Beantwoord

Geen beeld via HDMI, wel via SCART

  • 5 December 2018
  • 17 reacties
  • 927 Bekeken

Hi,

zijn er meer mensen die geen TV beeld hebben als de HDMI kabel gebruikt wordt, maar wel als de SCART kabel gebruikt wordt? Volgens Proximus technicus ligt het aan mijn TV (samsung), maar heb hier mijn twijfels over. Contact gehad met Samsung en die zeggen nog niet eerder dit probleem te hebben gehoord.
icon

Beste antwoord door Horatus 11 December 2018, 18:53

Bekijk origineel

17 reacties

Ter info: Dit werd hier al dikwijls gemeld en proximus is er van op de hoogte.
Mss best ook er bij vermelden met welke type decoder je dit voor hebt.
Heb je de decoder al eens gereset of heropgestart.
Bij ons was het net omgekeerd (met een v6 decoder) probleem met geen beeld via HDMI maar geen probleem met een Samsung TV!
Heb een V5 decoder.
Al meerdere keren met helpdesk gebeld en meerdere keren opgestart/gereset. Technicus is ook langsgekomen en zijn conclusie is dat het aan de TV ligt. Aparte is dat de HDMI van mijn Apple TV wel gewoon werkt, dus niks mis met mijn HDMI aansluiting op de TV.

Nieuwe TV kopen is een beetje overdreven, dus wellicht maar naar nieuwe provider kijken....
Reputatie 7
Badge +4
Volgens de lijntest zijn er 2 decoders geactiveerd, een V5 compact en een V6, is dit juist en is eventueel de decoder al vervangen? Op de V5 compact decoder is blijkbaar wel de HD functie uitgeschakeld.
Ik heb nooit een V6 gehad. De V5 decoder is al vervangen maar het probleem blijft. De technicus heeft bij mij thuis de nieuwe decoder nagekeken. Probleem is niet opgelost.

HD functie heb ik idd zelf uitgeschakeld omdat ik dacht dat dan het beeld via de SCART wellicht beter werd (vraag me niet naar de logische redenering van deze gedachte.....)
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de V6-decoder verwijderd van je lijn. Vermoedelijk heeft de technicus die getest en is hij vergeten die terug af te melden.

Is de HDMI-kabel ook mee vervangen toen de decoder vervangen is ? En heb je eventueel de mogelijkheid om op een andere HDMI-poort te testen, eventueel op een andere tv ?
Ik heb geen HDMI kabel gekregen bij de nieuwe decoder, alleen een SCART die ik nu dus gebruik. Maar kabel is probleem niet. Als ik de HDMI kabel aansluit op mijn Apple TV, werkt alles prima
Reputatie 7
Badge +4
Heb je kunnen testen op een andere TV ? Dan zijn we zeker dat we dat kunnen uitsluiten.
Heb geen andere tv om op te testen.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb dat vroeger ook eens voorgehad met mijn vorige Samsung 37' HD ready TV. Ik had een V4 decoder toen, en toen die stuk ging en ik een nieuwe V4 kreeg (zo'n 4 jaar geleden) werkte die ook niet meer via de HDMI- ingang. Ik heb toen ook via scart moeten werken tot ik een nieuwe Samsung 46' full HD (7000-reeks) kocht zo'n 2 jaar geleden, waar alle 4 de HDMI-ingangen wél werkten met de V4-decoder.
Werken andere toestellen (DVD-spelers/recorders, mogelijk Chromecast en zo) ook niet? Ik had daar toen ook nog een Sony DVD-recorder aanhangen met HDMI, en die werkte nog wél. Blijkbaar was er een geupgrade HDMI-ingang nodig, maar die kon ik op mijn toen oudere TV niet krijgen. Waarom die V4 van 2012 nog wel ging en die van 2014 niet meer hebben ze me toen ook nooit écht kunnen uitleggen, zodat ik 2 jaar met scart heb moeten kijken, maar op een 37' HD ready was dat nog te doen toen.
Reputatie 7
Badge +4
heb je andere toestellen die je via deze kabel kan verbinden aan de tv om dit te testen ?
Ja, Apple TV, werkt prima
Reputatie 7
Badge +4
kan je ons het merk en versie van tv doorgeven ?
Samsung LE32R72B
Hey Horatus. Is jouw decoder dan al reeds vervangen geraakt? Groetjes, Wenzel
Heb nieuwe decoder, probleem blijft
Technicus langsgekomen, probleem blijft
Ik heb dit doorgegeven aan onze expertteams voor een verder nazicht. We houden je verder op de hoogte van zodra we hier feedback op krijgen.
Verbazingwekkend maar waar, probeer tegen beter weten in om nog maar eens de HDMI kabel te gebruiken en heb nu ineens wel gewoon beeld. Snap er niks van, maar het werkt. Topic kan gesloten worden.
Dank voor de tijd en moeite.

Reageer