Decoder V4 in combinatie met BBOX3

  • 4 June 2014
  • 0 reacties
  • 232 Bekeken





Ik ben recent overgeschakeld van BBOX2 naar BBOX3. Een poging tot historiek van de problemen:

  • decoder V3 gaf error 5 bij connectie met BBOX3. Met BBOX 2 werkte hij perfect.
  • BGC heeft decoder V3 laten omruilen naar V4
  • Terug error 5, 1 maal erin geslaagd de firmware voor decoder te downloaden maar dan blijft hij hangen op 'WELKOM' (TV), software starten (decoder). Na een tijd verschijnt op TV 'decoder niet bruikbaar'
  • Verschillende zaken geprobeerd samen met helpdesk BGC: [list]
  • rechtstreekse ethernet verbinding
  • scart i.p.v. HDMI
  • Factory reset decoder & modem
  • Verschillende acties aan BGC zijde door de experts / 2e lijn (kaarten resetten / updates / ...)
  • Ontelbare andere pogingen waarvan ik me de details niet herinner


  • Uiteindelijk zijn we er in geslaagd om de decoder te laten doorstarten door enkel de decoder UTP (rechtstreekse connectie) te verbinden, andere UTP los van modem

  • Nu loopt de decoder elke keer vast als ik hem opstart ('WELKOM' (TV), software starten (decoder)). Hij begint ook elke keer met P100, P101 etc. wat me niet normaal lijkt (of is dit wel zo voor V4 decoder?)? Wanneer ik mijn 2 UTP kabels voor netwerk loskoppel, start decoder wel.

  • Netwerk topologie (met BBOX2 werkte dit perfect, maar poorten TV en netwerk waren daar gescheiden):
    • 1 UTP naar WiFi acces point
    • 1 UTP naar switch met [list]
    • WiFi acces point
    • Bakje voor internet connectie thermostaat
    • Verbinding met aantal UTP stopcontacten waar voorlopig niets op zit
    • Verbinding naar switch met: [list]
    • desktop
    • printer
    • NAS

    [/list]
    [/list]
    [/list]
    Het zou toch niet mogen dat de decoder niet start omdat er op de modem op andere poorten een aantal 'huis-tuin-en-keuken' componenten verbonden zijn?


    Alvast bedankt voor het meedenken,


    Kristof.

  • 0 reacties

    Geen reactie

    Reageer