Beantwoord

Proximus ronselt?

  • 14 June 2019
  • 3 reacties
  • 328 Bekeken

Geen idee of ik dit onder een andere hoofding kwijt kan ... dus hier dan maar ...

Vanmorgen word ik opgebeld door "iemand van proximus" omdat mijn echtgenote, die eerst opgebeld werd, hun doorverwezen heeft naar mij omdat ik over de technische kant ga van onze installatie.
Het komt er op neer dat "Proximus" bezig is hun klanten te persoonlijk te bezoeken om hun goedkopere? formules voor te stellen cq aan te bieden. Heb ik hier te maken met een zelfstandige Proximus uitbater die persoonlijke klanten ronselt?
Ik ruik toch een beetje onraad omdat de persoon aan de lijn mij niet kan uitleggen hoe ze aan het (mobiele) telefoonnummer van mijn echtgenote komen want die is helemaal GEEN klant bij Proximus en is dat ook nooit geweest. Er wordt dan een beetje langsheen gepraat door "departementen die informatie al dan niet hebben doorgegeven". Vreemd genoeg kennen ze wel ons "klantendossier" bij Proximus. Do I smell a rat?
Kan er hier iemand daar verheldering bij brengen? BVD
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 June 2019, 17:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Zal hoogst waarschijnlijk één of andere reseller zijn, zoals hier nog gemeld werd op het forum en heb het ook al voorgehad een ± een jaar geleden.
Ja daar was ik al bang voor 😁, en bedankt om te reageren .. hebben die mensen toegang tot mijn kompleet Proximus dossier? Snap nog steeds niet hoe ze aan het (Base) telefoonnummer van mijn echtgenote komen tenzij Proximus er dezelfde gangsterpraktijken op nahoudt als Facebook en stiekem de contactenlijsten van je smartphone "leent"?
Hey Regulus
Proximus werkt effectief samen met externe partners die klanten of potentiele klanten contacteren om voor te stellen klant te worden of op hun tariefplannen na te kijken.
Deze lijsten met nummers kunnen op verschillende manieren verkregen worden, zoals bvb bij Proximus zelf bestaande klanten of klanten die PRoximus verlaten hebben. Gegevens uit onze database :)

Maar het is ook mogelijk dat het nummer via andere firma's is verkregen.
(Jullie moeten daarvoor ook jullie toestemming geven aan die firma's, zodat ze jullie gegevens mogen gebruiken, zie ook GDPR-wetgeving)
Dus het is zeker niet dat Proximus er gansterpraktijken op nahoudt en jullie contactenlijsten gaat raadplegen!