Beoordeling over update belgacom TV

  • 8 March 2011
  • 15 reacties
  • 2024 Bekeken

  • Practitioner
  • 26 reacties
Sinds deze morgen heb ik de update van belgacom Tv.

1 indruk over het nieuwe menu.

- Druk Ok is moderner geworden

- Als je decoder start kom je op de menu maar verdwijt na enkele seconden +:- 10 sec.

- Alles ziet er anders uit dus een beetje wennen aan het systeem

- Er is nu een tijdsbalk met het programma waar je naar aan het kijken bent maar ook naar het programma dat ze aan het uitzenden zijn

- Opname van een programma vind ik persoonlijk dan weer een beetje omslachtig maar het werkt

- Opstarten van de decoder met de starttijd va de stroom in te steken=> +/- 3 Min 30 sec dit met een V3 decoder een zeer positieve evolutie !!! Wat je wel hebt is dat je al Tv kan kijken maar dat deze dan in de achtergrond verder de decoder aan het opstarten is dus TV gids en deze functies worden nog geladen. en na een tijdje krijg je dan een kadertje met belgacom tv is opgestart en volledig beschikbaar.

- Bij TV gids is een onderdeel bijgekomen => dus via menu dan Tv gids is er daar dan een functie bijgekomen voor mij aanbevolen maar deze werkt nog niet (zal later beschikbaar worden)

- Als je op radio drukt krijg je de radio maar nu met een menu waar je gemakkelijk naar je zender kan gaan. ook een zeer positieve voruitgang.

- minpunt dat ik gevonden heb dat sommige zenders raar worden weergegeven in beeld alsof het bv het formaat verkeerd staat ingesteld

Mijn eerste indruk ziet er moderner uit en is eventjes gewend worden maar vind het een positieve verbetering. snelheidswinst nog niet echt opgelet heb het gevoel dat het even snel werkt maar het is nog vroeg in de ochtend voor ik.

15 reacties

Badge
Heb jij ook eerst een bericht in je menu gekregen dat er een verandering op til was?En in welke regio woon je?
Reputatie 7
Badge +1
Pico, bedankt voor korte evaluatie. Ben benieuwd wanneer het bij mij komt.
Badge
Vind het toch positief dat het zo snel gebeurd.en ik denk niet dat het gebeurd door wat hier gisteren is gezegd.Wat Bart ook mogen zeggen.Enkele weken terug heeft Kristof trouwens gezegd dat die interface er kwam maar dat je geduld moest hebben.
Ik woon in roeselare. En ja ik kreeg ongeveer het bericht van binnen 7 dagen een update
Badge
Bedankt Pico nu maar afwachten tot hij hier komt.Maar het ziet er inderdaat mooi uit.
<quote="Axana">
Vind het toch positief dat het zo snel gebeurd.
</quote>

Toch even nuanceren dat dit gepland stond voor eind 2010. Wat voor de één snel is...
Reputatie 7
Badge +1
Inderdaad, misschien wel, maar beter wat later dan te vroeg in een testversie met een hoop "bugs" zoals met TVonPC....Tong uitsteken

Die oude interface was/is nu ook weer niet zo slecht.
Ik vind de ouder interface er beter uit zien, maar dat is uiteraard een kwestie van smaak & gewoonte. (en ik baseer mij uiteraard op screenshots)
Belangrijker vind ik de usability, want zoals het nu is is het niet meer houdbaar, alleszins toch niet bij mij. (heb wel niet de nieuwste decoder).
Badge
Weet niet echt of die nieuwe decoders echt voordelen gaat hebben,buiten dat hij nu die witte cijfers heeft;Ik denk toch dat de rest het zelfde zal blijven.Of denk je soms van niet?Het zou kunnen dat er aanpassingen zijn aan gebeurd maar dat denk ik niet.
@Axana: ik dacht dat er meer memory in zat.
Badge
Bedankt Bart.
Reputatie 7
Badge +1
V4

cpu snelheid 2,5x sneller dan de V3
memory: 512mb tov 256mb v3
hd: 320GB tov 160 v3

hij zou ook zuiniger zijn in verbruik. Heeft 1 HDMI en 1 Scartuitgang (V3 heeft 1 HDMI en 2 scarts)
Capaciteit van de harde schijf is verdubbeld en volgens userbase is ook de processor dubbel zo snel.

Jammergenoeg zit Belgacom voor het design vast aan "hun" blauw. Met het warme oranjegeel van Telenet kan je veel meer doen dan met het fletse en koele Belgacom-blauw.

Nu, ik vind het sowieso een verbetering t.o.v. de huidige interface, hopelijk is hij ook vlotter in het dagelijks gebruik.
Reputatie 7
Badge +1
De vraag is wanneer hun stock V3 uitgeput...krijgen nieuwe TV-klanten nu al automatisch de V4 met 320GB en snellere processor ?

Bestaande klanten zullen dan tot aankoop moeten overgaan (199 €) om hem te krijgen/inwisselen denk ik. Het is immers niet zeker dat je bij kapotte decoder een nieuwe van de laatste generatie V4 krijgt in de plaats.

Over smaak van kleuren kan je niet discuteren..."de gustibus non disputatur" zou Bart De Wever zeggen.....;)

En blauw is altijd al de kleur van Belgacom geweest. Dat verander je niet zomaar. Telenet is mij te zwart/geel...maar dat heeft niks met voetbal te maken.
Badge
Ja dat vind ik wel beter die capaciteit van die harde schijf.Vooral voor hd zenders vroeger was die veel te snel vol.En dat ze zuiniger in gebruik zou zijn is mooi meegenomen.Want ik heb verleden week de eindafrekening van de electrabel gekregen en dat was voor achter over te vallen.Niewe klanten denk ik krijgen al een nieuwe decoder.Ik ben nu 2 maand klant en een vriend van mij kon zijn box ook gaan omruilen voor een nieuwe,ik weet alleen niet wat de reden is;alleen dat hij niet kapot is.Dus ik denk dat ze zo goed als uitgeput zijn en niet meer in gebruik zullen genomen worden met deze nieuwe software.

Reageer