decoder v7 - indrukken na een maand

  • 17 June 2020
  • 3 reacties
  • 1048 Bekeken

Ik gebruik nu sinds een maand ongeveer de V7 decoder van proximus.

Pros:

  • Android TV platform laat toe om allerhande apps te installeren (Pickx is gewoon ook een app), maar ook spotify, Netflix, VTMGo, KODI, ... draaien op de decoder en zijn makkelijk toegankelijk met de afstandbediening.
    Alleen VRTNu ontbreekt helaas. Ik hoop dat die er ook aan komt. Iemand info daarover?
  • Chromecast is standaard aanwezig, maar … (zie bij de Cons).
  • Nieuw home menu, waarbij suggesties worden gemaakt van wat je wel graag zou kunnen meepikken. Andere bediening zoals record, terug naar live TV, … vrij intuitief.
  • Ogenblikkelijk zappen; veel sneller dan met de V5.
  • Goede afstandbediening; afstemming op de TV gaat vanzelf.

Cons:

  • Bij uitgesteld kijken is het beeld soms een beetje schokkerig; niet opvallend, maar ook niet perfect vloeiend.
  • TV guide is ok, maar minder overzichtelijk dan vroeger: je ziet telkens maar het overzicht van 1 zender terwijl je vroeger een heel aantal zenders naast elkaar zag.
  • Lukt niet om de decoder achter je eigen router (e.g. FritzBox) te plaatsen. De volledige interface, TV guide, … werkt nog welk maar er komen geen TV beelden meer door.
    Dit is jammer, want door de extra apps en functies van de decoder is het nog belangrijker dat die in je home network kan geintegreerd worden. Vb. Chrome cast werkt niet als de decoder op een ander netwerk (direct geconnecteerd op de BBox) zit. Maar ook de media content voor een app als Kodi zit waarschijnlijk op je home network en niet rechtstreeks op je BBOX.
    Tijd voor Proximus om hier toch eens over na te denken…
  • De opstart (vanuit slaapstand) van de decoder geeft niet altijd onmiddellijk beeld op de TV; precies alsof de TV geen signaal ziet op de HDMI terwijl de decoder wel degelijk op staat. Soms verschillende keren opstarten.

Feedback welkom.


This topic has been closed for comments

3 reacties

Opmerking:

@MisterFiLou Er werd van Proximus uit aan de V7 decoder testers gevraagd om nog even problemen en ervaringen enz. achter gesloten deuren uit wissel.
Daarom krijgen testers toegang tot specifieke V7 topics die alleen toegankelijk zijn voor de testers.
Om als testpersoon tot deze topics toegang te krijgen kan je u hier opgeven, zie uitleg > 
https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/welkom-aan-de-nieuwe-testers-v7-48260#post637217

 

Opmerking:

@MisterFiLou Er werd van Proximus uit aan de V7 decoder testers gevraagd om nog even problemen en ervaringen enz. achter gesloten deuren uit wissel.

Beste @Martin  van Proximus,

Ik zal de feedback uitwisselen op de door u aangegeven topic.

Ik kan mij niet herinneren dat de vraag is gesteld om eventuele feedback achter gesloten deuren uit te wisselen; ik zou niet weten waar of wanneer.

Er is een enquete geweest met een aantal vragen. Maar dat was het.

@MisterFiLou hier op deze forum topic 

>https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/welkom-aan-de-nieuwe-testers-v7-48260#post637217

kun je toegang vragen tot het v7 topic alleen toegankelijk voor testers indien je deze nog niet hebt gekregen.

 

EDIT:

@MisterFiLou ik zie dat je deze al aangevraagd hebt 

https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/welkom-aan-de-nieuwe-testers-v7-48260/index3.html#post655324