"Genieten" van nieuwe menu's op TV

  • 19 August 2016
  • 6 reacties
  • 355 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Sinds de nieuwe menu, moeten wij niet zo vaak meer de decoder heropstarten om bvb opnames terug te vinden en dergelijke, maar...
wat nu regelmatig gebeurt , is:
1- dat plots bij bekijken van opnames de TV gewoon uitschakelt (alsof je dat via de afstandbediening zou gedaan hebben). Tv is direct terug op te starten via afstanbediening, en uizending liep gewoon door ondertussen. Ga in nabije toekomst de koppeling van TV functies via afstanbediening eens uitzetten , om te kijken of dat helpt (dus terug bediening met 2 afstandbedieningen, 1 TV en, 1 decoder (Het lijkt alsof de codes voor TV-uit opgenomen zitten in de opnames..???)
2.- Bij opnames bekijken: na pauseren en bvb even directe uitzending kiezen, komt tekst "u kijkt uitgesteld...", wat is dat voor nonsens (het gaat dus om OPNAMES, niet TV replay !)
en als je later de opname wil hervatten , begint die steevast opnieuw in begin, wat je ook kiest , vanaf begin of hervatten = zelfde, altijd van begin. Dat is ALTIJD het geval, dus teruggang , want nu steeds vooruitspoelen tot waar je gekomen was.
3- starttijd programmas : Proximus weet het beter, en begint zogezegd 1/4 uur voor de programmastart. , Wel regelmatig hebben we nog juist de laatste 10 minuten van het eigelijke programma en een 3/4 uur van hetgeen erop volgt (Prox. programmeert dus klakkeloos op de tijden die op overzicht staan, op ogenblik van programmeren....en niet op de echte begintijd van de programma's)
Van de "kinderachtige" menu's zal ik maar zwijgen..., eerst klein beeldje , dan groot, de menu's overladen met kleine foto's , soms meer dan 1 dezelfde ( keuzelijsten opnames bvb), en nauwelijks schermvullend, in plaats van eens wat overzichtelijk, duidelijke (grotere teksten) en eenvoudige keuzemenu's te maken..., en vooral dingen die ook echt werken zoals beloofd.

Het gras is altijd groener aan de overkant ( zegt men), maar wij kunnen perfect vergelijken bij familie, hoe het daar werkt met Telenet.

Dit is niet een vraag, enkel een kort overzicht van "het genieten" van de nieuwe menu's en software van de V5 decoder(mét HD)

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3
1) Dit lijkt me een rare, heb ik nog niet eerder gehoord. Je kan ook eens proberen om de CEC uit te zetten zie hier hoe. Die functie laat toe aan je decoder om tegen de tv te zeggen dat die aan of uit moet. misschien dat bij jouw combinatie hier iets verkeerd gaat. let op: sommige tv's zetten zichzelf ook uit na een bepaalde tijd.

2) Het niet kunnen hervatten is wel een gekend probleem. Dat lijkt voor te komen wanneer je een opname niet stopt met de stop knop (vierkantje), maar door naar een ander kanaal te gaan of dergelijke. is dat bij jou ook het geval? Dus als je het bekijken stopt, dat je dan wel kan hervatten?

3a)Tjah, de EPG mag inderdaad wel wat werk krijgen, die word trouwens meermaals per dag geupdate en je opname is afhankelijk van de laatste update, maar ik heb de indruk dat ze geen signalen krijgen van de zenders wanneer een programma juist start.

3b) layout: smaken verschillen 🙂
Je kan zelf alleen maar alle toestellen eens resetten in de reeds stilletjes aan voldoend bekende volgorde en als dit niet helpt zal je toch moeten de oplossing van je probleem van Proximus zelf krijgen veel meer kan je niet doen.
Reputatie 4
Badge +1
@ Wilin:
1- koppeling is AAN (van vorige software al, TV start NIET met opzetten decoder(vanuit stand-by), daarvoor moet ik de knop links drukken. Keuze is wél HDMI
2 - uiteraard stop wanneer we naar een live uitzending willen ( desondanks is hervatten , en opnieuw vanaf begin hetzelfde) Ook na reboot decoder (spanning volledig af)
3- de EPG geupdated ???, ja de uren zullen wel wijzigen, maar Prox trekt zich daar niks van aan, programmatie is dus op het startuur(-15 min) zoals dat op het ogenblik van programmatie was. dat wordt dus niet geupdated, of verwacht Prox dat we pas plannen 1/4 uur voor de opname zelf ??? (dan moeten we niet programmaren hé, dan kunnen we evengoed handmatig de opname starten, maar moeten dan wel thuis zijn ! - Als je een programma moet kiezen, verwacht( je ook dat de uren worden gevolgd als die wijzigen. Nu is dan blijkbaar van...uur tot ...uur , tout court, ongeacht het programma dat loopt.
3b inderdaad , smaken verschillen.., ik ben voor FUNCTIONEEL, zonder troela errond, maar ja die omkadering blijkt hoger ingeschat dan het functionele (zelfs bij internetbankieren vliegen tegenwoordig de reclames al rond je oren ...., gelukkig bestaan er ad-blockers, en dan nog ....)
enfin, zoals gezegd , ik trek mijn plan er wel mee (zolang vrouwtje het nog uithoudt). Het was meer een melding dan vraag naar oplossing, want die is er gewoon niet voor .
Als proximus al de bugs en problemen niet onder de knie krijgt dan moeten we wel onze plan trekken :)
punt 1: is wel decoder die TV aanzet en niet andersom dit werd hier toch nog niet gemeld. wel al zelf voogehad sat mijn TV zijn timer op één of andere manier ingesteld stond (zonder ik het zelf ingesteld had ! )
Punt2: werd hier en elders al dikwijls gemeld, bij sommigen helpt reset bij anderen dan weer niet ??
Punt3: wordt 3 maal per dag geüpdatet en al wat er tussenin verandert klopt sowieso al niet en zelf anders ook soms niet hier ook al dikwijls aan bod gekomen !!
punt3b: adblockers ja en dan krijg je weer miserie (nie altijd) op Myproximus of premium club enz.....
Ik ben ondertussen al aan het lied van clouseau aan het denken 'geef het op' :LOL:
Het klopt wat Fonz schrijft.

Hier is het met V5 met harde schijf en zie hier mijn rapport:
1) Heb ik ook dus ik gebruik nu ook maanden 2 bakjes.
2) Als je een opgenomen programma bekijk en je stop ergens tijdens die opname bv je druk op tv dan heb je prijs. Geen herstart mogelijk op de plaats waar je gestopt bent.
3) Deze week al 4 keer prijs gehad met opnames voorbeeld donderdag avond op http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/ heb het einde kunnen zien 10 min, frustrerend is dat.

De nieuwe look zeg ik al vanaf de lancering dat die op geen bal trekt. Onleesbaar te kleine lettertype en de reden ervoor is simpel gewoon omdat PX wil hebben als je naar het tv menu gaat dat je op mini scherm de zender ziet waar je dan aan kijken bent. Wat is het nut daarvan als je zapt heb je geen mini scherm meer, logischer is dat als je zapt dat je dan een mini scherm ziet van wat die zender dan uitzendt.

En wat ik ook al maanden aanklacht is die extreme infobalk, veel te groot en te lang op het scherm staat. Je mist door die stomme infobalk hoop onderschriften.

grtt
normaal zou je het in punt 2) beschreven, niet mogen voorhebben als je "stop" toets gebruikt

Reageer