Geen signaal

  • 25 May 2015
  • 9 reacties
  • 1302 Bekeken

Hallo


Hier ben ik nogmaals met mijn probleem 'geen signaal'. TV valt meerdere keren per dag uit, blijft hangen of kan totaal niet meer opgestart. Graag hier eens geen reactie van decoder opnieuw opstarten, resetten of welke andere oplossingen dan ook. Alles al geprobeerd, tientallen keren gebeld met Proximus, in Proximuswinkel geweest, ..... Is hier dan geen oplossing voor? Ik hoor van anderen die bij deze symptomen een 'kabelfout' hadden. Zijn er nog mensen met deze problemen?

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het spijt me dat ik toch over herstarten moet beginnen, je hebt wel de decoder wel verschillende keren opgestart maar heb je ook de modem opgestart?


Indien het geen soelaas brengt moet je toch bij de klantendienst of technische dienst sterk aandringen om dat in orde te krijgen want tenslotte betaal je ervoor maar dan moet Proximus ook maken dat hun dienst feilloos werkt en anders moet je je conclusies uittrekken en naar een andere provider overstappen.
Ook al allemaal geprobeerd. Heb idd ook overwogen om naar een andere provider te gaan. Alleen jammer dat dit de enige oplossing zou zijn.
NB: het enigste wat je zelf kunt ondernemen is beschreven in deze ➽ procedure

en als dit niet helpt of maar tijdelijk oplossing biedt

zal je Technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) moeten raadplegen

en zal de oplossing ook van Proximus moeten komen,

klacht indienen of je probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons


Als dit, op de lange duur, allemaal tot niets leidt en geen je oplossing krijgt,

dan ➽ ombudsman telecom overwegen.
werk je met een kabel tussen je bbox en decoder, want als je met een draadloze oplossing werkt kan dit ook eventueel de oorzaak zijn.
Reputatie 7
Badge +6
Dat wou ik ook juist zeggen. PLC's of wifi bridge kunnen er voor zorgen dat je 'geen signaal' te zien krijgt als dat slecht afgesteld is of er te veel andere storende factoren tussen zitten.



Reputatie 6
Badge +3
Het beste wat je kan doen is het volgende : als je PLC's gebruikt deze gedurende een 10 tal minuten uit het stopcontact halen (beide, daar bedoel ik mee zowel deze bij de decoder als bij de b-box 2 of b-box 3 modem) nadien weer insteken, doe dit ook voor ruckussen of voor de wifi bridge.
seconden is ook al goed ;-)


staat inderdaad ook onder deze ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen" rel="nofollow beschreven (zie hierboven)


en trouwens hier ook ▬► herinstallatie voor PLC


Maar zelf dan is het nog niet zeker dat het zal beteren want na jaren goed werken kan dit door storingen op net of electromagnetische storingen ineens niet meer goed werken; Niets gaat boven een utp netwerkkabel verbinding als het enigszins mogelijk is wel te verstaan.
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb, toen ik pas Proximus TV had, toen Vdsl opstartte, ook veel problemen gehad. Was niet te bekijken. Slecht beeld, enz. Bleek uiteindelijk de binnenbekabeling te zijn, die teveel in het water gelegen had en de kelder en een slecht contact op het eerste contactpunt waar Proximus voor verantwoordelijk is. Vraag eens aan de technische dienst om uw lijn te meten en als dat niets oplevert, dat er een technieker langs komt om ter plaatse te meten.
Reputatie 3
Maar in zo'n geval krijg je wel heel andere problemen dan alleen een 'geen signaal' dan krijg je DSL syncloss, Internet uitval, repair profiel enz...


Dat er in zo'n geval een technieker moet langs komen om het probleem op te lossen is de evidentie zelf, en zoiets kunnen ze op hun minitoring goed vaststellen en zullen ze dan wel een technieker sturen.


Melding 'geen signaal' komt bij veel klanten voor en is zeker niet frequent aan kabelfouten te wijten en zoals Elsa hier al uitvoerig,via haar geposte linken, duidelijk aantoont, is als dit niet helpt moet je zeker erop aandringen dat er 2de lijns hulp ingeschakeld wordt.

Reageer