Vraag

Voortdurend wijzigen adres door Proximus

  • 22 March 2021
  • 7 reacties
  • 120 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Waarom wijzigt Proximus steeds het adres van mij?

(en zonder dat dit fysiek wijzigt)

voorbeeld 

Tot november 2020   

naam, straat huisnr =OK

plaats :  2221   Booischot = correct

vanaf december 2020

naam, straat, huisnr = OK

plaats: 2220   Booischot   Postcode =FOUTIEF   plaats + juist

Vanaf februari 2021  

naam, straat, huisnr = OK

plaats    2220  Heist op den berg   is nu volledig foutief , want ook Heist op den Berg heeft dezelfde straat

dit is op de facturen. Op de briefwisseling wordt ook steevast 2220  Heist-op-den-Berg gebruikt vanaf dit jaar, ondanks dat ik ooit een adreswijziging meldde

 

Ook met de B-Post heb ik in discusie geweest hierover. Iedereen, ook Proximus beweert dat zij de officiele gegevens van de identiteitskaart gebruiken,( van de gemeente dus). Als dat zo is, verspreidt de gemeente foutieve adressen, Nochtans zijn mij  identiteitskaart gegevens  sinds vorig jaar NIET gewijzigd.

Voor de post ging het over “pakjes bezorgen bij afwezigheid” Ik had daar mijn juiste gegevens ingevuld, die naar waartoe de pakjes worden gestuurd. Ook de post wijzigde dat  telkens naar 2220 Heist op den berg, een adres waar dus NOOIT iets wordt naartoe gestuurd, dus hoeven zij nooit instructies mee te geven met de bezorger. Na grondig aandringen werd dat voor MIJ aangepast…( De IT-er die ik uiteindelijk aan de lijn kreeg na klacht bij de post-directie,  snapte het probleem niet ….) Ik ben bijna 100% zeker dat de rest van de straat niet werd aangepast

Bij PostNL heeft men dat probleem dus NIET.  Die gebruiken gewoon wat je opgeeft, en voeren dat ook perfect uit

Welke zin heeft het nog , een juist adres op te geven, als iedereen dat zo maar op eigen houtje gaat wijzigen.  En wijs dan duidelijk naar Proximus

Ik durf ook niet een adreswijziging opgeven voor mijn facturen; want ik weet zeker dat dat een fiasco wordt, omdat de overheid een poespas maakt van  adressen, en men het daar gaat verifieren.


This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Fonz De bevoegde dienst heeft me laten weten dat hoe het nu in onze systemen staat (2220 Booischot) correct is. Dit is cfr. de officiële info van de gemeenten. Groetjes, Antonella

Reputatie 4
Badge +1

Perfect in orde voor mij ( postcode hoofdgemeente en naam deelgemeente), ik snapte enkel niet waarom dat om de paar maanden veranderde naar foutieve gegevens.:relaxed: , en HIER staat het nog steeds foutief (mijn producten scherm)

Pack Internet Comfort + TV + Vaste lijn
straat, nr - 2220 Heist-op-den-Berg

en op scherm “mijn facturatieadres” staat nog steeds 2220 Heist-op-den-Berg, alhoewel op factuur zelf het juiste adres staat. Soit, hoop dat dit wel eens aangepast wordt mettertijd.

Mag afgesloten worden (mijn Proxi-dinges nu allemaal wel terug bereikbaar.. dank)

Reputatie 4
Badge +1

Ja , dit was nog geen vraag..

De graag is dus: Proximus, gebruik OVERAL mijn origineel en enig juist adres, op facturen, op briefwisseling en in Myproximus.  Dank U. Het enig en juist adres werd gehanteerd tot oktober 2020 op facturen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Fonz als ik dit wil aanpassen geeft postcode 2221 Heist-op-den-Berg en 2220 geeft Booischot, ik kan dit niet manueel overschrijven omdat dit de officiële gegevens zijn die wij moeten volgen. Groetjes, Heidi

Reputatie 4
Badge +1

Dat had ik ook aldoor…   De fout zit bij de “slimmerikken”  die de postcodes beheren.

Trouwens 2220 Booischot is hetzelfde als 2221 Heist op den berg, maar het is fout als men er 2220 Heist op den berg van maakt, want dan zou ik ineens naar het centrum zijn verhuisd, en dat is precies wat op mijn laatste aanrekeningen gebeurde vanaf  februari.

Op mijn paspoort (ID kaart, sorry) staat 2221 Heist-op-den-Berg, maar waarom ze op de ene plaats 2220 Heist op den berg doorgeven, en op de andere plaats 2220 Booischot, en op een derde plaats 2221 heist-op-den-berg, dat snap ik dus niet, en het is precies om dat de IT’ers die daarvoor zijn aangesteld geen verschil kennen tussen al die postcodes. ( die nochtans cruciaal zijn , sinds “men” overal de hoofdgemeente gebruikt als woonplaats, en de postcode als deelgemeente aanduiding. )

Geef dus gerust 2221 Heist op den berg in, dat is de code van de deelgemeente + de naam van de fusiegemeente

Dank

Reputatie 4
Badge +1

Doordat nu mij adres op ID 2220 Booischot staat, en mijn facturatie adres op 2220 Heist op den berg (= FOUT) kan ik mijn producten, mijn facturen enz niet meer openen !!!

Ik heb dit geraadpleegd op  Mijn Account Proximus, wat nog wél werkt, maar waar ik zelf de gegevens niet kan aanpassen (waarschijnlijk om zelfde reden)

(Oeps technisch probleem… Prachtig toch ???)

Reputatie 7
Badge +3

@Fonz Zoals Heidi aangaf, kunnen wij deze gegevens helaas niet manueel aanpassen. Ik stuur deze info wel door naar onze dienst dat instaat voor de aanmaak van de adressen in onze systemen. Groetjes, Antonella