VRT NU vanaf nu ook rechtstreeks op televisie te bekijken.

  • 9 December 2021
  • 37 reacties
  • 4023 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag wordt de langverwachte tv-app voor VRT NU gelanceerd. VRT NU is het online videoplatform van de VRT en was tot nog toe beschikbaar via pc, smartphone of tablet. Nu zullen kijkers VRT NU ook rechtstreeks op hun televisie kunnen bekijken. Vandaag 9 december 2021 wordt de app gelanceerd voor Android TV en op de nieuwste tv-boxen van Proximus en Telenet. Later volgen ook Orange, Apple TV en Samsung TV.

Kijkervaring verbeteren

De telecomoperatoren stappen hier graag in mee. "Onze klanten hebben vandaag al de keuze uit een brede waaier aan content van lokale en internationale applicaties zoals Amazon Prime, Disney+, Netflix, Streamz en YouTube en nu dus ook VRT NU", zegt Jim Casteele van Proximus. "Op die manier verbeteren we continu de kijkervaring voor onze klanten, op al hun schermen, én dragen we bij tot een sterker lokaal medialandschap."

Bron: VRT lanceert tv-app voor VRT NU | VRT.be

 


37 reacties

Reputatie 1

Ik heb een tijd terug de app van VRT NU op mijn V7-decoder geïnstalleerd, maar enkele dagen geleden heeft Proximus beslist om deze app standaard op de decoders aan te bieden. Helaas staat VRT NU nu dubbel in mijn menu.

Weet iemand hoe ik dat moet oplossen? De app verwijderen en opnieuw installeren lost niets op... 

 
Reputatie 4
Badge +2

Bij mij staat de app ook dubbel.

Reputatie 7
Badge +1

Hoe zit met deze app op de V5 compact. Meeste PX klanten hebben toch deze decoder. Hoop niet dat we achteruit gesteld worden. Zou deze ook wel graag hebben 😷😉🤔

@JO97 & @Jan Reset van decoder zou dit het probleem kunnen oplossen ?

NB: voor reset haters het is maar een voorstel hé :blush:

Reputatie 7
Badge +4

De app is geen 2x geïnstalleerd. Bovenaan zie je apps die interessant zouden kunnen zijn voor u, aanbevelingen om te installeren. Onderaan zie je welke apps je daadwerkelijk geïnstalleerd hebt. 

 

Reputatie 7
Badge +1

De app is geen 2x geïnstalleerd. Bovenaan zie je apps die interessant zouden kunnen zijn voor u, aanbevelingen om te installeren. Onderaan zie je welke apps je daadwerkelijk geïnstalleerd hebt. 

 

@HadewychT. Ferm dat je hierop antwoord. Maar hoe zit het nu met de PX klanten die een V5 decoder hebben. En dat is toch het merendeel. Hoe krijgen die deze app. Daar geven jullie als PX geen antwoord op. Ben tevreden over PX maar als je ziet, Fiber kregen dubbele snelheid gratis, mensen met een V7 decoder krijgen nu dit erbij. Enigste wat wij hebben is per 1 januari €2 erbij per maand voor een tweede decoder. Vind het gewoon eerlijk dat iedereen met eenzelfde abo, Flex , op dezelfde manier behandeld wordt  😷🤔😥

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 Op de V5(c)-decoder is het niet mogelijk om apps te installeren. Je kan de VRT.NU app dan wel gebruiken via je tablet/gsm of via de webversie op je PC, al begrijp ik dat dat niet helemaal dezelfde ervaring biedt. 

Wat betreft de facturatie laat ik een collega van de administratieve dienst antwoorden vermits ik daar weinig zicht op heb op de technische dienst. 

Reputatie 1

De app is geen 2x geïnstalleerd. Bovenaan zie je apps die interessant zouden kunnen zijn voor u, aanbevelingen om te installeren. Onderaan zie je welke apps je daadwerkelijk geïnstalleerd hebt. 

 

@HadewychT Ik heb ook de Netflix-app en de Streamz-app op mijn decoder geïnstalleerd, maar die worden geen twee keer weergegeven. Er lijkt dus toch iets anders aan de hand te zijn.

 

maar staat VRT NU éénmaal onder aanbevolen apps en éénmaal onder geïnstalleerde apps dan is niks aan de hand, maar als VRT NU tweemaal onder geïnstalleerde apps staat dan is dit niet zo normaal!

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 Zoals telefonisch afgesproken nodige doorgegeven.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +1

@Antoon1 Zoals telefonisch afgesproken nodige doorgegeven.Groetjes,Joel

@Joel M. Bedankt voor de goede service. Prettige jaarwisseling 😷👍🔝

Reputatie 7
Badge +3

@Antoon1 Graag gedaan en voor u ook een fijn eindejaar toegewenst.Groetjes,Joel

Reageer