Vraag

Taalinstelling Flex ???

  • 3 November 2021
  • 5 reacties
  • 33 Bekeken

Ik ben recent over gestapt naar Flex.
De vriendelijke dame achter het 0800 nummer zond me ter bevestiging een mail bericht  in het Frans met als onderwerp “ Votre facturation électronique : simple et écologique “
Okee, dacht ik, een vergissing. Dit heeft wel niks direct met mijn overstap te maken, en dan nog in het Frans, ze zal gewoon een verkeerde link hebben gebruikt. Als het maar in orde is.
Maar zonet kreeg ik een (Nederlandstalige) sms in over Enjoy en een doorverwijzing naar een webpagina (waar ik moest inloggen) in het Frans. En ben ik eerder ook niet  een paar keer op de Franstalige versie van een PX pagina uitgekomen?
Okee, omschakelen van FR naar NL lukt me nog wel, maar is er misschien ergens een instelling die is gewijzigd? Alhoewel, meestal is de bezochte PX webpagina wel in het Nederlands.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie Is wel vervelend.Hou het een tijdje in het oog en moest dit blijven laat het ons weten via deze weg.Groetjes,Joel

 

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie Is raar omdat de taal in ons systeem op Nederlands staat.Kon u de taal aanpassen op de website zelf naar Nederlands.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.


Op de pagina kon ik zelf wel aanpassen naar NL. Wel raar dat de pagina in het Frans werd aangeboden. Was het nu éénmalig geweest, maar dat is de laatste dagen een aantal keer gebeurd, zonder dat ik er eerder aandacht aan schonk.

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie Gaat het dan telkens over dezelfde pagina’s.Groetjes,Joel

@Joel M  geen idee omdat ik er eerder niet echt aandacht aan schonk.
Het gebeurde gewoon willekeurig en puur toevallig, denk ik. Eén of twee keer zeker bij de Flex keuzes/vergelijking.
Maar dat is heel anders gelopen, dat gebeurde nadat ik terugkeerde van mijn pogingen tot bestelling van Flex (via de website). Ik stootte iedere keer op een verschil in gegevens (ook raar) tussen Belfius en Proximus en “vloog eruit”. Voor de Belfius bonus moet ik blijkbaar bij Belfius zijn (waar ik een code zou krijgen?)

Die mail van de omzetting (via 0800 22800 - zeer vlot verlopen !! :thumbsup: ) viel uiteraard op, naast de kwestie (facturatie) en Franstalig. De sms van vanmorgen met een link naar Enjoy is wel Nederlandstalig, maar verwijst naar een Franstalige website. Daar liep ik vast op de taal - mijn Frans is nu niet bepaald euh parfait:wink: en om op mijn smartphone de taal naar Nederlands om te schakelen was niet zo direct voor de hand liggend.

Op mijn PC heb ik daarstraks ook nog moeten naar NL schakelen, maar of dat nu Enjoy of een andere pagina was durf ik niet met zekerheid meer zeggen. In ieder geval geraak ik via MyProximus op PC wel op de Nederlandstalige website.

Ik zal het eens in het oog houden.

 

 

 

Reageer