opname vanop afstand mogelijk

  • 26 April 2011
  • 16 reacties
  • 3563 Bekeken

  • Practitioner
  • 726 reacties
Voor de mensen die het nog niet weten:

Vanaf 26 april kunnen Belgacom TV-klanten hun opnames plannen vanop afstand op een gsm of vaste computer. Om te kunnen programmeren moet de dienst eerst geactiveerd worden via het E-services account. Daarna dient de klant te surfen naar het Belgacom-portaal (skynet.be / m.skynet.be) onder "TV-Gids" -> "BelgacomTV-gids". In die tv-gids worden de opneembare zenders aangeduid met behulp van een icoontje waarop geklikt dient te worden om op te nemen. Een opname start vijf minuten voor het aanvangsuur en stopt twintig minuten na het einduur van de uitzending. De opnames worden niet lokaal bewaard op de decoder, maar op het netwerk van Belgacom, waardoor de opnames maximaal 30 dagen opgenomen blijven en daarna verwijderd worden.

Niet alle zenders kunnen op afstand geprogrammeerd worden; het gaat om de volgende zenders: Een - Can/Ket - VTM - 2BE - VT4 - VijfTV - Vitaya - CartnN - Een HD - Een - Can/Ket HD - Can/Ket + - VTM HD - La Une - La Deux - RTL - Club RTL - Plug RTL - TF1 - France2 - France3 - AB3 - CartnF - La Une HD - La Deux HD – RTL HD - France2 HD - TF1 HD.

16 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Via m.skynet.be lukt het nog niet blijkbaar. Iemand die het wel gevonden heeft ?
via de gewone site, dus via pc, gaat het wel al: www.skynet.be/diensten/tv-gids?t=1&mc_id=tvguide1

Net getest, en werkt.
Reputatie 3
Badge +2
Jups, inderdaad, dit is geen probleem.
via de m.skynet.be zijn ze de login nog vergeten :)
Badge +1
Als ik dit activeer in de e-services gebeurt er niet het blijft gewoon staan zie afbeelding hierbijgevoegd.

mvg
Badge +1
ik probeer dit maar ik krijg bij skynet tv-gids waar ik ingelogt ben een fout (ik moet deze activeren in e-service) Ik heb dit gedaan. foto bijgevoegd met probleem. zijn twee foto's bovenelkaar.

mvg
Badge +1
ondertussen werkt het. waarschijnlijkis er een korte activatie tijd nodig

mvg
Het lukt me niet om iets van VT4 op te nemen. Bij jullie wel? Ik krijg de boodschap "Er heeft zich een fout voorgedaan."
Heb ook eens de http traffic bekeken en dit is wat wordt teruggestuurd na aanvraag set-recording:

{

"status" : "TopServer recording error",

"data" : {

"time" : "1303894537"

}

}
Reputatie 7
Badge +1
Het zijn dus blijkbaar de zenders die ook voor nPVR in aanmerking komen.
@Wesley H: de test die ik gisteren gedaan had, was via VT4..dus werkte.
Probeer eens rekening in het rood (VT4 vanavond) op te nemen aub, dat programma lukt bij mij bvb niet.
Reputatie 3
Badge +2
Op de Userbase heeft Eva gemeld dat het nog niet werkt via m.skynet.be. Dus via gsm/smartphone nog niet mogelijk.
voor de betere smartphone zal het wel geen probleem zijn om naar de gewone site te surfen veronderstel ik

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Hebben jullie al bemerkt dat, als je op de skynetsite op de knop "Overzicht geplande opnames van op afstand" klikt, je een volledig overzicht krijgt van al de geplande netwerkopnames ? zowel die op de decoder geplande als die op afstand geplande?

Badge
Beste sinjoor71,

dat is nogal ne stap vooruit hé.Als het goed is moeten we het ook zeggen.

Men zegge het voort !!!!!!!!

Reageer