Is het mogelijk om een opname te bekijken op ipad?

  • 17 February 2013
  • 6 reacties
  • 1040 Bekeken


Ik zou films van tv willen opnemen op mijn ipad via tv-overal; bedoeling is om deze te bekijken op mijn ipad als ik nadien in het buitenland ben. Weet iemand of dit mogelijk is? Thx!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Opnemen op PC was vroeger mogelijk met het afgevoerde TVonPC; naar nPVR-opnames kijken op PC, smartphone of tablet kan nog steeds niet, dus enkel via een decoder. Heb nooit de reden waarom begrepen eerlijk gezegd, want dat zou hen een voorsprong geven tegenover Telenet, waar je sowieso enkel op de harde schijf van digicorder kan opnemen en dat niet in netwerk kunt zetten; je kunt daar dan wél weer het opnemen op de harde schijf van de digicorder online programmeren; bij Belgacom enkel nPVR, maar je kan die opnames dan weer wel op al je decoders in huis bekijken, daarom begrijp ik nogmaals niet waarom niet op PC, tablet of smartphone. Desnoods dan enkel op huiseigen Wifi of FON hotspot. Op 3G is nogal onzinnig wegens datavretend en duur.



Met de nieuwe Stievie app. (weer enkel op Apple) zou je tot 36 uur na uitzending nog naar programma's kunnen kijken van de VRT, VMMa en SBS-zenders. Deze app; wordt nu bij 10000 vrijwilligers uitgetest, en zou in het najaar op de markt komen. Het zou wél betalend zijn. Concurrentie voor TV-Overal en Yello



?http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/media/130220_Stevie

Reputatie 7
Badge +1


Laat die misschien maar weg hoor Elsa....



Maar een zoëven binnengelopen tweet van De Standaard brengt soulaas bij Telenet: allicht zal Belgacom moeten volgen.



http://t.co/1hXmlYI5x3

Reputatie 7
Badge +1


De knop 'opnemen' in de online TV-gids (ook in de TV-Overal app.) is bedoeld om online te programmeren op het netwerk (nPVR), dus loopt dat via de decoder(s), die (voorlopig?) als enige op het TV-netwerk kunnen wat opnames betreft. Belgacom heeft met zijn nPVR-toepassing meer mogelijkheden om de opnames op PC/tablet/Smartphone beschikbaar te stellen via Wifi, Fon en 3G. De decoders staan nu voor nPVR-opnames wél in netwerk via het TV-netwerk, maar nog niet in een lokaal netwerk, waarschijnlijk omdat ze ook de lokaal op de decoder harde schijf opgenomen programma's als hun eigendom blijven zien. Bewijs: van boeketzenders opgenomen programma's zijn niet meer toegankelijk als je het boeket opgezegd of niet verlengd hebt. De op de harde schijf opgenomen programma's zijn ook niet meer toegankelijk als je je TV-abonnement opzegt, ook als je de decoder gekocht hebt, omdat de software vanop de Belgacom servers wordt aangestuurd..



De Yelo-vernieuwing zal het (voorlopig?) ook zonder de VRT en VMMa zenders moeten stellen. Vanaf 4 april wordt de nieuwe interface op de digicorders van de nieuwste generatie (de helft van de klanten?) uitgerold...De andere helft kan zijn 'oudere' digicorder inruilen tegen een nieuwe tegen een eenmalige vergoeding van 39€....jaja, geld moet het altijd opbrengen niet ? Bij Belgacom is het inruilen van een 'gehuurde' decoder nog altijd gratis. Bij Telenet kan je geen digicorder kopen, wél een digibox, waar je toch niks mee kunt opnemen.

Reputatie 7
Badge +1


Als ik het woord ''interface' hoor, houd ik ook mijn hart vast.. Bij mijn schoonmoeder van 94 heb ik verleden jaar ook Telenet digital laten installeren nadat ik een nieuwe flatscreen 40' full HD voor haar had gekocht. Ze had toch al analoge kabel, en internet hoefde ze ook niet natuurlijk. Tot nu toe nog maar weinig problemen, maar na (aangekondigde) werken in de wijk, moest de digicorder toch telkens terug opgestart worden (eerst stroomdraad uittrekken). Oudere mensen begrijpen dat niet altijd meer, die willen alleen maar TV kijken, maar wie ben ik? Het beeld vond ze fantastisch maar de harde schijf is nog leeg, de opname- en pauzefunctie heb ik haar maar niet meer uitgelegd om geen verdere verwarring te zaaien...

Reputatie 7
Badge +1


Belgacom toch de toer op van TV zonder decoder? Zie bijgaande link met video.




Reputatie 7
Badge +1


Belgacom toch ook de toer op van IPTV ? zie bijgaande link met video



http://www.fwdmagazine.be/fwd/147206/video-belgacom-tv-zonder-decoder-op-samsung-tv/



Reageer