Vraag

2x decoder met RF afstandsbediening?

  • 13 June 2019
  • 9 reacties
  • 165 Bekeken

Hallo,

Ik zou graag een 2e decoder willen installeren voor 2e tv. Vraag is, kan ik beide bedienen met RF afstandsbediening, of zal dit voor problemen zorgen? Dus bij veranderen post, wordt dit op beide decoders gedaan… Iemand een idee?

thanks,

9 reacties

Titel een beetje verkeerd gekozen ipv 2 x bbox zou het eerder 2x Decoder moeten zijn. ☺️

Als je als tweede decoder een V6 decoder krijgt kun je deze via bluetooth bedienen dus zal het dan zeker geen probleem zijn.
V5 en V5-compact > zowel IR als RF mogelijk
V6 decoder > zowel IR als Bluetooth mogelijk
Idd Martin, moet 2x decoder zijn 🙂 Kan ik de titel nog aanpassen?
Heb reeds een V5 met RF, had graag V5 mini gehad die in een afgesloten kast zit, vandaar de vraag...
Ik heb de titel voor je aangepast ;)

Je zal beiden kunnen bedienen met een enkel RF afstandsbediening. Van zodra er natuurlijk genoeg afstand tussenzit (een kamer verder kan al meer als genoeg zijn), dan heeft deze geen invloed meer.
Bedankt WenzelR voor de aanpassing. In praktijk is er niet zoo veel afstand tussen. Zullen moeten testen dus 😉.
Ik herinner het mij niet zo goed meer maar ik dacht dat als je bv 2 decoders hebt die in het zelfde lokaal staan ook last kunt hebben als je de ene decoder in een kast staan hebt op RF
en de andere decoder dan ook reageerde die ingesteld stond op IR.
Reputatie 6
Badge +3
Je afstandsbediening moet je koppelen met de decoder.
Dus zou zelfs moeten werken als de decoders naast elkaar staan.
Reputatie 7
Badge +4
Frank, de decoder en de afstandsbediening zijn reeds gekoppeld.
Het enige wat nadien moet gebeuren is de afstandsbediening met de TV koppelen door middel van die afstandsbediening universeel te maken (dit is louter om het geluid af te stemmen en om de TV aan/uit te zetten met diezelfde afstandsbediening).
Je afstandsbediening moet je koppelen met de decoder.
Dus zou zelfs moeten werken als de decoders naast elkaar staan.

Als ik de test vroeger gedaan heb reageerden die beide en ook het probleem van het reageren van zowel de decoder op IR als je bv de v6 bedient in BT had daar niks mee te maken,
Ik vermoed dat als je op BT werkt dat ook het IR signaal wordt uitgezonden tegelijkertijd maar ik kan het niet meer testen aangezien ik de v6 niet meer heb (teruggestuurd), enkel nog de V5-C.

Reageer