HD zenders verdwijnen uit tv gids

  • 21 January 2013
  • 6 reacties
  • 518 Bekeken


Beste,



Sinds verschillende maanden hebben we last van HD zenders die verdwijnen uit de tv-gids



Bij mij stonden de HD zenders op nr 1 tot 5 of 6: Eén HD, Canvas HD, VTM HD, ....



Nu gebeurt het regelmatig dat als ik dan naar de tv gids ga dat deze pas zichtbaar is vanaf nr 7, de eerste niet HD zender.

Na een factory reset of via het instellingen menu HD afzetten en terug activeren staan de hd zenders terug in de lijst.

Maar na een paar dagen zijn de zenders opnieuw verdwenen.



Als ik de zender volgorde terug reset zodat de HD zenders op nr 30, 31 ... dan zijn het dus deze nrs die verdwijnen uit de tv gids.




6 reacties

Reputatie 7
Badge +1


Moeilijk te zeggen wat de oorzaak is. Kan je in de systeeminstellingen niet checken of de HD functie niet is uitgeschakeld?

Reputatie 7
Badge +1


De vraag is, heb je meerdere decoders? Anders eens testen en bij een ervan de HD functie afzetten. Wat je ook nog kan doen is, de modem een factory reset geven (zie ook op de reeds vermelde 'ricy's blog').



Bovendien hebben we altijd al 3 HD streams + 1 SD kunnen ontvangen over 2 decoders.



Inderdaad zoals je hier kunt aflezen ook op ricy's blog :=> http://bgctv.skynetblogs.be/#beschikbaarheidstesttv3hd3










































Mogelijkheden TV

TV's: 3 waarvan in HD: 3

(30/6+50/6)

1e tv

2de tv *



Kijken

Opnemen

Kijken

Opnemen



2 tv's HD

HD

HD

HD

SD















grtjs





ik heb wel nog een V3 decoder in gebruik (bugvrij)



Volgens mij heeft dit niks met de bug charles te maken of het zou eerder kunnen als je meerdere decoders hebt


grtjs, Elsa


misschien decoder eens een tijd niet uitschakelen en kijken of je het fenomeen nog ervaart?



Dan moet ik dat toch al zeker voor gehad hebben want er is niemand meer dan ik denk ik die zijn decoder reset en factoryreset dan ik !!


groetjes, Elsa



Reputatie 7
Badge +1


Heb ik ook nog nooit voorgehad. Enkel toe ik begin deze maand naar een nieuw pack Comfort migreerde en tegelijk boeket 'sport&pleasure' had opgezegd, stond mijn zendervolgorde terug 'default'. Na een kwartier weg en weer wisselen stond alles terug in mijn voorkeurvolgorde. De vroegere interface (nog op V3?) liet een 5-tal eigen TV-gidsen toe, maar dat goldt dan wel op alle decoders, dus voor gebruik op meerdere decoders met elk een eigen TV-gids werkte dat ook niet.

Reageer