Beantwoord

Klank onderbroken met app proximus TV op iPad mini


Wie weet raad ?

Al een viertal jaar werk ik met een ipad mini, software versie 9.3.5.
Sinds een paar dagen doet zich het volgende voor : bij gebruik van de apps Proximus TV en Proximus 11 wordt na ongeveer een tweetal minuten de klank voortdurend onderbroken (frequentie neemt zelfs toe tot er geen klank meer is), terwijl het beeld normaal blijft doorlopen.
Dit doet zich zowel voor bij gebruik van het WIFI Proximus-netwerk als het WIFI-netwerk van Telenet.
Het eigenaardige is dat de ipad van mijn vriendin die een zelfde toestel heeft (het is een paar maanden ouder) exact dezelfde klankonderbrekingen vertoont bij gebruik van de apps Proximus TV en Proximus 11.
Beide toestellen doen het prima met de app Yellow Play van Telenet en ook andere apps waarbij klank een rol speelt.

Ik heb inmiddels beide Proximus-apps al een keer verwijderd en terug gedownload, maar de klankonderbrekingen blijven na ongeveer 2 minuten terugkomen en dat is vervelend voor iemand die visueel gehandicapt is en grotendeels van het geluid afhankelik is.

Heeft er iemand tips om dit euvel proberen aan te pakken ?
Dank bij voorbaat.
icon

Beste antwoord door Patrick VW 24 April 2018, 22:19

Bekijk origineel

20 reacties

wij hebben hetzelfde probleem maar geen oplossing
Bedankt voor je reactie die mij helaas niet verder helpt.
Vreemd is dat het probleem zich niet stelt bij de video’s van Proximus 11, maar uitsluitend bij de programma’s die op dat moment rechtstreeks op televisie bezig zijn.
Kan uiteraard te maken hebben met de leeftijd van onze ipads en de ietwat verouderde software, maar vreemd is dat alle andere apps op mijn ipad die met klank en streaming te maken hebben, perfect werken.
De apps Yellow Play en Play Sports bv. van Telenet doen het uitstekend en zijn voor personen met een visuele beperking die VoiceOver gebruiken, onvergelijkbaar klantvriendelijker dan die van Proximus. Ik heb al tientallen telefonische contacten gehad in het verleden met de vraag extra aandacht te besteden aan meer toegankelijkheid van de apps Proximus TV en Proximus 11, maar steeds met hetzelfde resultaat : we worden van de os naar de ezel gestuurd en blijven steeds met lege handen achter en voor iemand die een 40tal jaar klant is blijft dat een pijnlijke ervaring.
Bij Telenet daarentegen waarbij ik eveneens klant ben, heb ik na één enkel telefoontje enkele mensen over de vloer gehad die ter plaatse kwamen kijken wat er precies van mij werd verwacht bij het gebruik van Yellow play en Play Sports in combinatie met VoiceOver.
Na een tweetal maanden waren deze apps aangepast en dus toegankelijk gemaakt door de makers ervan. Over klantvriendelijkheid gesproken !
Geen kwaad woord over de medewerkers van de klantendienst bij Proximus, want die mensen zijn meestal zeer vriendelijk en hulpvaardig, maar ik veronderstel dat ook zij geen gehoor vinden bij hun hiërarchische oversten (herinner het laatste jaarverslag over de werking van Proximus).
Voor een goed begrip, de toegankelijkheid van het gebruik van de vernoemde apps van proximus staat volledig los van het in deze topic aangekaarte klankprobleem.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Patrick, Kan je ons in een privebericht eens volgende doorsturen:

- account waarmee je inlogt

- de iOS versie op de ipads aanwezig

- en als ik het dus goed voorheb: je hebt het enkel bij livestreaming Proximus tv en op alle netwerken..4g, wifi, etc..

Mvg sabine
Heb dit de 2 laatste weken ook voor. Doch ik weet niet bij welke programma's. Heb de indruk op alle kanalen live of niet ....
Heeft steeds perfect gegaan op mijn ipad en ook ik dacht eerst effe, eraf en terug installeren maar nope niets helpt.
Ligt dit aan de software van de ipad of is er een update gedaan van de app, ik weet het niet maar het is niet prettig om te kijken. Beeld komt wel geluid loopt achter en dan weer ineens niets geluid dan weer wel ....

Bij mij ook zowel via wifi als 4G ....

Hopelijk komt er een oplossing !
Reputatie 6
Badge +4
Hello, ik informeerde eens bij de software ontwikkelaars of dit een iOs related probleem is of een gekende bug?? etc.. van zodra feedback laat ik iets weten Mvg sabine
Heel erg bedankt om dit te willen nakijken. Het probleem is sedert een 2-tal weken en zowel op WIFI als op 4G. Daarvoor werkte het perfect ! Het kan niets te maken hebben met een update van de ipad-mini aangezien hiervoor geen updates meer beschikbaar zijn. De ios-versie is 9.3.5.
klopt Patrick VW ! Ook bij mij is de ios-versie 9.3.5 en geen verdere up-dates beschikbaar .... het lijkt me eerder een soort synchronisatie-fout tussen beeld- en geluidsdata. Alle andere zaken met beeld en geluid werken perfect op de ipad...lijkt me echt iets in de software van de app.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Patrick, had wat meer info nodig om samen met software ontwikkelaars te bekijken, nu alles doorgestuurd, van zodra antwoord laat ik je iets weten Mvg sabine
Hartelijk dank Sabine om dit probleem op de voet op te volgen.

Ik ben er mij van bewust dat een oplossing niet zo maar voor het rapen ligt, maar de wetenschap dat men er mee bezig is geeft een goed gevoel, zelfs al ontbreekt de garantie dat die oplossing er komt. Nogmaals bedankt.

Patrick.
Heb hetzelfde probleem sinds een 2-tal weken, ook met ios 9.3.5 iPad 3.
Goed nieuws !
Ik heb vandaag nog een keer de app proximus tv gebruikt met mijn ipad-mini (softwareversie 9.3.5) en tot mijn grote voldoening werkt deze wederom perfect.
Super interventie van sabineb van proximus waarvoor mijn hartelijke dank !
Sinds deze week (dus een jaar later) doet zich opnieuw hetzelfde probleem voor met de proximus tv app en de ipad mini.
Zou een update van deze app de boosdoener zijn ?
Misschien kan sabineb van proximus wederom het gewenste steuntje in de rug geven om dit probleem bij de juiste persoon/instantie aan te kaarten ?
Reputatie 7
Badge +4
hi Patrick, heb je recent een update gehad van de app of de IOS ?
Beste Jonathan, mijn ipad mini ontvangt vanwege de leeftijd geen updates meer. Ik denk dat de oorzaak dus bij een update van proximus moet gezocht worden en ik ken nog iemand die in dezelfde situatie zit met haar ipad mini.
Heb je deze app onlangs al opnieuw geïnstalleerd? De configuratie lijkt hier alleszins in orde te zijn.
Bedankt Wenzel voor de goeie tip, maar helaas zijn de klankonderbrekingen (beeld is perfect) gebleven. Met andere apps (yelo play telenet) werkt alles perfect.
Reputatie 7
Badge +4
werk je op ook op andere toestellen met de app ?
kan je ons de IOS versie doorgeven van je huidige tablet ? Dan kan ik dit nog verder laten bekijken
Beste Jonathan, op de ipad-mini staat de IOS 9.3.5 en doen zich de klankonderbrekingen voor. Met mijn recentere ipad en iphone heb ik deze klankonderbrekingen niet. Ik ken nog iemand die de iapd-mini gebruikt met versie 9.3.5 en ook daar doet zich hetzelfde klankprobleem voor. Het zijn al wat oudere toestellen maar met andere providers zoals telenet, canal-digitaal en ziggo doet de ipad-mini het wel nog uitstekend bij gebruik van de respectievelijke tv-apps.
Reputatie 7
Badge +4
Beste Jonathan, op de ipad-mini staat de IOS 9.3.5 en doen zich de klankonderbrekingen voor. Met mijn recentere ipad en iphone heb ik deze klankonderbrekingen niet. Ik ken nog iemand die de iapd-mini gebruikt met versie 9.3.5 en ook daar doet zich hetzelfde klankprobleem voor. Het zijn al wat oudere toestellen maar met andere providers zoals telenet, canal-digitaal en ziggo doet de ipad-mini het wel nog uitstekend bij gebruik van de respectievelijke tv-apps.
Hi Patrick, ik laat dit verder nakijken en we houden je op de hoogte
Beste Jonathan, afgaande op de reactie van uw collega Sabine B, een jaar geleden, moet de oorzaak wederom worden gezocht bij de softwareproducenten van de app.
Alvast bedankt voor de moeite.

Reageer