Proximus duwt klanten naar Flex-Bundels (HLN)

  • 2 November 2021
  • 9 reacties
  • 371 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Dat PX deze weg op wil is hun keuze en aan de klant of ze dit willen of naar een andere operator gaan. Maar dat ze alle klanten weer pakken door de huur van de tweede decoder te verhogen van 6 naar 8 euro per maand is erover. Geld dit voor een V5 mini decoder ook. Dan is het misschien beter om mijn V7 decoders ivm mijn Flex abo te vragen ipv de V5 die ik nog in bezit heb. V7 heeft toch meer mogelijkheden ?
Doen ze nu geen prijsverhoging voor de Flex dan pakken ze de verhoging maar via de tweede decoder 😷🤔😥


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

FYI

Tariefaanpassing van sommige producten op 01/01/2022

De tariefaanpassingen hebben vooral betrekking op de packs Tuttimus, Familus, Minimus, Bizz Office en Bizz All-In alsook bepaalde oude packs en producten buiten pack (zoals de vaste lijn, internet). De prijzen van onze gsm-abonnementen veranderen niet.

Bv.

Vanaf 1 januari 2022 verandert de prijs van het product Internet Maxi: + € 1/maand. Ontdek onze nieuwe tariefvoorwaarden.

Vanaf 1 januari 2022 verandert de prijs van het product Phone Line: + € 0,5/maand. Ontdek onze nieuwe tariefvoorwaarden.

Ik heb toevallig net mijn Tuttimus omgezet naar Flex. Flex kost me 1,4 euro meer (ik geniet Affinity korting, die ik dan verlies) dan Tuttimus, als ik niet buiten mijn Tuttimus-bundel ga tenminste.


Hoofdreden voor Flex is dus eigenlijk de vaste lijn,  Met 0.82 euro per telefoontje tussen 8u en 17 u zit je al enorm snel over  de prijs van Flex.
In Tuttimus bellen/belden we na 17u gratis. In Flex is onbeperkt bellen inbegrepen in de prijs . Of toch niet? Ik hoor net dat het wel 24/7 is, maar slechts 1.000 minuten.
1.000 minuten, dat is maar 16 uren en 40 minuten. Concreet iedere dag 30 minuten (naar moeke bijvoorbeeld) is al 15 uren per maand. Is het nu misleidende reclame of is de 1.000 minuten fout?
En wat is de meerprijs als men  de 1.000 minuten overschrijdt?
 

Reputatie 7
Badge +1

FYI

Tariefaanpassing van sommige producten op 01/01/2022

De tariefaanpassingen hebben vooral betrekking op de packs Tuttimus, Familus, Minimus, Bizz Office en Bizz All-In alsook bepaalde oude packs en producten buiten pack (zoals de vaste lijn, internet). De prijzen van onze gsm-abonnementen veranderen niet.

Bv.

Vanaf 1 januari 2022 verandert de prijs van het product Internet Maxi: + € 1/maand. Ontdek onze nieuwe tariefvoorwaarden.

Vanaf 1 januari 2022 verandert de prijs van het product Phone Line: + € 0,5/maand. Ontdek onze nieuwe tariefvoorwaarden.

En daarbovenop komt dan de verhoging van de tweede decoder indien aanwezig en TV Relay+ indien in het abo. Is weer volop genoeg met alle andere verhogingen buiten PX. Jammer 😷😥

Reputatie 1
Badge

Dat PX deze weg op wil is hun keuze en aan de klant of ze dit willen of naar een andere operator gaan. Maar dat ze alle klanten weer pakken door de huur van de tweede decoder te verhogen van 6 naar 8 euro per maand is erover. Geld dit voor een V5 mini decoder ook. Dan is het misschien beter om mijn V7 decoders ivm mijn Flex abo te vragen ipv de V5 die ik nog in bezit heb. V7 heeft toch meer mogelijkheden ?
Doen ze nu geen prijsverhoging voor de Flex dan pakken ze de verhoging maar via de tweede decoder 😷🤔😥

Is logisch ook, bij Telenet had men die 4 maand geleden al verhoogd. Je loon stijgt ook dan moet je niet denken dat producten aan de zelfde prijs verkocht kunnen verkocht of gekocht kunnen worden

Reputatie 7
Badge +4

@Mario091166 

Toch wel, is in principe een kwestie van vraag en aanbod bv. De prijzen van onze gsm-abonnementen veranderen niet

Er zijn al boeken volgeschreven over “Cost & Effect”

“”De prijzen van onze gsm-abonnementen veranderen niet “

of beter gezegd :  nog niet tot de anderen hun prijzen laten stijgen :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie 

FYI

Flex--INT-TV-TEL-_NL_20200701~2021-09-15-08-29-40~cache.pdf (proximus.be)

Vaste lijn abonnementen | Proximus

Flex vaste lijn

24h/24 7d/7 nationale gesprekken naar vaste lijn inbegrepen in kost abo pack Flex

1000 min/maand naar nationale mobiele nummers inbegrepen in kost abo pack Flex

bijkomende gesprekken van vaste lijn naar nationale mobiele nummers hebben een gesprekskost (zie 2e weblink hierboven “tarieven buiten abonnement” hiervoor)

 

@Martin 

Ik vermoed dat hetvoor Proximus voorlopig moeilijk - zoniet zelfs onmogelijk is - in de huidige (mobiele)  marktomstandigheden juist omwille van “cost & effect”  mobiele abonnementskosten aan te passen (= te verhogen) tenzij bv. de inbegrepen   volumes (merkelijk naar boven) zouden herzien worden 

 

ik hoop de je gelijk hebt.

Reputatie 1
Badge

Nee dat laten ze niet op je factuur zien dat die prijzen stijgen van gsm of andere zaken. Maar operators zijn ook niet lomp en rekenen het wel elders aan. Daarbij jij zal het wel weten dat ik zei dat Proximus veel goedkoper was geworden dan Telenet maar ik denk dat ik die woorden vlug moet terug nemen. Ik ben al een oplossing aan het zoeken om via mijn smart TV. te kijken, en daar een IPTV abonnement te nemen. Dan heb ik geen enkele operator meer nodig en zoek ik ergens iemand die mij internet en gsm levert.

Reageer