Vraag

Gsm keuze

  • 18 June 2019
  • 6 reacties
  • 504 Bekeken

Hallo,

Mijn eisen zijn duidelijk vermoed ik.

Ik zoek een gsm met vooral focus op accuduur. Fotos trek ik af en toe maar zijn meestal selfies en games speel ik nooit op mobiel. Ik gebruik wel veel mobiele data en luister graag muziek. Chatten op discord, whatsapp, facebook gebeurt ook heel regelmatig.

Ik ben vanwege de kost aan het kijken om dit bij proximus met een dataphone optie te nemen.

Ik twijfel of ik de samsung galaxy A40 zou nemen of direct de samsung galaxy s10e. Let erop dat ik vaak wissel van gsm en dat ik dus ook wel focus op de kostprijs.

6 reacties

Louter ter info: als het op accuduur aankomt dan staat Huawei wel aan de top, maar nu Huawei zijn strategie aan het aanpassen is en met een eigen OS op de proppen komt (die volgens hun zeggen dat de android apps zouden mogelijk zijn?)
is het mss niet aangeraden om eerst de kat uit de boom te kijken vooraleer een Huawei aan te schaffen?
Louter ter info: als het op accuduur aankomt dan staat Huawei wel aan de top, maar nu Huawei zijn strategie aan het aanpassen is en met een eigen OS op de proppen komt (die volgens hun zeggen dat de android apps zouden mogelijk zijn?)
is het mss niet aangeraden om eerst de kat uit de boom te kijken vooraleer een Huawei aan te schaffen?


Ik ben persoonlijk geen fan van huawei dus dat is niet echt een optie. Ik wil ook zeker zijn en Huawei is momenteel erg onzeker.
Gebruiksduur hangt ook en vooral af van het gebruik ;)
Je verdere vereisten zijn nogal vaag dus ik geef maar enkele tips voor een lange accuduur aan een redelijke prijs. Vooral de Pocophone heeft m.i. een redelijk goede camera, de camera van de A2 Lite is dan weer wat minder maar wat zijn precies je eisen qua fotokwaliteit?

Ik denk dat PX de onderstaande toestellen niet aanbiedt, dus zul je mogelijk elders moeten aanschaffen (google is hier je vriend). Maar zoiets staat een PX abonnement niet in de weg.

Xiaomi Pocophone
Xiaomi Mi A2 Lite
Motorola Moto G7 Power

Tests vind je wel via google, zoals o.a op het gerenommeerde (Engels) GSMarena,
Louter ter info: als het op accuduur aankomt dan staat Huawei wel aan de top, maar nu Huawei zijn strategie aan het aanpassen is en met een eigen OS op de proppen komt (die volgens hun zeggen dat de android apps zouden mogelijk zijn?)
is het mss niet aangeraden om eerst de kat uit de boom te kijken vooraleer een Huawei aan te schaffen?


Eveneens louter info en vers van de pers, zeg maar. In de toekomst kan het nog veranderen maar in de marge van de handelsonderhandelingen tussen Trump en XI (president China) zijn regelingen getroffen en mag google voorlopig toch weer zaken doen met Huawei, dus Android.

Mijn reactie mag dan niet nuttig zijn voor topicstarter (welke smartphone is het nu geworden?) dei niet Huawei minded is, maar wel voor anderen die interesse hebben in een smartphone met goede accuduur. Tenminste, als de besprekingen goed aflopen .

(edit)
PS: Voor wat het waard is: Intel levert nog altijd chips aan Huawei. Die chips zijn niet geproduceerd in de US en vielen buiten het embargo. Andere bedrijven zullen wel hetzelfde doen met dezelfde motivatie.
TBI: Ik heb toch nog altijd liever mijn samsung galaxy tov mijn huawei zelf al moet ik hem veel vlugger opladen, maar meningen/voorkeuren zullen altijd verschillen van persoon tot persoon.
Inderdaad.

Hoelang de batterij meegaat hangt sterk vanaf wat je doet met je smartphone. Je kan bijv ook je Huawei anders benutten dan de Samsung. Verder is, behalve het gebruik (bellen, sms, internet, 's nachts op slaapstand, ...) zeker belangrijk hoe groot of klein het scherm is en hoe je helderheidsinstellingen staan, energiebesparing of niet, trilstand, veel gebruik maakt van 3G/4G/4G+, GPS, Bluetooth, .....

Mijn aanraders hierboven zijn toestellen die vallen binnen de prijsklasse van 180-190 tot 350 euro en hebben een zware batterij, wat tegemoetkomt aan één van de eisen van de td6592. Zijn moeilijkste eis is toch wel het budget, vind ik. De A40 kost +/- 250 euro, en de s10e zal toch vlug 700-750 euro zijn. Ver uit mekaar en dan focussen op de kostprijs. 🤔

Reageer