VRT NU vanaf nu ook rechtstreeks op televisie te bekijken.

  • 9 December 2021
  • 37 reacties
  • 4023 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

Vandaag wordt de langverwachte tv-app voor VRT NU gelanceerd. VRT NU is het online videoplatform van de VRT en was tot nog toe beschikbaar via pc, smartphone of tablet. Nu zullen kijkers VRT NU ook rechtstreeks op hun televisie kunnen bekijken. Vandaag 9 december 2021 wordt de app gelanceerd voor Android TV en op de nieuwste tv-boxen van Proximus en Telenet. Later volgen ook Orange, Apple TV en Samsung TV.

Kijkervaring verbeteren

De telecomoperatoren stappen hier graag in mee. "Onze klanten hebben vandaag al de keuze uit een brede waaier aan content van lokale en internationale applicaties zoals Amazon Prime, Disney+, Netflix, Streamz en YouTube en nu dus ook VRT NU", zegt Jim Casteele van Proximus. "Op die manier verbeteren we continu de kijkervaring voor onze klanten, op al hun schermen, én dragen we bij tot een sterker lokaal medialandschap."

Bron: VRT lanceert tv-app voor VRT NU | VRT.be

 


37 reacties

De vraag die op ieders lippen brandt: welke ‘nieuwste tv-boxen’ van Proximus ondersteunen dit?

Reputatie 7
Badge +1

Heb gekeken in mijn menu, V5C, staat er nog niet tussen. Heb Disney+, prime video, streaming, bij meer apps, ontdek de apps van onze partners. Ben benieuwd.

Kan bijna niet anders zijn dan de  V7 decoder zeker al (ergens gelezen dat V6 biet meer voorradig zou zijn?)

We zullen het wel vlug ondervinden zeker eens het zo ver is :relaxed:

Antwoord van Px:

Deze app is enkel te gebruiken op onze nieuwe Android of v7 Tv Boxen.

Ja dat wel, maar de vraag is eerder zijn er ook toekomstplannen voor de V5C decoder die nog courant gebruikt wordt?

Ik vermoed van niet. Ze zullen de v7 willen pushen, wellicht (ook) i.v.m de upgradekost van 49 EUR. Die overigens belachelijk is, is omdat iedereen die ruimschoots zijn v5c afbetaald heeft via de abo-kost na x-aantal maanden kosteloos zou moeten kunnen overschakelen naar een nieuwe met volledige functionaliteiten.

Misschien moet Proximus de app eens beginnen vrijgeven als stand-alone product  zonder daarbij de V7 te ‘verhuren’ . Zoiets zoals de app vanTV Vlaanderen. Je hebt dan zelf de keuze welke android box/stick of provider je gebruikt. Nu verouderen deze decoders wel erg snel .

Mvg

Artie

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Kan er iemand meer info geven, hoe die app kan geïnstalleerd worden op v7 decoder. Persoonlijk vind ik deze niet terug bij de apps .

 

ro

Wil je zeggen dat je deze niet terugvindt via de google play store ?

Reputatie 5
Badge +1

@Martin gevonden en geïnstalleerd .

Fijn weekend.

 

ro

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed van niet. Ze zullen de v7 willen pushen, wellicht (ook) i.v.m de upgradekost van 49 EUR. Die overigens belachelijk is, is omdat iedereen die ruimschoots zijn v5c afbetaald heeft via de abo-kost na x-aantal maanden kosteloos zou moeten kunnen overschakelen naar een nieuwe met volledige functionaliteiten.

En vanaf 1 januari betaal je €2 meer per maand voor de huur van 2 decoder V5C 😷🤔😥

Inderdaad, vroeger  was er altijd korting voor de 2de en 3de decoder nu is het voor de 2de en derde ook 8€/mnd!

Reputatie 7
Badge +1

Ik vermoed van niet. Ze zullen de v7 willen pushen, wellicht (ook) i.v.m de upgradekost van 49 EUR. Die overigens belachelijk is, is omdat iedereen die ruimschoots zijn v5c afbetaald heeft via de abo-kost na x-aantal maanden kosteloos zou moeten kunnen overschakelen naar een nieuwe met volledige functionaliteiten.

Normaal als je een Flex abo hebt zit daar toch automatisch een Android TV box bij. Zo staat dat toch op de PX site. Heb mijn Flex abo afgesloten in mei dit jaar. Heb toen mijn V5 decoders gehouden ivm instabiliteit van de V7 decoder. Neem aan als mijn V5 decoder kapot gaat en ik wil geen V5 meer dat ik gratis een Android TV box zal krijgen 😷🤔

voor omruiling van v7 naar v7 of naar v5C geen kosten maar iemand die nog geen v7 heeft bedoelt JLPS.

PS: wat proximus medewerkers al gepost hebben:

- Nieuwe klanten die een nieuw Flex pack nemen zullen standaard een Android TV Box ontvangen als ze voldoen aan de vereisten.
- Bestaande klanten:

    • indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box gratis gebeuren
    • commerciële en technische omruiling naar V5c of V6 blijven gratis
    • voor alle bestaande klanten met een Flex pack zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49
    • voor alle bestaande klanten met een ouder pack (alles vóór Flex) die hun pack wijzigen naar Flex zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49

      Voor onze forumgebruikers kunnen wij dit uiteraard geval per geval wel bekijken wat de eventuele mogelijkheden zijn. 
Reputatie 7
Badge +1

voor omruiling van v7 naar v7 of naar v5C geen kosten maar iemand die nog geen v7 heeft bedoelt JLPS.

PS: wat proximus medewerkers al gepost hebben:

- Nieuwe klanten die een nieuw Flex pack nemen zullen standaard een Android TV Box ontvangen als ze voldoen aan de vereisten.
- Bestaande klanten:

    • indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box gratis gebeuren
    • commerciële en technische omruiling naar V5c of V6 blijven gratis
    • voor alle bestaande klanten met een Flex pack zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49
    • voor alle bestaande klanten met een ouder pack (alles vóór Flex) die hun pack wijzigen naar Flex zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49

      Voor onze forumgebruikers kunnen wij dit uiteraard geval per geval wel bekijken wat de eventuele mogelijkheden zijn. 

Waar staat dit. Kan ik niet vinden als ik een abo neem van Flex Mobile M. Daar staat deze uitleg als,i , niet achter de Android TV box. Of lees ik verkeerd 😷🤔
 

Android TV Box | Proximus

&

@Martin @Antoon1  Nieuwe klanten die een nieuw Flex pack nemen zullen standaard een Android TV Box ontvangen als ze voldoen aan de vereisten.

Bestaande klanten:

 

  • indien de klant de All Stars of All Stars & Sports tv-optie heeft of indien hij deze optie bestelt, zal de omruiling naar een Android TV Box gratis gebeuren
  • commerciële en technische omruiling naar V5c of V6 blijven gratis
  • voor alle bestaande klanten met een Flex pack zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49
  • voor alle bestaande klanten met een ouder pack (alles vóór Flex) die hun pack wijzigen naar Flex zonder All Stars of All Stars & Sports met een oude TV Box die een omruiling vragen naar een Android TV Box = betalend € 49

Voor onze forumgebruikers kunnen wij dit uiteraard geval per geval wel bekijken wat de eventuele mogelijkheden zijn. :wink:

Groetjes,
Antonella

Kan ik niet vinden als ik een abo neem van Flex Mobile M

waar kijk jij hiervoor welke pagina is dit waar je dit leest?

Reputatie 7
Badge +1

https://www.proximus.be/nl/id_cr_catr_p/particulieren/packs.html?v1=paidsearch&v3=google&v4=brand&v5=abtest-flex-versionA&v6=proximus%20flex%20pack&v7=res-packs-flex&gclid=Cj0KCQiAqvaNBhDLARIsAH1Pq50wsuEDQuTup2VyYJpR2P0YvbQY5njCZP3mEC1K50Tcf7hlGSbPq3gaAtQZEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

ja maar dat valt onder nieuwe (internet) klanten wat niet het zelfde is als je uw bestaande pack aanpast naar flex. De uitleg van Antonella zal wel kloppen.

Reputatie 7
Badge +1

ja maar dat valt onder nieuwe (internet) klanten wat niet het zelfde is als je uw bestaande pack aanpast naar flex. De uitleg van Antonella zal wel kloppen.

Dus als bestaande klanten naar Flex upgraden hebben dus niet dezelfde voorwaarden. Heb het niet over de kortingen die nieuwe klanten krijgen het gaat gewoon over de voorwaarden van een Flex abo als je het nieuwe pack samen stelt. Staat daar specifiek dat je als bestaande klant moet bij betalen als naar Flex overschakelt als je de Android TV box neemt. Probeer maar eens bij pack samenstellen 🤔😉

Nee, want anders zou je als bestaande klant ook hiervan kunnen genieten bvb 

 

Reputatie 7
Badge +1

Nee, want anders zou je als bestaande klant ook hiervan kunnen genieten bvb 

 

@Martin Zoals ik al zegde heb het hier niet over maar gewoon over de samenstelling van het Flex pack.

ja maar je hebt het toch over die TV Box die inbegrepen is of die gratis of niet of versta ik je nu helemaal verkeerd.

Eigenlijk is het heel simpel kijk gewoon naar de uitleg van Antonella.

Als je verder gaat in de bestelling zullen er wel zaken duidelijk worden denk als je al je gegevens ingevoerd heb, maar dat ga ik niet riskeren.

trouwens iemand die als flexer de V7 aanvraagt zal ook moeten betalen.

bijkomende info ook gegeven door Proximus forummedewerker:

Reputatie 7
Badge +1

@Martin Nee heb mijn V5 behouden ivm niet stabiel van de V7. Dit in overleg met PX. Nu mij V5 met harde schijf gebreken vertoont ben ik aan het denken wat te doen 😉

Ja dat is inderdaad een keuze die je enkel alleen best zelf maakt,  want de één zal zeggen de V7 omdat er weinig problemen optreden en de andere zal dan zeggen doe dit niet omdat er veel problemen ondervonden worden, en dat maakt het juist zo moeilijk om te kiezen, natuurlijk als je zou kiezen voor de V7 en je ondervindt dan toch te veel problemen naar je gedacht, kun je die wel omruilen voor een V5compact.

Reageer