Tot een tijd geleden waren wij tevreden over de werking van de klantendienst. Je kon makkelijk iemand bereiken, en kreeg snel een antwoord. Maar nu stellen we ons terecht de vraag of alles daar nog wel ronddraait… Nadat op de website geen antwoord te vinden is op onze vraag, kiezen wij voor de optie ‘zo snel mogelijk terugbellen’ (door Proximus). (NB: Een email versturen functioneert niet meer. De ‘chat robot’ is ook waardeloos; je krijgt 2 keuzevragen en een derde ‘geen van beide’. Als je op 3 klikt kom je opnieuw bij de 2 zelfde keuzevragen.) Als we dus nà 2 uur nog niet teruggebeld worden, neem ik zelf de telefoon ter hand. ‘De wachttijd bedraagt tussen 5 en 10 minuten’, luidt het. Op dit eigenste moment hang ik nog steeds tevergeefs aan de lijn: de teller staat op 52 minuten…. Ondertussen werd er geen enkele keer doorgeschakeld. Ik kan dus enkel concluderen dat deze ‘eeuwigdurende’ wachtlijn gemaakt is omdat mensen zouden afhaken…. Welke ‘klantendienst durft het aan om een klant zo lang - zonder uitleg - aan de lijn te houden?! En ja, in het begin wordt er doorverwezen naar de website (‘bedankt voor u geduld en kijk ook eens op onze website’), maar aangezien men via de website ook NIEMAND persoonlijk kan contacteren, is ook dat hopeloos. Moet écht ALLES gedigitaliseerd worden?! Ik ga nu ook afleggen, want vermoedelijk blijf ik zo nog uren tevergeefs aan de lijn. Ik vraag me af hoe dit technisch mogelijk is; geen enkel gesproken bericht meer; geen enkele doorschakeling; enkel nog muziek....
Was inderdaad voorde gebruiker dat ik bedoelde dat je via de usb niks kunt doen.
Maar die kabel zou ik dus kunnen gebruiken om de dvd/video-speler met de decoder V5 Compact te verbinden?
dit zou evengoed moeten werken zoals vroeger hier uitgelegd via de scart van de v4 decoder
natuurlijk opnames op de harde schijf van je v4 kun je niet via de v5C zien of afspelen
Als je zelf de decoder jaren terug niet aangekocht hebt is de eerste decoder inbegrepen in je packprijs en indien je deze zou aangekocht hebben dan gaat die 8€ afgetrokken worden van je packprijs, voor de tweede decoder betaal je dan een huurprijs van 6€ per maand.
Je zou de oude opnames kunnen kopieren van je v4 decoder via een scart verbinding van je decoder naar je video recoder zijn scart aansluiting indien je een video recorder zou hebben met scart aansluiting.
je moet dan wel ieder opgenomen programma laten afspelen om die te kunnen opnemen (zonder dat je er hoeft naar te kijken uiteraard.
De verzendingsmethode van de factuur staat terug op papier.
Een dossierbeheerder zal ook contact met je opnemen betreft de bonusfilm.
Groetjes,
Antonella
Inderdaad hier heb je het voordeel dat ze direct raad en inlichtingen op vragen bij de specialisten ter zake.
Je hebt ook te maken met piekmomenten net voor de middag,op de middag in de vroege namiddag. Ook s’avonds kan een probleem zijn. Heel vroeg bellen kan ook helpen.
Met het automatische systeem moet je ook nog de goede trefwoorden weten te vinden. Zo nee, kom je weer in het oude systeem terecht met de verschillende categorieën. Je hebt volkomen gelijk dat er maar een beperkt aantal voorstellen zichtbaar zijn.
Proximus doet dit ook bewust om eerst te gaan kijken op de website en dan pas te bellen. Callcentra’s zijn niet goedkoop. Een automatisch chatbox systeem kost bij de aanschaf meer, maar nadien is er nog enkel maar onderhoud en ook dat er heel weinig nog een echte persoon nodig is wanneer alle scenario’s van de chatbot opgebruikt zijn. Hetzelfde voor het nieuwe opzoek systeem voor hulp. Het toverwoord is automatisatie van de processen.
Ik geef ook toe dat er nog heel wat verbeterwerk is voor de automatische systemen. Het enigste positieve is deze community waar je toch wel zaken sneller gedaan kan krijgen. Je moet niet meer wachten tot een callcenter medewerker je doorverbind naar een hoger niveau.
Inderdaad het zou allemaal veel klantvriendelijker moeten kunnen gebeuren, je hebt zoveel mogelijkheden om ze te contacteren via facebook, twitter, forum, chat, helpdesk en toch loopt het vaak heel stroef...en daarbij is het nogal dikwijls van wat geluk te hebben van op de goede/juiste persoon te vallen enz….
Maar ik moet toch toegeven dat er op het forum wel veel hangende zaken die langs de andere wegen blijven aanslepen hier toch tot een goed einde gebracht worden.
Ik merk wel dat je niet voor alle problemen een email kan sturen; blijkbaar enkel ivm ‘factuur’. Voor b.v. een technisch probleem, kan je niet kiezen om een email te versturen.
Dit klopt werd hier al dikwijls aangeklaagd door forumleden die dit inderdaad anders zouden willen zien en waarom het alleen gemakkelijk kan voor facturen en niet voor technische problemen weet ik ook niet!
Posted on 14 July 2020, 15:57
Een nieuwe vaststelling: op ons profiel staat een vervallen gsm-nummer vermeld. Als ik dit wil wijzigen (refentie: /myproximus/nl/Personal/services/My-Account__/), en ik vul het huidige gsm-nummer in, dan komt er bij het opslaan: ‘ongeldig mobiel nummer’. Hoe is dit mogelijk? (Het nummer dat ik invul is wel degelijk correct.)
Helga,
bedoel je je profiel hier op forum ? zelf zie ik momenteel geen gsm nr ingevuld ?
en het klopt wat fam vandesype meldt ivm bellen buiten de bundel
Vriendelijke groeten
Tina
Wanneer je een abonnement afsluit staat er duidelijk vermeld het aantal belminuten dat inbegrepen is, wanneer je hierover gaat moet je extra betalen dat is wat bedoelt wordt met buiten bundel bellen. Een andere mogelijkheid is bellen naar betaalnummers : https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_max_price/particulieren/support/facturen/kosten-controleren/betaalnummers-sms-en-en-apps/betaalnummers-en-betaalsms-en-hoeveel-kost-het.html Daar betaal je altijd extra voor. Er zijn nog mensen die nog over een decoder V4 beschikken, alles hangt af van hoelang dat Proximus dit wil ondersteunen. Zij blijven dit nog doen voor hun dochterbedrijf Scarlet. Scarlet biedt ook nog altijd Proximus TV aan.
- kun je via myproximus zelf veranderen http://myproximus.be als je die wilt ontvangen op papier.
Je kan inderdaad de decoder met de opnames op zijn harde schijf nog bekijken op deze decoder, zelfs als je de andere decoder vervangt door de nieuwe ontvangen V5C decoder, het maakt niet uit welke decoder je vervangt door de nieuwe, dus is het mogelijk om deze te behouden met al de opnames op zijn harde schijf, opnames in de cloud (60 dagen) kun je sowieso op elke decoder bekijken zelf op de nieuwe als je die geïnstalleerd hebt, maar op de nieuwe decoder kun je de opnames die op harde schijf van de de oude decoder staan (de decoder die je wilt behouden) niet bekijken
Je laptop zal hoogst waarschijnlijk alleen maar een HDMI uit signaal geven en geen HDMI ingang hebben, zelfs al zou dit zo zijn dan zit je nog met de HDMI HD copy protectie waardoor het ook al niet zou lukken.
(Er bestaan wel toestelletjes die je op internet kunt vinden/kopen om er tussen te zetten om die protectie te omzeilen! )
Waar ondervind je precies problemen mee? Waar kunnen we je bij helpen?
Klopt het gaat over HDCP wat een digitale rechten bescherming: alle HDMI uitgangen en ingangen moeten over deze bescherming beschikken om piraterij tegen te gaan.
En omzeilen is natuurlijk illegaal !
Om de decoder V4 op mijn windows 10 laptop aan te sluiten moet dat via een dubbele USB-kabel (normale USB-plug aan beide kanten) en dat heb ik momenteel niet. Het lijkt me weinig nuttig om er één te gaan kopen zonder te weten of het zou lukken.
Update:
Ik heb de andere decoder ondertussen vervangen door een V5 Compact, en ja op mijn V4 zijn alle (oude) opnamen bewaard gebleven. Proximus bevestigt dat ze nog niet weten wanneer de ondersteuning van V4 wordt stopgezet (maar dat zou b.v. al over 2 weken kunnen zijn).
Een vaststelling die ik doe, is dat op de nieuwe decoder V5 Compact, de Duitse teletekst (ARD en ZDF) weer kan opgeroepen worden. Op de V4 was deze al lange tijd verdwenen. We gingen er dan ook vanuit dat de Duitse zenders zelf gestopt waren met Teletekst (zoals bij VRT)…. Niet dus, het ligt gewoon aan de decoders.
Het beste wat ik kan doen om enkele opnamen te bewaren van de V4 (gegeven de omstandigheden) lijkt me om dat programma eerst op te nemen op videoband, en dan - via een USB grabber (die ik dan nog moet aanschaffen) - deze aan te sluiten op mijn laptop (om de info daarna op hard disk te zetten of op dvd te branden). Direct opnemen op dvd met dvd-recorder biedt wellicht betere kwaliteit, doch die bezit ik niet.
Ik heb wel een externe cd/dvd-speler/recorder (zonder scherm) die ik via USB op mijn laptop moet aansluiten om hem te kunnen bedienen. De dvd-speler direct (via USB) op de decoder aansluiten is wellicht nutteloos, aangezien ik deze dan niet kan bedienen. En ook: de verbinding tussen de videorecorder/dvd-speler en decoder is via scart. Op de externe dvd-speler zit geen scart.
Ook op de nieuwe decoder V5 Compact is géén scart-uitgang meer te vinden. Dit wil zeggen dat opnamen op geen enkele manier meer kunnen gekopieerd worden, en dat is wellicht ook de bedoeling (piraterij enz).
Ik hoop wel dat daarmee de functie van de videospeler niet helemaal wordt uitgeschakeld, en dat er wel nog videobanden (koop-VHS enz) kunnen worden bekeken… (via scart tussen videospeler en tv). Ik ben niet zo technisch onderlegd...
Die USB ingang lijkt mij bedoelt om te kunnen opstarten in diagnostische modus en ook om firmware lokaal te kunnen opslaan. En denk ook niet dat die verbonden is met de HDD want dat moet ook een vereiste zijn wil dat je met specifieke software het linux bestand systeem kan weergeven op jouw Windows systeem. Zolang Proximus hun dochter Scarlet de decoder V4 nog blijft ondersteunen, gaat dit ook blijven werken bij Proximus zelf.
Ah, OK. Dat is waar. Ik heb die niet gebruikt (maar wel bewaard), vermits ik de HDMI kon aansluiten op de tv (en het was het één of het ander).
Maar die kabel zou ik dus kunnen gebruiken om de dvd/video-speler met de decoder V5 Compact te verbinden?
Dat klopt inderdaad, dat zou moeten werken terwijl je aan het afspelen bent op jouw decoder tegelijkertijd ook de opnamen via jouw combo dvd/video speler.
Omtrent meerdere onderwerpen: 1) het feit dat onze facturen nu blijkbaar - ongevraagd en sinds deze maand - digitaal worden verstuurd (en niet meer op papier): 2) de film op aanvraag wordt aangerekend, terwijl wij specifiek kozen voor een ‘bonusfilm’ en enkel en alleen omdat dergelijk film 1x/maand gratis is; zo niet kopen wij nooit een film; de vorige keer ontvingen wij hiertoe een creditnota; wij gaan dus in het vervolg ook geen bonusfilm meer oproepen vermits we ervoor moeten betalen; 3) wij hebben 2 decoders en voor 1 ontvingen wij een nieuwe decoder per post; blijkbaar worden door de installatie alle opnamen verwijderd (behalve de laatste 60 dagen); doch de tweede decoder bevat véél oude opnamen die wij eerst nog zouden willen bekijken vooraleer ze verdwijnen; onze vragen: kan er één decoder geïnstalleerd worden zonder dat de opnamen op de tweede decoder verdwijnen (aangezien ze via een zelfde bbox verlopen)?; en is het mogelijk om de tweede oude decoder (waar de vele opnamen opstaan) te behouden (voorlopig ontvingen wij hiervoor nog geen nieuwe decoder)?; wij hoeven géén nieuwe want wij maken toch geen gebruik van al die Picks entertainment toestanden (apps, spelletjes enz)?
Ik las dat al eerder ivm Scarlet, maar ik begrijp het niet goed. Wil dit zeggen dat Scarlet enkel en alleen die V4 decoders gebruikt/aanbiedt/verhuurt, want Scarlet kan toch net zo goed als Proximus zelf V5-decoders aanbieden? Of doen ze dat (nog) niet?
scarlet onderteunt ook v5 decoders
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.