Beantwoord

Netflix kanaal zeer stil

  • 27 September 2018
  • 19 reacties
  • 463 Bekeken

Ik heb geen enkel problemen met mijn kanalen van Proximus TV, het volume is ook overal hetzelfde.
Op mijn Netflix kanaal is het volume echter zeer zeer stil en moet ik mijn geluid enorm de hoogte in jagen.

Dit is natuurlijk irritant als ik daarna terug van kanaal wissel en dit soms vergeet.
Is hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door JurgenS 27 September 2018, 10:18

Bekijk origineel

19 reacties

'k zou toch eens proberen of het opgelost geraakt op volgende manier:
1- zet decoder stroomloos via schakelaar achteraan of via zijn netstekker
2- zet bbox modem 10 seconden stroomloos
3- wacht nu tot zijn DSL controlelampje continu blijft branden
4-zet decoder terug onder stroom
Reputatie 7
Badge +4
Bedankt Martin, je nam me de woorden uit de mond ;-)

Fjara dit was inderdaad ook wat ik je even wou laten proberen.
Grtjs, Charlotte.
Ik heb dit probleem ook sinds het begin van de installatie begin deze maand. Ik had dus graag geweten of bovenstaande effectief zou helpen (Fjara?)
Reputatie 7
Badge +4
Jurgen en Fjara, als dit niet zou werken, kunnen jullie me beide via een privé bericht volgende gegevens even aan me doorgeven:
- Klantennumemmer of lijnnummer

- Type TV toestel

- Werken jullie met een audio systeem

Het privé bericht kunnen jullie sturen via:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Antwoord van chat helpdesk van Proximus :

"Goeiedag, dit is inderdaad een gekend probleem en dat probleem zit bij Netflix zelf. Voorlopig is er daar jammer genoeg niet veel aan te doen."
Ik heb het met Netflix zelf ook eens opgenomen.. die medewerker was niet op de hoogte van dit probleem, al kan wel dat het (nog) niet werd gecommuniceerd van hogerop. Hij ging het alleszins doorgeven.

Tbc...
Antwoord van chat helpdesk van Proximus :

"Goeiedag, dit is inderdaad een gekend probleem en dat probleem zit bij Netflix zelf. Voorlopig is er daar jammer genoeg niet veel aan te doen."


Ik kan dit eigenlijk niet geloven. Ik ondervind het probleem ook als ik Netflix bekijk via de decoder. Indien ik echter rechtstreeks gebruik maak van de Netflix app op de smart tv (zelfde tv die aangesloten is op decoder) dan is het geluid wel OK. Hoe verklaar je dit?
Antwoord van chat helpdesk van Proximus :

"Goeiedag, dit is inderdaad een gekend probleem en dat probleem zit bij Netflix zelf. Voorlopig is er daar jammer genoeg niet veel aan te doen."


Ik kan dit eigenlijk niet geloven. Ik ondervind het probleem ook als ik Netflix bekijk via de decoder. Indien ik echter rechtstreeks gebruik maak van de Netflix app op de smart tv (zelfde tv die aangesloten is op decoder) dan is het geluid wel OK. Hoe verklaar je dit?


Ondertussen heb ik de technische dienst van Netflix Californië aan de lijn gehad en heb verschillende testen uitgevoerd. Ze zijn dit probleem wel degelijk aan het onderzoeken. De oplossing lag bij mij in het uitschakelen van de decoder gedurende minstens 1 minuut (!) en dan herstarten. Vervolgens kon ik ook een update uitvoeren op de decoder. Na enkele herstarts bleek het volumeprobleem niet meer te bestaan.
dan had je blijkbaar niet de meest recente update staan op je decoder, ik doe dit ook af en toe eens mijn decoder heropstarten en zelfs resetten om er zeker van te zijn dat die eventuele updates binnen getrokken worden, want ik heb al meer dan eens ondervonden dat die niet vanzelf binnenkomen zoals het normaal het geval zou moeten zijn.
Antwoord van chat helpdesk van Proximus :

"Goeiedag, dit is inderdaad een gekend probleem en dat probleem zit bij Netflix zelf. Voorlopig is er daar jammer genoeg niet veel aan te doen."


Ik kan dit eigenlijk niet geloven. Ik ondervind het probleem ook als ik Netflix bekijk via de decoder. Indien ik echter rechtstreeks gebruik maak van de Netflix app op de smart tv (zelfde tv die aangesloten is op decoder) dan is het geluid wel OK. Hoe verklaar je dit?


Ondertussen heb ik de technische dienst van Netflix Californië aan de lijn gehad en heb verschillende testen uitgevoerd. Ze zijn dit probleem wel degelijk aan het onderzoeken. De oplossing lag bij mij in het uitschakelen van de decoder gedurende minstens 1 minuut (!) en dan herstarten. Vervolgens kon ik ook een update uitvoeren op de decoder. Na enkele herstarts bleek het volumeprobleem niet meer te bestaan.


Ik heb decoder paar minuten zonder stroom gezet. Na heropstart zelfde probleem. Ik merk bovendien op dat de Netflix app op decoder een heel oude versie is in vergelijking met app op smart tv zelf. Scores nog met sterren ipv duimpje. Hoe hebben jullie app geüpdatet gekregen op decoder?
Antwoord van chat helpdesk van Proximus :

"Goeiedag, dit is inderdaad een gekend probleem en dat probleem zit bij Netflix zelf. Voorlopig is er daar jammer genoeg niet veel aan te doen."


Ik kan dit eigenlijk niet geloven. Ik ondervind het probleem ook als ik Netflix bekijk via de decoder. Indien ik echter rechtstreeks gebruik maak van de Netflix app op de smart tv (zelfde tv die aangesloten is op decoder) dan is het geluid wel OK. Hoe verklaar je dit?


Ondertussen heb ik de technische dienst van Netflix Californië aan de lijn gehad en heb verschillende testen uitgevoerd. Ze zijn dit probleem wel degelijk aan het onderzoeken. De oplossing lag bij mij in het uitschakelen van de decoder gedurende minstens 1 minuut (!) en dan herstarten. Vervolgens kon ik ook een update uitvoeren op de decoder. Na enkele herstarts bleek het volumeprobleem niet meer te bestaan.


Ik heb decoder paar minuten zonder stroom gezet. Na heropstart zelfde probleem. Ik merk bovendien op dat de Netflix app op decoder een heel oude versie is in vergelijking met app op smart tv zelf. Scores nog met sterren ipv duimpje. Hoe hebben jullie app geüpdatet gekregen op decoder?


De update melding kwam automatisch na herstarten. Mijn Youtube app had trouwens hetzelfde probleem, dus het was eerder een app-probleem dan een Netflix-probleem.
Er staat geen YouTube app op mijn Proximus decoder
Er staat geen YouTube app op mijn Proximus decoder

Het kan zijn dat ik dat achteraf zelf geïnstalleerd heb.. hoewel ik denk dat het er toch standaard op stond. Heb je misschien nog een oudere decoder of zo ? De mijne werd nog maar enkele maanden geleden geïnstalleerd.
Reputatie 5
Badge +4
Op de versie decoder dat jij niet heb,staat momenteel geen YouTube applicatie. Deze is enkel beschikbaar op onze nieuwe decoder.
Decoder v5 met harddisk
Reputatie 5
Badge +4
Momenteel enkel beschikbaar op de V6 decoder.
alleen op de V6
Dacht ik wel maar daar gaat discussie niet over. Hoe krijg ik Netflix app naar nieuwe versie zodat audio probleem opgelost geraakt. De app op de smart tv werkt wel prima en is recent.
Reputatie 7
Badge +4
hi jurgen

kan je ons via prive even je klantennr of lijnnr doorgeven
dan kunnen we dit ook nog verder laten bekijken

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Reageer