HD kanalen verdwijnen na vervanging van de modem.

  • 1 January 2015
  • 28 reacties
  • 1616 Bekeken

Ik heb de brief van Proximus gekregen met advies om de b-box2 door de b-box3 te (gratis) vervangen. Dat moet resulteren in betere en snellere internet. Juist voor de Oudejaarsavond heb ik dat gedaan. Na opstart van de modem heb ik geen enkele HD kanalen meer. Helpdesk van Proximus beweert dat mijn telefoon lijn heeft te smalle bandbreedte en wij kunnen geen HD kanalen hebben! Alles was perfect OK met b-box2. Hoe kan plotseling de bandbreedte verminderen.


Wij kunnen ook geen opnames bekijken dat met HD zijn opgenomen.




Graag advies van iemand of is er iets nog te redden?



28 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Staat de HD-functie nog op? Gaan kijken in menu/mijn account/instellingen/systeeminstellingen/HD, en eventueel aanpassen. Zoniet schort er iets aan je lijnprofiel. Best met de technische dienst bellen dan (0800 02800) en instructies volgen.
Jozef


begin al eens met de bbox modem te rebooten, 15 seconden netstekker uittrekken en als de vds ledlamp continu blijft branden dan eventueel ook de decoder eens rebooten (10 seconden netstekker uittrekken) als het nog niet moest lukken om HD kanalen te kiezen.


NB: vandaag de technische dienst bellen zal geen zin hebben omdat er op een feestdag niet gewerkt wordt.
Als je nog geen goed resultaat hebt surf eens naar ► http://proximus.be/internetsnelheid" target="_blank


en post eens de resultaten.
Reputatie 6
Badge +2
Ja Jozef, je had beter niet op die advies ingegaan, in plaats van een verbetering zoals ze beloofd hadden is het nu een verslechtering van uw situatie.


Als ik zo'n brief zou krijgen met zo'n advies zal ik er zeker niet op ingaan en dat naast mij neerleggen, mijn principe is zolang alles goed werkt ga ik niet veranderen want met te veranderen loopt men het risico dat alles verslechterd zoals met Jozef gebeurd is, een mens zou haast denken dat ze hem er ingeluisd hebben.


Zoals Sinjoor zegt zo vlug mogelijk contact opnemen met de technische dienst want dat hoef je niet te aanvaarden.
je trekt wel heel vlug conclusies dat het aan zijn bbox zou liggen !? maar ik wacht eerst af wat jozef post als resultaat van hetgeen ik hierboven voorgesteld heb.
Reputatie 6
Badge +2
Dat is dan toevallig van het ogenblik dat hij die Bbox2 heeft vervangen door een Bbox3 dat die problemen begonnen zijn, ik durf te wedden moest hij gelaten zoals het was dat die problemen niet gingen opduiken.
Daar ga ik toch mijn hand zeker niet voor in het vuur steken want op gebied van IPTV verandert er niks als je een bbox2 of een bbox3 hebt, als er voor de rest niks aan zijn installatie veranderd is wel te verstaan..


Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het feit is dat er werd niks aan de settings van de decoder veranderd. Als ik de aanbeveling van sinjoor75 volg krijg ik de boodschap dat de bandbreedte voor de HD kanalen te klein is. Het is bijna een mirakel dat dit gebeurd is op het moment van wisseling van de modems. Daarom moet ik Alexander gelijk geven.




Elsa,




Ik heb gedaan wat je me aangeraden heeft het resultaat is:




Max.: 61,3 Mbps download - 3,7 Mbps upload


Min.: 61,3 Mbps download - 3,7 Mbps upload




Morgen ga ik opnieuw met de Proximus helpdesk contact opnemen maar ik geef nog niet op. Wat bleef is naar Telenet over te schakelen maar na 11 jaar Proximus trouwe klant te zijn is deze echt moeilijke beslissing.


Nog een opmerking. Ik ben geen Nederlandstalig persoon dus wil ik mij verontschuldigen voor de taalfouten.


Ik apprecieer echt jullie adviezen.


Grtx,


Jozef
Jozef,


heb je dit gedaan



begin al eens met de bbox modem te rebooten, 15 seconden netstekker uittrekken en dan terugsteken.

Elsa,


ik heb dat verschillende keer al gedaan en het helpt niet. Elke keer heb ik ook in de ¨Instellingen¨ HD geprobeerd te opstarten maar krijg ik altijd ¨HD niet mogelijk wegens onvoldoende bandbreedte¨


Grtjs,


Jozef
Heb je al eens een ▬►http://speedtest.net" target="_blank ◄▬ gedaan terwijl je decoder in standby staat en je geen opnames op harde schijf doet..
Dag Jozef,
er is een fout in je binnenkablage. Blijkbaar vertrekt de dsl kabel niet rechtstreeks vanuit het contactpunt met splitter naar je bbox, ofwel is er nog ergens anders een fout in de kablage van vroeger dat pas is opgedoken toen ons systeem een automatische meting lanceerde na het verwisselen van de bbox.
Indien je de kablage fout niet zelf kan corrigeren zal een technieker van ons ter plaatse moeten komen.
MVG,
Wim
Dat is inderdaad hetgeen ik veronderstel dat hij op een repair profiel zit en daarom dat ik om zijn speedtest vraag, en eigenlijk triestig dat je de lijnstatus niet meer kunt uitlezen op de bbox3, wat je vroeger wel kon met de bbox2 en je nu verplicht bent om langs omwegen ongeveer te weten te komen wat de lijnstatus is, Proximus zal natuurlijk nooit de reden, of beter gezegd, de echte reden opgeven waarom dit allemaal moet wegstopt worden voor de klant.
Jozef,


♦ omtrent deze splitter vind je meer op ☞ HIER


Als je het zelf kunt oplossen is het beter want normaal als ze een technieker moeten sturen en de fout zit in de bekabeling na de intro (NTP2007) dan zijn de kosten voor u.


Anders moet je het eens specifiek vragen aan 'onze medewerkers' of dit gratis is.
Reputatie 7
Badge +1
Ben wel benieuwd hoe het afloopt. Als het VDSL-profiel 70/6 is, moet het toch ergens aan de verbinding liggen.
zijn VDSL profiel is inderdaad hoog genoeg , maar hij moet eerst van zijn repair profiel afraken en dan pas zal alles weer normaal werken.
Aan ¨Onze medewerkers¨,


Bij inschrijven aan Belgacom TV in 2004 kwam een technieker vaan toen Belgacom om alles in orde te brengen. Sindsdien hebben wij niks veranderd aan onze bekabeling. Enige veranderingen waren de vervangingen van de modem of decoders en nooit geen enkel probleem gehad. Ik hope dat Proximus de huidige probleem snel kan oplossen.


Grtx,


Jozef
Jozef, best je bovenstaande tekst via privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ⚊▶ Onze medewerkers en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


=======================================================


Jozef,


Heb je ook al eens een ▬►http://speedtest.net/" rel="nofollow" target="_blank ◄▬(hierop klikken) gedaan terwijl je decoder in standby staat en je geen opnames op harde schijf doet..


wat geeft dit als resultaat?
Elsa,


Ik heb de speedtest toch uitgevoerd. De resultaten zijn:


Downloadspeed: 5,75 Mbps


Uploadspeed: 0,57 Mbps


Wat zegt dat?




Grtjs,


Jozef
Dat HD bekijken inderdaad onmogelijk is met zo'n lage snelheid, het is meer ADSL snelheid dan VDSL2 snelheid.


Nu wordt het wel moeilijk om een goeie conclusie te trekken als buitenstaander:


- Ik zie er direct geen repair profiel in (toch geen die ik herken), wat zou kunnen eventueel betekenen dat je met een fout in de binnenhuisbekabeling zit.

- 't zou zelf een Vectoring fallback profiel kunnen zijn, en dan zou ik denken dat je bbox3

om één of andere reden niet als full vectoring (friendly) modem herkend wordt, misschien defect ?


Heb je het dezelfde kabeltje gebruikt om je bbox3 VDSL signaal aan te sluiten als deze van je bbox2 , mss eens een ander kabeltje gebruiken !

Als je dit nog eens probeert en het blijft slecht zal er inderdaad niet veel anders op zitten dan dat ze een technieker sturen.


Trouwens als je via de technische helpdesk 0800 22 800 (7/7 8-22u) een ruil van de bbox3 vraagt kan je kiezen dat een technieker die komt ruilen, want vroeger moest je die zelf gaan omruilen in een proximus center of anders was het niet gratis als een technieker moest komen.



Technische dienst 0800 22 800:

Maandag - Vrijdag: van 7 tot 22u

Zaterdag - Zondag: van 8 tot 22u
Elsa,


Ik heb vandaag naar de Proximus helpdesk opnieuw gebeld. Helpdesk beweert dat de problemen van te laag profiel van mijn telefoon lijn komen en daarom geen HD signaal mogelijk is. Men heeft mij belooft om het profiel direct aan te passen en ik zou van HD kanalen opnieuw kunnen genieten. Dat moest max 45 minuten duren en ik zou door de helpdesk opgebeld worden. Er zijn enkele uren gepasseerd niemand belde terug en het probleem blijft niet opgelost.


moest je de bbox modem niet rebooten, anders toch eens proberen door zijn netstekker 15 seconden uit te trekken en terug laten opstarten.


Spijtig dat ze niet gezegd hebben waarom je profiel zo laag was, ik kan toch moeilijk inbeelden dat ze je op ADSL zouden gezet hebben !!
kan je ook eens zien wat de lijntest geeft, zoals beschreven, surf naar ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#testuwbelgacomlijn" rel="nofollow" target="_blank,

en daar klikken op de link ' my Self Repair'


om te zien of er daar problemen gemeld worden.


hieronder een voorbeeld van iemand die ook problemen heeft met zijn lijn en dit was de uitslag van zijn lijntest:



1 Huidige status van ons netwerk

  • Algemene problemen met ons netwerk

2 Analyse van de lijn


Onderhoudswerkzaamheden




Momenteel ondervindt uw verbinding hinder van onderhoudswerkzaamheden aan ons netwerk.

Wij verontschuldigen ons voor het ongemak en bedanken u voor uw geduld.

Probeer de test later opnieuw.



http://forum.proximus.be/comment/162233" title="Permalink ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘ ⌘






1 Huidige status van ons netwerk


  • Algemene problemen met ons netwerk

  • 2 Analyse van de lijn [list]
  • Er werd een probleem vastgesteld

  • 3Vind een oplossing
    [/list]



    Op dit moment is het niet mogelijk om uw lijn te testen






    Wegens onderhoudswerken is deze toepassing niet beschikbaar tussen middernacht en 5u 's ochtends.

    Onze verontschuldigingen voor het ongemak.









  • Ik heb de helpdesk gebeld. Zij gaan profiel van mijn lijn aanpassen om de HD kanalen opnieuw te kunnen ontvangen. Bezoek van technieker vinden wij niet nodig; Dit moest 45 min. in beslag nemen maar na 6 uur er is niks veranderd. De test van de lijn werkt op dit moment niet. Ik krijg info dat er werken op mijn lijn zijn gepland.


    Het raadsel blijft waarom met bbox2 werkte alles goed en na installatie van bbox 3 niet meer. Kan dat, dat het profiel van de lijn kan veranderen tijdens automatisch opstart van bbox3?

    Reageer