Draadloos. Welk systeem kiezen?

  • 6 November 2014
  • 18 reacties
  • 1495 Bekeken

Badge
Wij zouden onze TV misschien verplaatsen, maar dan zou de decoder draadloos met de router moeten verbonden zijn.


Ik zie dat dat op 3 manieren kan: WiFi bridge, Ruckus of Devolo. Maar wat is nu best?


We hebben al een Devolo voor onze oude TV in een andere kamer. Neem ik dan best voor onze HD TV ook weer Devolo?

18 reacties

Wifi bridge is de vervanger van Ruckus die niet meer verkocht wordt door Proximus
Als je een bbox3 modem/router hebt is de beste keuze een bijkomende wifi bridge bijkopen die je dan aan de kant van je decoder zet waar je decoder dan wordt op aangesloten.


Je moet er aan de kant van je bbox3 geen bijzetten omdat er al ene geïntegreerd zit in de bbox3


Wat is er het best wifi bridge of PLC's (devolo) ?


Het antwoord hierop is dat ik uit ervaring zou kan zeggen en uit veel getuigenissen van andere gebruikers is dat de voorkeur toch naar de wifi bridge gaat (de vroegere Ruckus), gewoon om de reden dat er toch meer klachten zijn van devolo's, omdat het het elektriciteitsnet nogal vervuilt is door stoorsignalen. Het wil niet zeggen dat iedereen problemen heeft met devolo's en het niet goed kan werken, dat hoor je mij niet zeggen.
Badge
Ruckus (staat wel nog op de website) wordt dus vervangen door WiFi bridge. OK dan nog te kiezen uit 2 mogelijkheden.


Ik heb een bbox2.


Ik heb tot nog toe nog nooit problemen gehad tot vorige week dan,wat ze toen weer aan het forceren waren weet ik ook niet.Maar eens dat internet geïnstalleerd en die tv is op gestar in het begin, heb je met dat systheem geen problemen.
Dan raden ze bij Proximus aan van via devolo' te werken als je een bbox2 hebt.


Je zou ook met twee wifi bridges kunnen werken (één aan te sluiten aan de modem en een tweede aan de decoder kant) maar dan moet je de bbox2 in full routed zetten en dit schijnt dan weer problemen te geven bij nPVR en VOD !
Elsa ik versta iets niet die wifi bridges maakt dat een verschil uit bij een bbox 2 en bbox3?Want ik heb er maar één aan mijn decoder.
Je hebt er maar één aan je decoder omdat er in je bbox3 een wifi bridge (access point) ingebouwd zit

en aangezien er in de bbox2 er daar geen ingebouwd zit moet je er uitwendig één bijzetten.


vroeger waren dit 2 Ruckussen die ze gebruikten met de bbox2 , zoals Sinjoor bijvoorbeeld.
ik ben na 3 jaar sukkelen met PLc's en bbox2 overgeschakeld naar bbox3 en wifi bridge, en veel minder problemen nu.


En het omgekeerde gebeurd ook, er zijn er zelf die hun bbox2 terug uit de kast gehaald hebben, je kan en mag nooit veralgemenen te veel parameters die meespelen en ook hoeveel instellingen die je veranderd enz.. moest het allemaal zo simpel zijn dan zouden er geen problemen meer bestaan ;-)
ik veralgemeen niet, ik deel gewoon mijn ervaring mee om de mensen te helpen...of ga je weer constant op mijn kap zitten als ik hier iets schrijf betweetster


ik doe net het zelfde om geen verkeerd beeld te scheppen en ik zit op niemands kap ik doe net het zelfde als u ervaring meedelen, niet alles verkeerd interpreteren dat is niet mijn bedoeling en het is trouwens positief dat er veel ervaring uitgedeeld wordt en als je veel ervaring hebt ben je daarom geen betweetster al komt dit misschien wel zo over.


Nog een prettig weekend trouwens.
Het is trouwens ook ondertussen algemeen bekend dat wifi-bridges voor 95 % zeker werken en voor PLC's is dit zeker bijlange het geval niet en dit heeft ook niets met betweterigheid te maken dat komt door resultaten uit de praktijk en door de jaren lange opvolging wat gebruikers melden hieromtrent;


Allen bij grotere afstanden kunnen wifi bridges in het nadeel zijn, wegens zijn hogere frequentie band 5GHz en bijgevolg hogere verzwakking
Maar ik weet niet wat het de laatste tijd is met die wifi-bridges.De laatste 5 dagen word het beeld voortdurend gestoord, en onderbroken en dit had ik vroeger niet.
ja dat kan altijd dat er storingen komen, zoals er hier al zo dikwijls gemeld werd, met zo'n systemen ben je nooit 100% zeker.


Zowel met powerline adapters als met wifi adapters (wifi-bridge, Ruckus) kan het ofwel goed werken of niet, dat zal je alleen maar weten als je ze een tijdje of zelf pas na een lange tijd in dienst te hebben.


Daarom ga je aan getuigenissen van de posters hier op het forum niet veel hebben want de ene gaat zeggen met mijn powerlines heb ik geen problemen dan gaat de andere zeggen ik heb met mijn powerlines altijd problemen gehad en het zelfde verhaal voor wifi oplossingen.


Het enigste war je dan wel kunt op af gaan is uit de praktijk die je bij verschillende mensen tegen komt en ook bv door techniekers die installaties doen bij mensen, zowel door Proximus en anderen, daaruit kan ik duidelijk afleiden dat de bridges in 95 % goed werken (als de afstand of het aantal vertrekken/hindernissen, die tussen modem en wifi-brige instaan, niet te veel wordt) .


Dus wat je nog kunt proberen is de boel eens resetten en ook nog de modem of wifi bridge een beetje verplaatsen of wat draaien waardoor eventueel de verbinding kan iets beter worden.


NB: Voor alle duidelijkheid wil ik er nog iedereen op het forum er eens op wijzen dat, door al mijn commentaar en ervaringen en weetjes (die ik ook door de hulp van vele vrienden en collega's alsook veel lezen en googelen opgestoken heb) die ik hier post,

ik mij wel kan inbeelden dat ik hier wel als betweetster zal overkomen, maar ik zweer het dat is niet en totaal niet mijn bedoeling en als er zijn die mij niet geloven daar kan ik natuurlijk weinig tegen doen, maar moest je mij goed kennen dan zou je echt weten dat ik wel alles eruit flap maar nooit de bedoeling heb iemand te kwetsen, meer de bedoeling om een discussie uit te lokken, en er zelf dan ook iets te van opsteken, om het dan weer aan anderen te kunnen door geven, zeker niet om te bewijzen dat ik de slimste ben en alles weet, daarvoor denk ik veel te veel van mijn eigen dat ik nog heel veel niet weet en nog wel allemaal zou willen weten, maar zelf wordt ik 200 jaar dan nog weet ik dat ik nog heel veel niet zal weten, meer zit er echt niet achter.


Dus nogmaals a.u.b. pak niet alles negatief of verkeerd op, op alles als wat ik hier post of hoe ik hier op alles reageer.
Ja,maar het begint me toch te ergeren.Vandaag weer al verschillende keren voorgehad.Gisteren en daarstraks onder de voetbal en als je dan een film aan het volgen bent valt je tv ineens weg.Leuk is anders.En ik vind het eigenaardig,en het lijkt ook weer toevallig precies dat dit alles na die omschakeling van belgacom naar proximus is beginnen te verslechteren dat beeld.Ik bedoel daarmee dat uitvallen dagelijks,ik denk dat dit niets zo maar met een wifi singnaal te maken heeft of met die box want die box is een nieuwe. En ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.Een mens zou dus nog voor minder gaan lopen nu dat beeld ook nog eens uitvalt en dan die andere zever er bij.
Eigenlijk zou je op dat moment moeten kunnen kijken of de leds normaal branden op de wifi-bridge en nog beter zou zijn te elimineren dit wil zeggen de decoder rechtstreeks met de modem verbinden via een utp netwerkkabel als het dan goed blijft weet je al dat het met je wifi bridge iets te maken heeft.


En ik weet het is vlugger gezegd dan gedaan, maar je weet ook dat ik gewoon meegeef wat ik in probleem gevallen doe en ieder doet er natuurlijk zijn goesting mee.


Ik zou het ook niet allemaal op de overschakeling van Belgacom naar pro⌘imus steken, want dan zou ik die problemen even goed moeten hebben.


En wat ik ook weet is dat er nu velen al zullen denken, maar hoe kan dat nu die heeft blijkbaar nooit problemen, awel dat is heel simpel ik k,om hier dus dagelijks op het forum om mijn ervaring en kennis te delen dus niet omdat er één of ander verkeerd loopt in de installatie, en wie komt er hier dan wel in hoofdzaak op het forum terecht, héél goed geraden deze die miscontent zijn over de goede werking en daarom geeft dit een totaal maar ook een heel totaal vertekend beeld, want als je hier alles leest dan is proximus niks anders dan miserie, en dat ik zeker niet waar, want ik herhaal het voor de zoveelste keer ik heb die miserie niet en ik heb er totaal geen belang bij om hier over te liegen en ik heb zeker geen haat of zoiets tegen Telenet, dat is het ook niet, maar eens je blijkbaar miserie hebt dan is het ook dikwijls echt miserie, die niet in één twee drie opgelost wordt, of blijkbaar kan opgelost worden , spijtig genoeg!


Ik verdedig hiermee zeker proximus niet ik stel vast en ik geef het gewoon door wat ik vastgesteld heb zonder vooroordelen.


Wat ik wel weet is dat er van proximus uit veel vlugger techniekers zouden moeten uitgestuurd worden bij mensen die met serieuze en zeker langdurige problemen blijven zitten om er alles aan te doen dit in de kortste keren op te lossen.
Ik heb toch eens verteld dat die technische dienst heeft gezegd dat telenet geknoeid had met die bedrading.Maar als zij geen klacht toen wouden indienen zit ik nu wel met de gebakken patatten.Want normaal was het dus helemaal niet mijn bedoeling om met zo een bridge te werken.Die is er achteraf gekomen na al die problemen.Oorspronkelijk had ik een vaste verbinding,en die probeerde ik gisteren avond te maken na dat die nog maar eens was uit gevallen.Maar dit lukt dus helemaal niet meer.
Je hebt toch eens gevraagd Elsa,welk lichtje er bij mij niet brand als ik die problemen voorheb.En dat is het lan lichtje.Als je dus die bridge hebt branden er maar drie+dat wifi licht dat knippert.

Reageer