Vraag

kan bepaalde opnames niet bekijken

  • 23 November 2022
  • 20 reacties
  • 839 Bekeken

Sedert gisteren kan ik via de decoder 4 opnames niet bekijken staat een play icoontje met streep erdoor. Nochtans staat er bij dat ze nog 44 dagen en meer beschikbaar zijn. Het betreft de opnames van neighbours op vtm2. De opnames van 8 tot 11 november kan ik niet bekijken. Die vanaf 14 november weer wel.

Op Pickx staan die 4 opnames zelfs helemaal niet.

 

Iemand een idee?


20 reacties

heb je de bbox al eens herstart (nadat je eerst de decoder stroomloos gezet hebt) door deze 10 sec stroomloos te zetten en als die terug opgestart is en je terug kunt surfen dan pas de decoder weer onder spanning zetten.

Zal ik morgen als eerste eens proberen.

heb je de bbox al eens herstart (nadat je eerst de decoder stroomloos gezet hebt) door deze 10 sec stroomloos te zetten en als die terug opgestart is en je terug kunt surfen dan pas de decoder weer onder spanning zetten.

Heb ik vandaag gedaan, maar het probleem blijft hetzelfde. 

Best dan een reactie afwachten van een PX forummedewerker (moderator) afwachten voor verder nazicht.

Best dan een reactie afwachten van een PX forummedewerker (moderator) afwachten voor verder nazicht.

Ok bedankt alvast

Reputatie 5
Badge +2

@Sara1981 Er zijn problemen geweest met de opnames van VTM2 die periode.

@Sara1981 Er zijn problemen geweest met de opnames van VTM2 die periode.

Oh ok

Ik wou een volledige serie van Trom bekijken (opgenomen van npo3) Alle zes afleveringen opgenomen, zoals alle opnames hier gedaan worden, ja via de decoder v7, Ik stel nu vast dat aflevering 1 en 2 symbool cirkel met doorstreepte pijl staan. (Item kan niet worden afgespeeld) Ik zocht al oplossingen en vond reeds zelfde probleem terug. En jullie junnen die twee afleveringen terug zetten, wil u zo goed zijn dat te doen aub? Ik hang liever niet aan telefoonben ziek , kanker) om jullie mogelijke vragen te beantwoorden, JA alles opdezelfde manier opgenomen. JA beideafleveringen zijn nog 42 dagen beschikbaar. NEE die twee kunnen niet worden afgespeeld aflevering 1 en 2 dus opname van 25 maart2023 beide, NEE ik heb niets aan de instellingen veranderd, nja opgenomen met decoder. JA decoder <TWEE keer heropgestart. JA stekker uitgertrokken en 15 sec gewacht, minstens, en NEE dat heeft het niet opgelost. Kunnen jullie deze twee afleveringen terugzetten aub, JA jullie kunnen dat, heb ij opgezocht. Ik, en l-mijn ziekte danken u dat u dat spoedig terug zal zetten. en dat ik daarvoor niet meer extra moet gaan bellen. JA U mag indien dat nodig is mij terugbellen. als nodig is geef ik u klantennummer telefoonnummer en alles wat je maar wil

Doodvermoeid maar hoopvol dat jullie nu spoedig die twee opnames terugzetten met hartelijk dank

Reputatie 5
Badge +2

@jean-paulknokke  Ik navraag gedaan bij de juiste dienst om te horen wat er aan de hand is en dat ze het in orde kunnen brengen.

Krijg foutmelding als ik opnames wil bekijken nl SPC_4

Het bekijken van sommige opnames, via pickx op pc, lukt niet. Ik krijg de melding : “opname is alleen beschikbaar op uw tv-box”. Het betreft hier oa. serie Ridley, uitgezonden op npo2 op  2 feb 2024. Is dit normaal?

Dat kan en heeft te maken met rechten, dacht ik.

Het bekijken van sommige opnames, via pickx op pc, lukt niet. Ik krijg de melding : “opname is alleen beschikbaar op uw tv-box”. Het betreft hier oa. serie Ridley, uitgezonden op npo2 op  2 feb 2024. Is dit normaal?

@rovave 

Op de zenderlijsten worden die aangeduid als volgt 

zie zenderlijsten  → Pickx-zenderlijst op decoder/TV Box, app, web | Proximus

 

@Martin 

sorry voor de late reactie, maar bedankt voor je antwoord en inderdaad deze NPO-kanalen zijn aangeduid in de zenderlijst als niet beschikbaar voor pc.

Een ander probleem dat, volgens mij, te maken heeft met de android tv box is het volgende : mijn tv box was tot nov 2023 een type v5 die prima werkte tot hij plots de geest gaf en niet meer opstarte. Proximus heeft mij dan een nieuw type V7 bezorgd waar ik tot nu toe nog niet anders dan problemen mee gehad heb. De tv box is via een HDMI kabel gekoppeld met een AV versterker van Marantz,waarop nog andere bronnen zoals een dvd speler en een mediaplayer, zijn aangesloten.De versterker is op zijn beurt  verbonden, via de ARC poort, met de ARC poort op de tv. Bij het aanzetten vd tv box krijg ik ofwel beeld maar geen geluid(via de versterker) ofwel het omgekeerde(wel geluid en geen beeld). Alles al gereset in de juiste volgorde en ook al contact genomen met klantendienst Proximus. Probleem blijft echter bestaan. Na alles te hebben uit- en aangeschakeld werkt het doorgaans wel, maar dit is een dagelijkse bezigheid. Ik heb nu recent gelezen dat Proximus de decoders gaat updaten naar een  V7c WiFi en tevens, zoals de persmededeling vermeld, gecorrigeerde en verbeterde versie. 

De vraag is of deze verbeterde versie mijn problemen kan oplossen?

kan je de V7 zijn HDMI rechtstreeks verbinden (met de bij de V7 bijgeleverde HDMI kabel) aan de TV en de HDMI-Arc van de TV verbinden met de Maratz.

Of de V7c dergelijke problemen zal oplossen dat is niet zeker, hij draait wel op andere chip maar de middleware en pickx software, is de zelfde als van de V7.

Jou voorgestelde optie heb ikzelf ook al geprobeerd. De connectie werkt dan wel onmiddellijk zoals het hoort qua beeld, maar dan krijg ik geen geluid via de marantz. Hiervoor dien ik een optische kabel te gebruiken tussen tv ARC en Marantz ARC

 

Reputatie 7
Badge +4

@rovave De configuratie die Martin voorstelt, is inderdaad de beste optie. De V7c decoder gaat dit probleem normaalgezien niet oplossen om de redenen die ook door Martin vernoemd worden. 

Heb je ook problemen met je decoder als je hem rechtstreeks aansluit op je TV via de bijgeleverde HDMI zonder je geluidsinstallatie te gebruiken ? 

@HadewychT . De rechtstreekse connectie lijkt probleemloos te werken met geluid van tv, maar het is juist de bedoeling vd AV versterker er tussen te plaatsen, zodat het geluid een boost krijgt. Het kan natuurlijk altijd dat er een hdmi setting op één vd 3 betrokken toestellen(marantz, decoder, tv) niet correct staat, maar ik heb al één en ander geprobeerd, echter zonder resultaat.

De vroeger gebruikte V5 was op dezelfde manier aangesloten(dus via versterker) en heeft nooit deze problemen gegeven. Is er nog de mogelijkheid om alsnog een V5 of V5c te krijgen?

Reputatie 7
Badge +4

@rovave Ik liet je dat testen om zeker te zijn dat er met de decoder en de overbrenging van beeld en geluid naar je tv niets mis is.

Het probleem is dus inderdaad enkel gelinkt aan de combinatie met de versterker. Met de configuratie die Martin voorstelde zou het ook met de V7 moeten werken. Je kan eventueel eens kijken bij instellingen-instellingen toestel-apparaatvoorkeuren-beeld en geluid fo je het op die manier in orde krijgt. 

Het is niet de bedoeling dat we je decoder hiervoor terug omwisselen naar een V5c. Deze zullen op termijn ook vervangen worden en dan moet het alsnog op deze manier aangesloten worden. 

Reageer