeket terwijl ze een hoop zenders minder krijgen.

Niet leuk voor die mensen eh? En als dan belgacom zijn duidelijke beloftes niet nakomt, dan is dat nog eens extra erg, en daar gaat deze post over. Ik kan niet tegen leugens!

ik toon alleen maar aan wat Belgacom zwart op wit beloofd aan de gebruikers, en dat ze de beloftes niet nakomen.
Reputatie 7
Badge +1
Bart, ik heb niks tegen jou persoonlijik hoor. Iedereen heeft recht op zijn mening. Ik vroeg me alleen af waarom je dan nog bij Belgacom zit. Ik zou in jouw plaats al lang bij Telenet zitten. Hetzelfde geldt voor die mensen die nog geen VDSL2 hebben. Heel Vlaanderen is verkabeld, dus buiten een klein aantal mensen die in afgelegen gebieden zitten, kan iedereen zich op de kabel aansluiten, tenminste dat denk ik toch. Verbeter mij als ik fout ben, ik weet ook niet alles en leer altijd graag wat bij. En ik deel ook jouw mening dat Belgacom voor niet VDSL2 klanten een commerciële "geste" zou moeten doen. Ik kan accepteren dat nog niet iedereen op VDSL2 kan, maar de kostprijs voor een minder product zou dus inderdaad lager moeten liggen. Maar ze zullen dan allicht eerder de VDSL2 klanten meer laten betalen.....;)
sinjoor71, vroeger had ik meerdere redenen om Belgacom te nemen.

nu schiet daar maar *1* kleine reden meer van over, en dat is dat de poorten on 1024 nog open zijn. (internet).
en dat is echt nog de enige reden. Nu,ik ben niet de enige die zo hierover denk hoor, bijna iedereen die ik kende en die Belgacom/belgacom tv had is al overgestapt.

trouwens, ik zelf heb VDSL2 hoor. ik 'klaag' in deze topic niet over mijn specifieke situatie, maar ik klaag in de plaats van andere mensen 🙂 (en over de manier waarop Belgacom werkt)

Reageer