Netflix : ik kan 5.1 spoor selecteren, maar wordt enkel in stereo weergegeven, werkt dit bij iemand...

  • 22 October 2015
  • 12 reacties
  • 635 Bekeken

Beste,


Sinds de nieuwe update van de v5-decoder kan ik in de Netflix app een 5.1 geluidsspoor selecteren. Groot jolijt, want dit is voor ons een 'breker' om met Netflix door te gaan, uiteindelijk betaal je voor de kwaliteit van beeld en geluid.


Helaas geeft onze versterker dit maar door als stereo. Alle andere apparaten (Xbox360, Chromecast, Proximus V5-decoder met RTL HD,...) geven wel mooi Dolby Digital of Dolby Digital+ door.


Contact gehad met Netflix, met Proximus, maar telkens wordt naar een andere partij gewezen. Er is niks mis mijn mijn (heel recente) versterker, hij ondersteunt alles, heeft zijn laatste firmware, is goed aangesloten (zelfs dubbel geprobeerd, optische kabel en HDMI).


Tijdens mijn laatste poging via een telefoontje met de helpdesk kreeg ik het advies om dit probleem op het forum te posten. Experts van Proximus zouden dit volgen en antwoorden.


Rare is : mijn versterker ondersteunt DD+ (ok bij Chromecast, maar mijn wifi is niet sterk genoeg om Netflix deftig te streamen), RTL HD lukt bijvoorbeeld wel in Dolby op de V5 decoder.


Dit is dus mijn poging. Werkt dit bij iemand ?


Mijn opstelling :


Proximus V5-decoder, Netflix HD 2 schermen abonnement, HDMI kabel (+ optische kabel SPDIF), Pioneer VSX 924


Ik hoop een snel antwoord te krijgen van de technici van Proximus. Vorige reacties waren telkens naast de kwestie.




Alvast bedankt,


mvg


Koen

12 reacties

Ja als je op userbase geen antwoord gekregen hebt, waar de experts zitten, dan zal je ze hier volgens mij ook niet krijgen of als je wacht tot er daavan hier ene komt piepen, (maar of ze hier dan ook gaan antwoorden, dat is nog een andere vraag ;-)

pas op daar op UB kan je soms ook lang moeten wachten tot een expert in deze materie reageert, kan in sommige vallen zelf iemand die bij PX zelf werkt, technieker enz....


Dus nog wat geduld ;-)


NB: Natuurlijk zou iemand hier ook wel kunnen reageren die netflix heeft , of hij het zelfde voor heeft.


Inderdaad, ook op Userbase gepost op jouw aanraden, maar nog geen antwoord.


Momenteel houdt men dus de boot af met 'het kan aan jouw versterker liggen', maar mochten andere gebruikers hier inderdaad het probleem bevestigen (of net ontkennen), dan zijn we al een stap verder !
Antwoord gekregen van Proximus : nog niet helemaal in orde, binnen enkele weken zou 't in orde moeten zijn, ik hou hen hieraan want zoals 't nu is lopen we hopeloos achter...




Dag Koen,



Nog enkele weken geduld.

De nieuwe Proximus tv release zou dit ondersteunen maar dit is nog niet helemaal in orde.

Kortom: a. U dient eerst de nieuwe release te hebben..b. momenteel nog problem mee, werkt niet optimal en dus nog in onderzoek..dus voorlopig blijk ik bij vorige antwoord.. voorlopig nog niet ondersteund

mvg
Ja daaraan zie je maar dat je heel goed moet oppassen als je iets leest op het internet, daar stond te lezen van iemand die beweerde dat het wel werkte !!!!!
Hey Koen,

Ik heb ook dit probleem.
Omdat ik dacht dat 5.1 om 1 of andere reden niet via mijn HDMI kabel doorkwam, heb ik een optische kabel aangeschaft.
Voor dat ik deze ging installeren heb ik nog eens geprobeerd via HDMI en tot mijn verbazing kwam er 5.1 door. Mijn pioneer VSX-830 gaf Dolby Digital aan.

Ik heb getest met Narco's, Green Arrow en nog een film.

Echter heeft dit maar 1 dag gewerkt. De dag erna terug Stereo hoewel ik toch het 5.1 spoor heb geselecteerd.
Ja daaraan zie je maar dat je heel goed moet oppassen als je iets leest op het internet, daar stond te lezen van iemand die beweerde dat het wel werkte !!!!!

Misschien was dit bij deze net het zelfde even gewerkt en ondertussen ook al niet !!??
Maar iemand Proximus zelf zou toch al moeten weten hoever het ermee staat.
Ik heb 3 maand gratis Netflix en heb er ook een vraag over.
1 op de 5 keer als ik een film start bevries mijn scherm zie dan staan 1% en dat is het, afstandsbediening werkt niet meer en heb maar 1 oplossing box van stroom halen en dan werk het wel weer.

Nog mensen die dat ook meemaken?
Werd hier ook al gemeld inderdaad, wat geven ze dan als uitleg als je de helpdesk belt ?
Ook blokkeert bij veel mensen hun decoder en moeten ook heropstarten, heeft dus niet altijd met netflix te maken!?
Fout lig zeker niet bij Netflix Elsa wel in de software bij PX in mijn ogen. Maar ben blij dat PX er weet van geeft dat dat ik niet de enige ben.
Antwoord van de helpdeck is box van stroom halen wat ik ieder keer hoor.

Doet mij denken aan dat PX nu dagelijks veel telefoons met hebben met klachten.

Dus TIP voor PX eerlijk zijn en zegt gewoon er zitten bugs in de software en ik als medewerker hoop dat het in orde komt met de volgende update maar dat ligt buiten mijn macht. Wij weten ook wel dat de persoon die ons help machteloos staat op dit gebied.

Maar zeg dan de waarheid je zal intussen de box van stroom moeten tot de volgende update en ik zal er dan ook begrip ervoor hebben. En de klanten die bellen zullen blij zijn met die noodoplossing.
Patrick dat hebben de mensen van PX hier wel al gepost hoor,
dat dit de algemene bugfix procedure die PX voorlopig alleen maar kan voorstellen voor al die bugs en dat er begin volgend jaar een bugfix komt.
Laat ons hopen dat het een zeer degelijk bugfix wordt !
Ik heb dit probleem met Dolby Digital ook.
Ook mijn Bose Soundtouch130 registreert dit geluidsspoor niet via hdmi op de v5Proximus decoder.
Wanneer ik de optische kabel aansluit van de v5,heb ik wel Dolby maar.....geen beeld!
Al mijn andere toestellen(TV;DVD;Sat ontvanger)zijn alle aangesloten via hdmi,en daar registreert de Bose wel het Dolby geluidsspoor!
Het probleem ligt dus wel duidelijk bij de v5Proximus decoder!
Trouwens ivm het kijken naar Netflix,dat doe ik rechtstreeks via mijn Panasonic tv.
Als ik dat doe via de v5 heb ik een"schokkerig" niet vloeiend beeld,dit is zelfs vastgesteld door een Proximus technieker 2maand geleden!

Reageer