Definitie apparaten in bbox 3 instellingen

  • 20 February 2017
  • 3 reacties
  • 258 Bekeken

Reputatie 1
in de homepagina van de bbox 3 (192.168.1.1) kan je een vriendelijke naam opgeven voor je apparaten en selecteren tot welke hardware groep zij behoren. Wanneer de pagina opnieuw geladen wordt, of gerefreshed, verdwijnen de benamingen en hun selectie, en val je noodzakelijkerwijze terug op de mac-adressen. Er is geen verdere mogelijkheid om settings te bewaren. Dit is verschrikkelijk onhebbelijk. Steeds weer moeten nakijken wat wat is, is niet de service die we als klant verwachten. De homepagina wordt opgevraagd in Safari, zowel op iOS als op OSX en geeft dezelfde resultaten... Graag een degelijke oplossing!

3 reacties

Bij de B-box3 van technicolor werkt dit nochtans, is dit misschien een bug bij de b-box3 van sagemcom dan?
Heb je de B-box3 al eens herstart om te zien of dan wel lukt?
Je zou ook eens een reset kunnen overwegen (via resetknopje achteraan) , maar bij deze moet je wel rekenig houden dat de settings die je zelf veranderd hebt ook zullen opnieuw moeten ingesteld worden
Reputatie 1
@Martin,

Zou kunnen dat dit een bug is bij de sagemcom. Waarschijnlijk dat de minste mensen hier gebruik van maken, maar voor mij is het handig met alle geconnecteerde apparaten...

reset, herstart, opnieuw saven... alles al geprobeerd, maar het is een terugkomend probleem... :/

Tegenwoordig ook veel hickups in de verbinding... wifi lampje blijft dan ook even aan. Doch bij de lijntest geen problemen...
Ik vraag mij af of ik misschien beter mijn lokaal netwerk onder een eigen router steek, en deze dan aan de bbox3 hang...
Er zijn inderdaad al velen die gewoon een router aansluiten op de lan poort van de bbox om zo in die router alle nodige instellingen te kunnen verwezelijken die gewoon niet mogelijk zijn in de bbox.
Je kan zelf gewoon alle instelingen van de bbox laten staan en daar je TV decoders op aansluiten als je die hebt.
Je kan gewoon een identieke pppoe sessie opstarten, als die van de bbox, in die router want de bbox doet pppoe passtrough.
zie bijvoorbeeld voor wat uitleg hier:
- bbox3-pppoe-passtrough
- bbox-in-pppoe-passtrough-gebruiken
- pppoe-login
PS: Nog wat mensen plaatsen zelf een Fritz!Box ipv van een b-box3 omdat die veel meer mogelijkheden heeft, maar als je over deze Fritz!box meer wilt weten kan je heel veel vinden op het userbase.be/forum

Reageer