HD zenders verdwenen

  • 19 May 2013
  • 2 reacties
  • 403 Bekeken


Heb vandaag een derde tv aangesloten. 2 tv's op slaapkamers zijn aangesloten via 2 decoders via adapters via stroomnetwerk. 1 TV living is nog rechsreeks via de modem aangesloten. Nu heeft slechts 1 tv in 1 slaapkamer nog HD zenders. De TV in de living niet meer, en daar krijgen we de melding onvoldoende bandbreedte. Wat mpoet ik doen om terug HD zenders in de living te krijgen (2 tv s in slaapkamer hoeven deze niet te hebben)




2 reacties














Dus op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#haalbaresnelheid


kan je zien dat het resultaat van de beschikbaarheidtest overeen komt met • 3 tv's waarvan 2 in HD (20 / 2 profiel)


en dat je modem statistics ook het zelfde aangeeft 30.200 / 2.048 wat overeen komt met 30/2


Nu zou je denken die twee komen niet overeen 30/2 <-> 20/2 , dus je download is 30 Mbps en je profiel zegt 20 Mbps !


Maar dit komt omdat de DLM (automatisch lijnmeetsysteem) je op een hoger lijn waarde gezet heeft van 20 naar 30 mbps


nu tot hier wil dit zeggebn dat alle klopt en je modem correct synct .


Om nu je TV mogelijkheden te kenne moet je wel kijken naar een 20/2 profiel (en niet naar een 30/2 profiel)


op ricy's blog http://bgctv.skynetblogs.be/#beschikbaarheidstesttv3hd2


daar staat voor jou geval dus met 3 TV's










































Mogelijkheden TV

TV's: 3 waarvan in HD: 2

(20/2)

1e tv

2de tv *

3de tv *


Kijken

Opnemen

Kijken

Opnemen

Kijken

Opnemen

1 tv HD + 2 tv's niet-HD

HD

SD

SD


SD


3 tv's niet-HD

SD

SD

SD

SD

SD

SD



l



Groetjes, Elsa

















Dus zoals je uit de tabel ziet zal alleen je 1ste TV of beter gezegd de 1ste decoder HD kunnen weergeven en de andere twee SD.


Als je dit anders wilt en bv op de 2de decoder HD wilt moet je de eerste decoder op SD instellen via zijn menu en de tweede op HD en de derde op SD natuurlijk.


Laat eens weten of het lukt want ik heb vroeger nog van mensen gejhoord dat dit niet lukte omdat de volgorde van de registratie daarbij een rol speelde en of dit nog altiojd zo is weet ik niet echt en kan het ook niet uittesten want ik heb geen drie decoders.


Moest dit nog het geval zijn, ik zeg wel moest dit het geval zijn dan moet je de decoder waar je HD hebt verplaatsen naar de plaats waar je HD wilt .


Laat het ons eens weten of het lukt gewoon door de instellingen via de menu te veranderren .



Groetjes, Elsa




Reageer