Beantwoord

Film huren werkt niet


Reputatie 1
Zondag 28/04 heb ik mortal engines gehuurd en die wil niet opstarten. Het gewone tv programma gaat in een stilstaand schokkend beeld met bovenaan vierkantjes. Geen film die begint. Alles geprobeerd, decoder heropstarten enz. Ben ik nu 4,99€ kwijt?

Ik wil geen andere film uitproberen uit vrees voor hetzelfde probleem en terug mijn geld kwijt. Ligt dit aan de vernieuwde update van de beginpagina?
icon

Beste antwoord door HadewychT 30 April 2019, 11:37

Bekijk origineel

11 reacties

Heb je de herstart geprobeerd in de opgegeven volgorde :
decoder eerst spanningsloos zetten, dan de bbox gedurende 10 sec spanningsloos zetten,
om dan te wachten tot zijn DSL controle lampje continu blijft branden en dan pas de bbox terug onder spanning te zetten.
Als dit niks oplevert zou je ook de decoder eens kunnen resetten als volgt:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

💥 bijkomende info: vandaag op zondag komt er niemand van Proximus langs op het forum maar je kunt nu wel gratis bellen naar de helpdesk 0800 22 800 om te zien of ze je eventueel hiermee kunnen verder helpen.
Eens je op de bovenstaande link geklikt hebt en op de supportpagina terecht komt, kun je ook na een tijdje dat de pagina open staat, eventueel proberen te chatten met iemand van Proximus om je te laten verder te helpen
Reputatie 1
Dag Martin
Geen van de voorgestelde oplossingen geeft resultaat. De trailers starten wel op, maar die zijn in SD en niet HD. Dus ligt het enkel aan de Mortal Engines film die niet in HD wil opstarten of aan alle HD films? Ik wil het niet uitproberen zonder de zekerheid dat ik niet nogmaals een bedrag wordt aangerekend waar ik niets voor terug krijg.
Als de mensen van het Proximus team hier op je post zullen reageren kunnen ze dit wel verder voor je afhandelen.
Reputatie 1
Dank u wel.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb de film hier ook een keer gehuurd en kreeg de eerste keer ook enkel zwart beeld. Nadat ik op stop duwde en hem herstartte was alles wel ok. Het zou dus wel moeten lukken om de film te bekijken.
Ik zal een gratis credit op je lijn toevoegen zodat je de film opnieuw kan huren zonder extra kosten.
Op je lijn zelf zie ik ook niet onmiddellijk een oorzaak voor blokjes,.... Heb je die vaker, of nu enkel bij het huren van die film ?
Reputatie 1
Hey,

Nee ik heb hem een paar keer herstart, vooruit en achteruit gespoeld. Geen resultaat, ook het resetten hielp niet. Nee, die blokjes heb ik nog nooit gezien en ook nooit problemen ondervonden bij het huren van een film. Ik ga nu wachten om het gratis crediet op te nemen tot wanneer de 48u voorbij zijn. Ik laat dan zeker weten of het een eenmalig probleem was. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
Reputatie 7
Badge +4
Dat is graag gedaan. Je kan ondertussen eventueel ook eens testen met vb 'Het journaal' op te vragen via 'Net gemist' om te zien of dat wel lukt.
Reputatie 1
Hey,
Net gemist werkt naar behoren. Ik kan ook zonder problemen de trailers bekijken, maar zoals ik vermelde zijn die in SD en niet in HD. Ik heb wel het vermoeden dat de resolutie niet het probleem is daar ik de gewone programma’s of deze die opgenomen zijn wel allemaal in HD kan bekijken.

Ik heb nu nogmaals geprobeerd en krijg nu een serverfout melding bij de betrokken film.
De beloofde gratis crediet zie ik ook niet staan. Allez wordt vervolgd en ik hou u op de hoogte.
Reputatie 1
Dag Hadewych T

Een uurtje na de serverfout melding heb ik nog eens geprobeerd en de film start zonder problemen op.
Ik denk dat het euvel verholpen is. ?
Reputatie 1
Dag Hadewych T

Ik heb nu een bericht gekregen van proximus dat er inderdaad een netwerkstoring was waar mijn lijn bij betrokken was, en dat nu alles terug optimaal werkt. 😊
Reputatie 7
Badge +4
Fijn te horen dat het nu toch werkt :)
Wat betreft het gratis credit...ik was het vergeten toe te voegen 😳 Mijn excuses hiervoor. Nu zou je het moeten zien.

Reageer