Beantwoord

Geluiduitgang decoder v5

  • 13 March 2019
  • 5 reacties
  • 1934 Bekeken

Hoe kan ik mijn versterker aansluiten op de TV decoder V5 compact swap?
in de vorige decoder waren er twee uitgangen R en L ( rood) en wit) die ik aan mijn versterker kon aansluiten. ik vind nu nog een uitgang S/PDIF. kan ik hier op aansluiten en met wat en waar te krijgen?
op de klantendienst krijg ik verschillende antwoorden:
-het gaat via S/PDIF,
-wij bieden alleen digitale TV aan.
icon

Beste antwoord door Martin 14 March 2019, 11:03

Bekijk origineel

5 reacties

via de mini scart ronde stekker waar je een kabeltje kunt inteken van mini scart naar tulp stekker
deze heb ik gratis gekregen in een Proximus winkel

zie ook voor meer uitleg klik hier
de uitgang die u aangeeft op de decoder is vermoedelijk digitaal?
Indien ja:
dan kan ik de versterker niet rechtstreeks aansluiten met een RCA connector want die inging is analoog, dan zal een een omvormer tussen moeten?
de bedoeling is rechtstreeks naar versterker en niet via TV om.
nee deze uitgang is niet digitaal maar analoog l en R = (RCA ook wel tulp of cinch stekker genoemd)
Als je op de bovenstaande link geklikt hebt kon je het volgende lezen omtrent dit overgangskabeltje:
via een Mini Din naar RCA kabel (1,5m) (RCA ook wel tulp of cinch stekker genoemd)
Dit wordt bij Proximus verwacht februari 2016.
Update:28/02/16 is reeds ter beschikking (gratis).
- Op de sticker van de verpakking van dit kabeltje staat het volgende:
14010060
|| ||||| ||||||| ||||||| ||||| |||| (barcode)
S | 413729 229020 |
TV audio cable v5 compact
(1,5m) (1p)
Bedankt,
ja, ik heb de link gelezen maar had het niet door dat de scart ( zo aangeduid op decoder )of Mini Din uitgang hiervoor gebruikt wordt.
ik heb gratis een kabeltje gekregen in Proximus center Mechelen.
Zou het geen goed idee zijn dat er op het bijgevoegde installatieblad bij de decoder een verwijzing naar "aansluiten extern geluid ". staat?
Ook spijtig dat sommige medewerkers van de klantendienst van een aantal technische zaken niet op de hoogte zijn en dan een antwoord geven waar ik echt kwaad van werd. (zie mijn oorspronkelijke vraag)
Dit werd hier vroeger op het forum als de v5-compact uitgekomen was ook al voorgesteld….

Reageer