Vraag

Op afstand programmeren

  • 3 June 2019
  • 8 reacties
  • 798 Bekeken

Dag ,
ik vind de vernieuwde website waar de mogelijkheid geboden wordt om op afstand opnames te programmeren behoorlijk moeilijk geworden .
Een voorbeeld ?Wel degelijk op een desktopcomputer.
Hoeveel keer moet er geklikt worden om het journaal op 'een' vier dagen vooruit te programmeren ?
1. surfen naar volledige en gratis tv gids
2.naar boven scrollen om op inloggen te kunnen klikken : das 1 x
3. inloggegevens invoeren ; Bevestigen . das 2x
4.Naar beneden scrollen naar het tijdsblok 16:00-20:00
5.Klikken 'toon meer ' das 3x
4.Op het item 'het journaal' keuzemenu opnemen kiezen das4x
5.terug naar boven aan de pagina scrollen en daar de volgende dag kiezen : das 5x
6. terug naar beneden scrollen en dan zie boven punt 5
en zo 4x.

Ongeveer 14 x klikken voor vier opnames te programmeren .

Ook raar vind ik dat er maar 4 dagen vooruit kan geprogrammeerd worden . Maar er is in het rol menu wel een aanbod van 3 dagen in het verleden .Dat is dan wel niet van toepassing op opnames programmeren maar alléé , staat er toch maar. Waarom niet een hele week vooruit programmeren mogelijk maken ?

Deze site moet toch ineen gestoken zijn door een team dat NOOIT deze applicatie gebruikt .
Anders zou dat toch gebruiksvriendelijker gemaakt zijn ?

Of heb ik het programmeren niet onder de knie en kan het allemaal veel een voudiger ?

Daar ben ik dan wel benieuwd naar .

Groetjes .

This topic has been closed for comments

8 reacties

Oei,
niemand heeft ervaring met het geschetste probleem ?
Ik heb geen probleem met deze nieuwe menu omdat ik heel zelden programmeer van op afstand (laptop of mobiel toestel) . Ik doe het nog altijd via de TV-guide op de afstandsbediening van de decoder.
Maar er is hier wel op het forum al meerdere keren wat kritiek gegeven geweest op de nieuwe slimme menu!
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_menu_set/particulieren/support/televisie/proximus-tv-gebruiken/instellingen-aanpassen/nieuwe-proximus-tv-menu.html
Reputatie 7
Badge +4
Je kan via de app inderdaad opnames plannen voor 5 dagen. Als je het journaal vb echt meerdere dagen wil opnemen, kan je eventueel ook een serieopname plannen ipv elke opname apart. Als je zo' n opnames apart wil programmeren moet je inderdaad een aantal handelingen doen, maar dit is ook via de decoder het geval. Daar kan ik jammer genoeg niet veel aan laten veranderen.
De datums in het verleden worden weergegeven om een programma te herstarten via TV replay.
@HadewijchT ,
inderdaad een serie opnemen is eenvoudiger .
Maar dan mag men wel genieten van 'alle' nieuwsuitzendingen die die dag uitgezonden worden en dat is teveel van het goede .
Het aantal handelingen of klikken om te programmeren op de decoder kan eenvoudiger zijn maar de vraagstelling ging over het programmeren via de app .

Het antwoord lezend besef ik dat ik moet aanvaarden wat de app biedt .

Toch bedankt voor het antwoord .
Dat is inderdaad iets dat al dikwijls aangekaart geweest is dat er geen methode is om zoiets uit te filteren net zoals heruitzendingen enz.
Reputatie 3
Badge +1
Volledig akkoord met bovenstaande. Vooral het telkens opnieuw moeten inloggen is om zot te komen. Bij het vroegere menu bleef je automatisch ingelogd, waarom kan dit nu niet meer?
TUI: Volgens een uitleg van iemand van het Proximus team zou dit bij één van de volgende updates aangepast worden zodat we niet meer opnieuw moeten inloggen, want zelf al kies je in de browser om het inloggen te bewaren helpt niet!
Volledig akkoord met bovenstaande. Vooral het telkens opnieuw moeten inloggen is om zot te komen. Bij het vroegere menu bleef je automatisch ingelogd, waarom kan dit nu niet meer?

Beste , met deze hinder heb ik al leren leven , vooral omdat mijn hinder hierdoor een beetje wordt verzacht door het goed instellen van mijn browser .

Spijtig in je antwoord is wel dat het een beetje naast de vraagstelling van de topicstarter is . Hij klaagt het grote aantal kliks aan die men moet uitvoeren vooraleer een opname kan worden geprogrammeerd .

Vriendelijke groet.