Nieuwe menus .. altijd beter ???


Reputatie 4
Badge +1
Vandaag weer staaltje van programmeertechniek ondervonden:
Opgenomen programma (familie), willen bekijken= gaat niet. Dan maar eens de keuze "langer bewaren" kiezen (in verleden al geholpen, en wat kan er allemaal?), en in plaats van langer bewaren te activeren, gewoon terug (annuleren keuze), om terug naar vorige stap te gaan.
Ja dag jan, de stap terug, dat gaat, maar de opname is weg !!!, dus annuleren keuze in langer bewaren is eigenlijk WISSEN opname ???.
Verder geen klagen..., geen ongewenste of ongeplande opnames meer sinds enkele dagen
enkel de menus die nu tegenstribbelen, soms 2 x drukken op OK nodig voor er iets start. Bekeken opnames wissen, na OK staan ze er nog, en moet je terug de lijst vragen, dan zijn ze weg (Mirakeloplossing: decoder en modem resetten zeker ..., al gedaan hoor, blijft zelfde)
Ik vermeld dit maar even (verwacht geen oplossing, of ook niet verdwenen opname terugzetten, want kon nog herbekeken worden)

This topic has been closed for comments

29 reacties

Niks nieuws onder de zon zou ik zeggen, aanpassingen , updates enz. == nieuwe bugjes ..😉
Reputatie 7
Badge +4
Vandaag weer staaltje van programmeertechniek ondervonden:
Opgenomen programma (familie), willen bekijken= gaat niet. Dan maar eens de keuze "langer bewaren" kiezen (in verleden al geholpen, en wat kan er allemaal?), en in plaats van langer bewaren te activeren, gewoon terug (annuleren keuze), om terug naar vorige stap te gaan.
Ja dag jan, de stap terug, dat gaat, maar de opname is weg !!!, dus annuleren keuze in langer bewaren is eigenlijk WISSEN opname ???.
Verder geen klagen..., geen ongewenste of ongeplande opnames meer sinds enkele dagen
enkel de menus die nu tegenstribbelen, soms 2 x drukken op OK nodig voor er iets start. Bekeken opnames wissen, na OK staan ze er nog, en moet je terug de lijst vragen, dan zijn ze weg (Mirakeloplossing: decoder en modem resetten zeker ..., al gedaan hoor, blijft zelfde)
Ik vermeld dit maar even (verwacht geen oplossing, of ook niet verdwenen opname terugzetten, want kon nog herbekeken worden)


Ik heb je feedback alvast doorgegeven aan de betrokken diensten, hopelijk kan er bij een volgende software release rekening mee gehouden worden.
Reputatie 4
Badge +1
Vandaag weer nodige "gezaag" van vrouwtje..., werken knopjes van afstandbediening wel?? geen reactie op commando's : Antwoord (technisch gezien) werkt ze perfect, want op iedere druk van een knopje licht de blauwe led op onder de "commando voor decoder" indicatie, dus de decoder reageert niet of nauwelijks, ook al geeft die met knipper aan dat commando werd gegeven. Omdat direct geen reactie te zien is in menu, terug menu weg en terug oproepen, en kijk... het commando was toch uitgevoerd, enkel de normale reactie op scherm niet aanwezig..., Zo een geklungel heb ik nog niet meegemaakt !! Bestaat hier ook weer zo'n truc voor om dit op te lossen (O ja... natuurlijk, modem en decoder resetten zeker, omdat jullie ook niet weten van welk hout pijlen te maken)
Vrouw vroeg zich ook af "Als de afstandbediening nu eens echt defect is, of de decoder versleten, ... komen ze dat dan hier repareren??? , zal de lijdensweg van velen, om een interventie te vragen, of om decoder om te ruilen of de afstandbediening, maar niet vertellen zeker ?? dan wordt ze helemaal gek ! Ze dacht zowaar, dat als we een nieuwe TV kochten, er dan allemaal nieuwe spullen van Proximus automatisch bij waren. Dát heb ik ze alvast kunnen vertellen , dat dit NIET zo is.
Alle gekheid op een stokje. De werking van Proximus wordt met de dag slechter en onbetrouwbaarder, en zelfs het pronkstuk van weleer " de menu's", werken zelfs al niet meer behoorlijk.( ze geven niet weer wat de toestand / voor en na de acties / zijn, en er hangen commandos (wissen) aan knoppen die een terug naar vorig menu zouden moeten betekenen, en kiezen voor weergeven van een opname reageert gewoon niet, net als wissen soms volgende stap (bevestigen ) geeft en soms niet.
en Samuel.... bij een volgende software release ..??... , je spreekt hier alsog we een brood zijn gaan kopen dat te hard of te licht gebakken werd. Het volgende brood zal (???) wel beter zijn . Of de TV is defect..., ja als je een volgende koopt zal die wel werken....
Neen Samuel, een goede dienstverlening bestaat erin gemelde fouten zo snel mogelijk op te lossen, en zodra men er in geslaagd is ( en getest heeft) de software direct te updaten
( Als u een slechte internetverbinding zou vermoeden: Mijn PC werkt gans normaal, en de down/upload is 35 / 5 bij telenet test , en van Proximus zelf is 35,3 / 5,6, en dat is al jaren zo (soms eens een piek van 40 download, als ik over dagen terug denk, die 5 is een gecapte waarde)
Reputatie 7
Badge +4
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je dagelijks problemen hebt met Proximus tv , ik zie in je uitleg dat je reeds meerdere malen de toestellen al volledig hebt herstart maar dat de problemen toch blijven.In sommige gevallen kan het gebeuren dat het zappen of de commando's op de afstandsbediening niet goed lukken omdat de batterijen bijna plat zijn, ik zou je dus willen vragen eens te testen met nieuwe batterijen om te zien of er verbetering is .Als hierna het probleem blijft zal het toch vermoedelijk aan de afstandsbediening of aan de decoder liggen. Ik stel je voor om eens een happy house bezoek aan te vragen om je tv ervaring te verbeteren, zie: https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/thuis/happy-house.html?keymatch=happyhouse-result .
Reputatie 4
Badge +1
Vandaag vastgesteld dat de "OK" knop op afstandbediening quasi geen kontakt meer geeft (blauw lichtje op afst.bed. geen licht, ) alle andere knopjes werken perfect ( er zitten ook nieuwe batterijen in sinds gisteren, al hoewel de originele nog zeker 85 % goed waren , getest met belasting)
Heb persoonlijke mail gestuurd naar een collega van jou hier op forum, met die uitleg, en gezien de vele perikelen zoals opstart uit standby met paarse kleuren, en het vastlopen van opnames, waarbij vandaag er een van de harde schijf vastliep, de vraag gesteld aan jou collega "wat moet ik doen om de decoder + afstandbediening om te wisselen".
Omdat het mogelijk enige dagen duurt voor jouw collega dit leest/reageert, had ik daarna beslist om ook te bellen met een online medewerker:
Deze wist mij te vertellen dat ik de afstandbediening direct kon omruilen in een Proximuswinkel in mijn dorp,( ga dit dinsdag pas kunnen doen, want van zaterdag avond tot maandag avond gesloten) maar van omruilen decoder kon geen sprake zijn, WANT HIJ "ZAG" VAN OP ZIJN WERKPLEK dat mijn decoder 100% IN ORDE WAS ( helderziende ???), en dacht wel dat met nieuwe afstandbediening AL MIJN problemen opgelost zullen zijn !!)
Voor opnames van harde schijf stelde die voor, om schijf uit te nemen en zo zonder terug op te starten, dan zouden alle opnames op de Cloud gebeuren. (Heb het nog niet geprobeerd, maar denk dat decoder niet gaat doorstarten zonder HD of met defecte HD !!, eerste probleem op te lossen is de afstandsbediening nu)
"Happy house technieker", (uw voorstel): al goed en wel, en als die hier 2 uur zit , en niets vaststelt... (wat volgens "Murfy" altijd gebeurt) gaat die ook zeggen "ingebeelde ziektes" en decoder dus ook niet vervangen, want in de voorwaarden staat duidelijk dat ENKEL DEFECTE decoders omgeruild worden ! , en gaat die beslissen dat decoder defect is als hij zelf niets vaststelt (behalve hangende opnames, want dat hebben we dagelijks, ook hangen tijdens uitgesteld kijken, bvb na pauseren, ???)( de paarse opstart na standby gebeurt regelmatig, maar als hij dat wil vaststellen , moet hij minstens een hele dag uittrekken voor onderzoek)
Uw on-line man wou zelfs mijn decoder nog eens resetten (moet ik lachen of wenen ??)
Ik wacht dus op een omruiling van mijn decoder als laatste mogelijkheid om van alle fouten af te raken....(er is natuurlijk nog een andere oplossing 😞 )
PS: ook vandaag weer eens een opname gewist, en na veel gesukkel ( oa met OK knop )bleek die ook gewist, maar ook de opname erna was weg !! verbetering ????, die 2e opname was nooit verschenen als "te wissen, enkel op 1e opname kwam vraag te bevestigen, en die werd met OK beantwoord
Het kan (nieuwe menu?) ook tot 2 seconden duren alvorens een bevel wordt uitgevoerd (vandaar ook abnormale sleet van de OK knop !, je denkt dat het geen kontakt gaf en drukt, en drukt , enz)
ik weet dat resetten bij u als een donderslag in uw oren klinkt (mss heb je het ook al geprobeerd) maar toch stel ik de vraag of je de afstandsbediening al eens een reset gegeven hebt om vast te stellen of het dan met de OK knop in orde komt, ik zeg dat niet zomaar want mijn pa heeft dit ook voorgehad met de v6 afstandsbediening en na steken van nieuwe batterijtjes bleef het probleem, pas na een reset van de remote kwam het in orde, ik geef het alleen mee en voor de rest doe je er uiteraard je goesting mee.
Reputatie 4
Badge +1
@ Martin:
Hoe een "reset" van een afstandbediening, een mechanisch defecte toets kan terug werkend krijgen, dat snap ik niet (zal er nog eens enkele jaren moeten voor naar school gaan denk ik (grapje, ik weet namelijik perfect wat er scheelt met die (bubbel-eiland-kontaktjes, zoals die toegepast worden in de Prox afstandbedieningen, heb er ooit al genoeg gedemonteerd om te herstellen, maar dat doe ik niet voor gehuurde toestellen)
@SamuelD of collega ervan:
Vandaag dus nieuwe afstandbediening gaan halen, en vanavond in dienst genomen.
- Tv startte weer op met paars beeld zonder geluid ( oud zeer, dat volgens online deskhelp van Proximus niet kan, want hij ziet er niets van op zijn werkplek (?!?)
- probleemloos aangepast voor bediening TV, én voor draadloos ipv infrarood bediening.
- na even van kanaal te wisselen (4 naar 3 en terug) beeld en geluid normaal.(bewijs dat het niet aan de bedrading ligt)
- Vrouwtje direct in de weer om de opnames van vorige dagen te bekijken( heeft 3 dagen niets kunnen aanvangen dan gewoon TV kijken en zappen, want met menus werken kon niet meer door defecte OK knop, en wat stelt ze vast ... weer een opname die wij zelf niet gepland hebben, en ditmaal in de cloud " Brooklyn ... van 18:23h op vandaag21/05 op kanaal Q2 , een serie (die wij nooit bekijken ook niet), Weer bleek bijn wissen van een bekeken opname , dat er een bijkomend verdwenen was, die gelukkig nog kon herbekeken worden , maar dat moest ze dan wel direct doen, plus dat herbekijken "meestal" uitnondt in blijven hangen ergens of op meerdere plaatsen ( nu vandaag gelukkig ganse aflevering kunnen bekijken)
(omdat ik een sms kreeg van Proximus, om de decoder te resetten om de nieuwe menu's te krijgen, had ik dat ook gedaan , vroeger in de dag. Nieuwe menu ???? zal zeker niet goed meer zien, maar voor mij ziet ar alles als giteren en dag voordien uit.
---------
Van de online helpdesk medewerker kreeg ik dus te horen , dat decoder zeker niet zal omgewisseld worden, maar ik heb nog geen antwoord van de Prox-medewerkers van dit forum, of men dit wil doen of niet.... ( ondertussen spreekt het vanzelf dat ik fantastische reclame maak voor Proximus en hun prachtige service bij problemen... Ik heb er al enkele kunnen weerhouden om zulke stommiteit te begaan om naar proximus TV over te stappen, door te wijzen op mijn problemen, en hun geraden eens het proximus forum te bezoeken, om vast te stellen hoe velen miserie kennen die niet opgelost geraakt )
PS: het opstarten zonder harde schijf (aanrader van helpdesk) nog niet geprobeerd. eerst moet vrouw akkoord gaan om de afleveringen op de HD te bekijken, of dat ze weg mogen blijven. )
ivm de nieuwe menu:
ik heb vandaag inderdaad ook een sms gekregen omdat binnenkort de nieuwe menu zal beschikbaar komen en hiervoor enkel de decoder aan en uit moet gezet worden.
Dus aangezien er 'binnenkort' staat, ga ik er van uit dat ik na een week, of iets nog iets later, best eens de decoder uitzet om te proberen of de nieuwe menu klaargezet werd voor mijn decoder.
Reputatie 4
Badge +1
In mijn SMS stond, om direct te resetten , omdat nieuwe menu voor mij klaarstond, maar ik zie geen verschil (ben ook al stokoude mens natuurlijjk)
Ach zo dan doen er verschillende versies van sms'en de ronde en de ene keer is herstarten voldoende en de andere keer resetten, als ik het probeer doe ik toch beide eerst herstarten en als het niet lukt dan resetten, enfin dan zien we wel!
Reputatie 7
Badge +4
@ Martin:
Hoe een "reset" van een afstandbediening, een mechanisch defecte toets kan terug werkend krijgen, dat snap ik niet (zal er nog eens enkele jaren moeten voor naar school gaan denk ik (grapje, ik weet namelijik perfect wat er scheelt met die (bubbel-eiland-kontaktjes, zoals die toegepast worden in de Prox afstandbedieningen, heb er ooit al genoeg gedemonteerd om te herstellen, maar dat doe ik niet voor gehuurde toestellen)
@SamuelD of collega ervan:
Vandaag dus nieuwe afstandbediening gaan halen, en vanavond in dienst genomen.
- Tv startte weer op met paars beeld zonder geluid ( oud zeer, dat volgens online deskhelp van Proximus niet kan, want hij ziet er niets van op zijn werkplek (?!?)
- probleemloos aangepast voor bediening TV, én voor draadloos ipv infrarood bediening.
- na even van kanaal te wisselen (4 naar 3 en terug) beeld en geluid normaal.(bewijs dat het niet aan de bedrading ligt)
- Vrouwtje direct in de weer om de opnames van vorige dagen te bekijken( heeft 3 dagen niets kunnen aanvangen dan gewoon TV kijken en zappen, want met menus werken kon niet meer door defecte OK knop, en wat stelt ze vast ... weer een opname die wij zelf niet gepland hebben, en ditmaal in de cloud " Brooklyn ... van 18:23h op vandaag21/05 op kanaal Q2 , een serie (die wij nooit bekijken ook niet), Weer bleek bijn wissen van een bekeken opname , dat er een bijkomend verdwenen was, die gelukkig nog kon herbekeken worden , maar dat moest ze dan wel direct doen, plus dat herbekijken "meestal" uitnondt in blijven hangen ergens of op meerdere plaatsen ( nu vandaag gelukkig ganse aflevering kunnen bekijken)
(omdat ik een sms kreeg van Proximus, om de decoder te resetten om de nieuwe menu's te krijgen, had ik dat ook gedaan , vroeger in de dag. Nieuwe menu ???? zal zeker niet goed meer zien, maar voor mij ziet ar alles als giteren en dag voordien uit.
---------
Van de online helpdesk medewerker kreeg ik dus te horen , dat decoder zeker niet zal omgewisseld worden, maar ik heb nog geen antwoord van de Prox-medewerkers van dit forum, of men dit wil doen of niet.... ( ondertussen spreekt het vanzelf dat ik fantastische reclame maak voor Proximus en hun prachtige service bij problemen... Ik heb er al enkele kunnen weerhouden om zulke stommiteit te begaan om naar proximus TV over te stappen, door te wijzen op mijn problemen, en hun geraden eens het proximus forum te bezoeken, om vast te stellen hoe velen miserie kennen die niet opgelost geraakt )
PS: het opstarten zonder harde schijf (aanrader van helpdesk) nog niet geprobeerd. eerst moet vrouw akkoord gaan om de afleveringen op de HD te bekijken, of dat ze weg mogen blijven. )


Ik heb je problemen alvast eens doorgestuurd naar de betrokken diensten die eens gaan kijken wat de oorzaak kan zijn. Ik vermoed eerder een probleem met de software als met de decoder zelf.
Ik laat je hier weten wanneer ik een antwoord heb gekregen.
Reputatie 4
Badge +1
Als dit een software probleem zou zijn..., dan is dat in verschillende versies al, en blijkbaar enkel bij ons, trouwens de software wijzigt niet door decoder even naar standby te brengen, en na een herstart of zelfs een reset wordt de ganse boetiek terug ingeladen..., zou dus telkens dezelfde fout terug inkomen...?? (geloof je toch zelf niet). Neem maar aan van mij dat er iets schort in de decoder ( mening van een electronicus met véél ervaring in foutopsporing en herstel , maar zoals nog al gezegd: herstellen doe ik nooit aan gehuurde toestellen)
Je laat iets weten als je antwoord hebt gekregen... (hopelijk voor jullie, ben ik dan nog niet bij de concurentie... )
Reputatie 7
Badge +4
Als dit een software probleem zou zijn..., dan is dat in verschillende versies al, en blijkbaar enkel bij ons, trouwens de software wijzigt niet door decoder even naar standby te brengen, en na een herstart of zelfs een reset wordt de ganse boetiek terug ingeladen..., zou dus telkens dezelfde fout terug inkomen...?? (geloof je toch zelf niet). Neem maar aan van mij dat er iets schort in de decoder ( mening van een electronicus met véél ervaring in foutopsporing en herstel , maar zoals nog al gezegd: herstellen doe ik nooit aan gehuurde toestellen)
Je laat iets weten als je antwoord hebt gekregen... (hopelijk voor jullie, ben ik dan nog niet bij de concurentie... )

De betrokken dienst heeft nagekeken en uit onderzoek blijkt dat Brooklyn Nine Nine is opgenomen door een actie op jou decoder, dus misschien per ongeluk via de tv gids toch op opnemen bij deze serie gedrukt?
Het paars beeld dat je krijgt bij het opstarten heeft vermoedelijk te maken met het bepalen van de ideale resolutie. Je kan in de instellingen op je decoder de beelschermresulotie eens vast zetten op 1080 in plaats van de auto instelling, hopelijk zal dat het probleem oplossen.
Ten slotte de opnames die verdwijnen , de opname van brooklyn nine nine staat nog steeds op de server, dus is niet verwijderd , misschien per ongeluk de verkeerde opname gewist?
Reputatie 4
Badge +1
Laatste stand van zaken:
Geloof het of niet, maar de uitgang voor TV vast zetten op een waarde, in plaats van AUTOMATISCH, loste niet enkel de paarse beelden zonder geluid op, MAAR OOK HET BLOKKEREN van opnames die bekeken worden of "uitgesteld kijken" (pauseren aan begin van bvb het nieuws, om dan later verder te kijken), of herbekijken van een voorbije uitzending.
Hierin hadden we voor 95 % van de keren prijs !
Blijkbaar gaat de software dus regelmatig (?) zien welke uitgang voor de TV het beste is, en blokkert daarop.(slecht samenspel tussen hardware van de decoder en zijn software !)
Dé oplossing , herstarten of resetten geeft even terug goed beeld (is trouwens de enige mogelijkheid om uit vastlopen te geraken), maar de diepere oorzaak is dus die stand "automatisch" voor TV beeld-instellingen (in decoder menu !) , en oplossing is die naar een vaste instelling te zetten (SamuelD, hierboven )
Men zegge het voort ! (zou trouwens beter zijn dat een vaste instelling gebeurt vanaf een opstart, nadat eventueel éénmaal de detectie heeft plaatsgevonden (wie kontroleert trouwens of die automaitische instelling de beste is voor zijn TV ??-niemand of een uitzondering)

Ik heb speciaal een hele tijd gewacht , vooraleer deze reactie, maar er is nog geen enkele blokkering geweest ( niet in opnames bekijken, niet in uitgesteld of herbekijken) sinds vast zetten van uitgang naar TV.
ik zet die altijd vast al is de enige reden dat ik in het algemeen nooit "automatisch" voor 100% vertrouw, zo ook bv. de wifi kanalen op 2.4 en 5.0 op de bbox zet ik vast ipv automatisch enz..., mss is dat altijd de reden geweest dat ik geen problemen ondervindt, wie weet !
Reputatie 4
Badge +1
Iets te vroeg besluiten genomen....
Het vastlopen van opnames tijdens bekijken is nog niet gedaan met die uitgang op vaste instelling.
Vandaag in 2 verschillende opnames voorgevallen.
Zit dus nog altijd "beestje " in ergens
Reputatie 7
Badge +4
Iets te vroeg besluiten genomen....
Het vastlopen van opnames tijdens bekijken is nog niet gedaan met die uitgang op vaste instelling.
Vandaag in 2 verschillende opnames voorgevallen.
Zit dus nog altijd "beestje " in ergens

Wil je zeggen dat je nog steeds een paars beeld krijgt als je de opnames wilt bekijken ?
Reputatie 4
Badge +1
@SamuelD
...goed lezen... "vastlopen van beeld bij weergeven van opnames ", waar spreek ik van paars beeld en geen geluid ????
Dát is blijkbaar opgelost met de uitgang voor TV vast in te stellen (1024i), maar ik dacht eerst dat het vastlopen ook te maken had met de software die "af en toe" eens ging kijken om de uitgang automatisch op beste in te stellen..., had gekund !, maar blijkt niet zo.
Gelukkig kon vrouwtje terug de opname starten (2x) , en doorspoelen tot net voorbij de blokkering.
Vraag is en blijft: waarom lopen de opnames vast ? (heb nu wel nog niet gekeken of het opnames op de HD waren of op cloud , en zijn ondertussen al gewist, dat doet ze automatisch na bekeken opname)
We wachten verder af. Als het niet frequenter gebeurt, én je kan doorspoelen tot voorbij het blokkeerpunt, dan valt er weer wel mee te leven. (technisch geproken, blijft het voor mij een mank systeem, maar zolang vrouwtje haar opnames wil (méér dan 2 gelijk of overlappend), laat ik het hierbij.
groeten,
Volgens mijn bescheiden mening zijn er toch minder problemen met de V5-compact (althans toch wat ik vaststel met mijn V5-compact) maar als je natuurlijk de opnames op HDD wilt, ja dan heb je geen andere keuze dan de V5 decoder.
Reputatie 4
Badge +1
@Martin Expert .... :-)

Die V5 hebben wij NIET GEKOZEN, die werd geleverd, nog voor dat de compact geleverd werd, en er zijn (tot nogtoe ) geen argumenten om die omgeruild te krijgen (dixit Prox-medewerker online), en wij vragen ook niet om op HD op te nemen, dat wordt beslist door .... (het systeem zeker?)
Trouwens, moet nog altijd eens uittesten of die zonder HD op te starten valt (zoals online-medewerker beweerde), en dan , als dat zou werken, is ie (quasi) gelijk aan de compact (behalve de hardware dan, want er zitten altijd nog andere chips in die , alhoewel niet gebruikt nog problemen kunnen geven! - Heb daarvan zelf staaltje ervaren, nu 4 jaar geleden met een DVD lezer, die alhoewel ongebruikt, een salvo aan interrupts naar de CPU afvuurde, waardoor ook op PC alles bevroor, en pas onozel er op gevallen door een HD aan te sluiten waarvoor ik de verbinding met moederbord nodig had, en geen aansluiting meer vrij, en dus de DVD lezer losmaakte om die aansluiting te gebruiken op de HD... Had er zelfs al een nieuw moederbord voor gestoken ! (en het was een van de beste merken op de markt !) Werk nu met enkel een DVD brander, dat volstaat (wie copieert nog on the fly CD's of DVD's ???)_ Ik wil maar zeggen "zeg nooit dat kan of kan niet ....
Zoals gezegd : afwachten, en bij gelegenheid (als HD leeg is of geen belang meer) eens proberen op te starten zonder de HD
opstarten zonder HD zou wel mogelijk zijn volgens wat ik heb gelezen hier op het forum jaren terug, maar wat mss niet meer zal lukken volgens mij is het pauzeren van een programma , want als je bv een uur pauzeert (wat het maximum is), wordt die data opgeslagen volgens mij op de HDD en bij de V5-c is hiervoor inwendig geheugen voorzien.

PS: Martin Expert, die titel expert heb ik ook niet zelf gekozen ☺️
Reputatie 4
Badge +1
Even na de berichten van gisteren:
Plotseling zwart scherm tijdens bekijken van een opname (opHD ! ongeveer 2/3 van de totale tijd)
geen reactie meer van afstandbediening, na tijdje beeld terug op gewone uitzending (uit zichzelf), opnieuw proberen opname the (her)starten, weer zwart scherm, zelfde liedje 3x... grote ramp want ze wou dat persé zien :-)

Alles herstart (modem, decoder), en plots kan opname terug normaal bekeken worden, en doorgespoeld tot aan de stilval, en gewoon verder gekeken...
Fout kan dus in de HardeDisk zitten ofwel in de interface...( want een HD herstelt zich niet door een opnieuw starten)
Ga vragen of er nog iets nodig is van de HD, en eens opstarten zonder. Laat iets weten wanneer, en het resultaat nadien
Willen ze bij Proximus nu echt uw v5 niet omruilen voor een v5-compact na al je perikelen die je al meegemaakt hebt met je v5!
Reputatie 7
Badge +4
Fonz,
heb je opnames op de harde schijf staan die je nog niet bekeken hebt of die je wil bewaren ?
indien niet kan een omruiling naar een v5 compact wel een oplossing zijn
je bent wel de gegevens kwijt op de harde schijf, we kunnen deze jammer genoeg niet over zetten

mvg
Reputatie 4
Badge +1
@SamuelD of andere medewerker:
-- betreffende fout paars beeld en geen geluid (foutieve decodering ? zeg IK)
Prachtig(!??) nieuws; met vaste instelling voor beeld -uitgang 1080i is vanaf heden weer het paarse beeld zonder geluid opgedoken.
De test (voor stilvallen opnames die nog steeds bestond) om opstart zonder HD nog steeds niet uitgevoerd (er staan nog 6 opnames op HD die ze nog moet bekijken, maar dat is een eindeloos spelletje, want iedere dag plant zij opnames, en er komen er altijd bij op de HD. Er is geen mogelijkheid om alles op de cloud te forceren, zodat die HD eindelijk eens leeggeraakt)
maw , die automatische keuze van resolutie was NIET de oorzaak van de paarse beekden en geluid weg !!!
Zoals altijd is alles OK na een kanaal hoger of lager te gaan en terug .....
( en uw SPECIALIST -online man ziet dat er niets mankeert aan mijn decoder hé !!)