Vraag

communicatie, eigen beslissigen


Ik WIL IEDEREEN MET MIJN RECHT VAN VRIJE MENINGSUITIG BEHOEDEN VOOR WAT IK HEB DOORSTAAN EN NOG STEEDS.         LEES AUB VERDER 
IK VROEG AL HEEL DE TIJD OM EEN CONTACTPERSOON EEN DIRECT CONTACT. ONMOGELIJK EEN COTACTFORMULIER INVULLEN; MET ALLE GEVOLGEN VANDIEN. IK BEN BEGONNEN MET AFGEWIMPLED TE WORDEN IETS TE KRIJGEN WAT IK NI WOU, DAT DAN NOG OPLIEP TOT 180 EURO IN MAAND?TERWIJL IK ALS TUSSENOPLOSSING  GOEDKOPER ZOU AFZIJN DAN 56 EURO.. BERKEND OP MIJN MOGELIJKHEDEN EN NODEN. DAN IN CRISISTIJDEN ALS ALLEENSTAANDE MET ANGSTEN, WORD ER ZELF NI GELUISTERD, WAT BLIJKT UIT DE VERSCHILLENDE AFBETALINGSPLANNEN DIE IK KRIJG. OP PAPIER, NOG TUTTIMUS EN NOG MASSA’S TE BETALEN, TERWIJL 3 MEDEWERKERSMIJ ZEGGEN HET IS IN ORDE. DIEN EEN KLACHT IN EN BINNEN DE 48UUR HEEFT U ANTWOORD. NIKS GEHOORD NOG STEEDS NIET. BEHALVE OM 6UUR EEN SMS OM BINNEN DE 3 DAGEN BIJNA 600 EURO TE BETALEN TERWIJL IK KLANT BEN VANAF 21 JANUARI EN GOEDKOPER DAN 56 PER MAAND = “EPIC COMBO LIGHT”       WAT IK 2X  HAD AANGEVRAAGD , ZOU UITKOMEN MET TUTTIMUS, ONBEPERKT DUS OVER MIJN LIMIET KAN OOK NIET. IK HEB ZITTEN HUILEN OPGESLOTEN IN CRISIS EN NOG GEEN HULP? IK BEN ER ZIEK VAN GEWORDEN. IK HOOP DAT ZE NU ZIEN WAT HET TEWEEG BRENGT; WAT BEGINT MET EEN LEUGEN EN VALS VOORWENDSEL. 

De winkelmedewerker zei mij , en ik citeer:" Het gebeurt wel vaker dat ze een epic Light niet komen aansluiten, dat dit op de achtergrond geraakt. Je kan beter in de winkel een abonnement afsluiten dan ben je zeker, mr geen epic Light. Neem een Tuttimus en dan ga je de 1ste 4 manden goedkoper afzijn dan met de epic Light, en dan kan je daarna nog omswitchen. Ik heb dan niet verder nagedacht en wou het in orde. Ik ben van de Kempen en woonde net in Nieuwpoort. Zonder internet of gsm was ik geïsoleerd. Ik heb nl. al angststoornissen waarvoor ik behandeld werd en word, dus grote verrandereringen hebben een zware impact op mij. Uiteindelijk 2 weken later kreeg ik de tuttimus. 1ste krijg ik waarschuwing ivm data, waarvoor ik contact opneem met shopmedewerker. Ik most me er niets van aantrekken , want ik had 15 GB data. 2de: krijg ik factuur van 123 euro: terug naar winkel, antwoord: " het is anderhalve maand en mms kost geld en kosten aan derde. Thuis reken ik het na klopt nog niet en als ik dan 70 abonnement zie weet ik dat ik belogen ben. Dan kwam de Corona Crisis. Ik had intussen mijn proef tv pakket opgezegd via chat, omdat winkel dicht waren en ik zoals gezegd last had van angststoornissen. 3: Volgende factuur kwam eraan 95 euro, de tv pakketten waren nog niet opgezegd, ik vond al vreemd dat ik toegang had toen ik testte. Maar als er reclame wordt gegeven dat proximus voor corona tv pakket gratis geeft, ga ik ervan uit dat dat de reden was, tot het factuur kwam. 3de factuur 165euro !!!! IK sloeg volledig in paniek met alle gevolgen van dien. NOG steeds de pakketten, ABONNEMENT GESTEGEN ( dit is bij mijn weten nog aangepast achter mijn rug omdat ik standaard geen 15GB zou hebben met tuttimus met Mobilus) En nog steeds wetende dat ik als klant vroeg om EPIC COMBO LIGHT. 

Ik ben in mijn hersel proces en weggevlucht van zijn oude omgeving voor mijn problematiek in het verleden. Ben met cleane schone lei, schuldenvrij, met een invaliditeitsuitkering en sta er alleen voor om dan in de Crisis Periode dit door te maken en geen kant op te kunnen wegens gesloten winkels, waar eigelijk het bedrog begonnen is en waar ik nog steeds merkbaar afgewimpeld word.

Klantendienst die met half oor luisteren en niet doen wat ze zeggen. Zowel via chat en telefoon. Ik heb nog NOOIT meer dan 70 a 90 euro moeten betalen voor een pakket en voor mijn gsm nooit meer dan 30. Dit kon niet en ik wou ook geen schulden maken, maar ik heb gekozen voor een formule afgewogen op mijn noden en middelen en dit is niet gerespecteerd. Ik heb betaald tot de derde factuur

Hiervoor heb ik meermaals gevraagd of  er geen andere manier was om rechtstreeks ergens terecht te kunnen bij iemand met hogere functie en meer machtigingen dan de klantendienst, omdat dit te groot werd om ff op contactformulier te zetten. Dit kon niet. Wat ik persoonlijk ook een zware tekortkoming vind. Om af te sluiten wil ik de 2 technische pannes aanhalen 1 x 3dagen dat internet niet werkte, waarop ik als oplossing kreeg toegereikt: om youtube filmpje te kijken. Uiteindelijk iemand laten komen alles gereset en kabels gechecked werkte het terug en de 2de maal 5 dagen geen TV. Ik heb dan alles Gereset en kabels gechecked zonder succes, tot plotseling uit het niets op de 5 de dag de tv gewoon terug aansprong.

Nu leg ik de bal in jullie kamp. Ik heb ondanks mijn  problemen, financieele situatie, en psychische problemen alles moeten slikken en tot en met 2de factuur volledig betaald en daarna uitgerekend wat hij zou moeten betaald hebben aan proximus als hij de Epic Combo had gekregen en derde ff gelaten voor wat het was. Is dit de ideale manier geweest? Neen .

Maar tot op heden toon ik aan dat ik van goede wil ben en bereid om te betalen wat ik kan en zelfs iets meer dan wat ik had moeten betalen, wat mij gezegd is bij opmaken van abonnement, nl. minder dan de Epic Combo Light. We hebben dan de prijs van de De Epic Combo light als maatstaf gebruikt en zo ook voorgaande facturen berekend. Het percentage dat ik teveel moest betalen op elk factuur opgeteld plus 20 euro voor tv pakketen  en 10 euro voor de dagen zonder diensten. En Dit kwam dan op 26 euro restwaarde op derde factuur van 165euro.

Vanaf dan is het bedrag dat op 1ste afbetaling stond betaald, wat ook in &ste tefoongesprek is overeengekomen 124 euro elke 25ste van de maand tot de zaak behandeld is en dan zal u herbekijken wat ik terugkrijg of moet betalen.  IK ben benieuwd wat er uit de bus komt rekening houdende met mijn verergerde psychische toestand , het bedrog van uw medewerker in de Proximus shop Nieuwpoort , waardoor ik weer een breakdown had en het vertrouwen in mensen verminderde. Ik zal u de verslagen van de behandelend arts ivm de zaak, oa verhoging van medcatie tegen stress en angst. Wat enorm veel vergt om te stoppen of verminderen, en door belachelijkje facturen en bedrog en nalatigheid van de shopmedwerker en de apathische  houding van de klantendienst, dit tijdens De Corona Crisis ik deze heb moeten opvoeren. Ik heb moeite en goedertrouw steeds blijven tonen.

IIk ben ten rade gegaan bij Test Aankoop waar ik lid van ben en indien nodig stap ik naar de vrederechter. Ik ga zowiezo een klacht neerleggen t.o.v. de shopmedewerker.


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@coolenchristophgmailcom 

Beste

er is een klachtenformulier opgemaakt dat we terugvinden onder je klantennummer.

We zoeken nu een medewerker om dit te behandelen en je te contacteren.

tijdens deze zomerperiode is de bezetting hier kleiner en kan het langer duren.  Excuses.

in het dossier staat dat ze je zeker moeten contacteren.

Indien mogelijk : betaal de vorige rekeningen om eventuele afsluiting te vermijden.

De collega die het dossier behandelt bespreekt alle mogelijke aspecten van producten en compensaties.

vriendelijke groeten,

Tina

Dat  Willem  ze niet. Ik vraag maanden  achter een email adres of nr. Om dit 1 keer deftig uit te leggen.  Aan 1 bevoegd iemand.  Dit wordt  mij teveel. Dit is te groot om op een contactformulier te zetten.  Ik ben al vaak ten einde raad geweest.  Dat keuzemenu.  Waarin kei droog gezegd wordt wat ik moet betalen.  Na 20min. Hoop je iemand te spreken.  Zeggen  ze u krijgt een bericht waarin u moet antwoorden of u de openstaande  schuld binnen 3 dagen betaald.  En dan tuuuuuuuuut. 

Das om mis te gaan.  Dit groeit boven mijn petje.  Ik ben  er meer uren  mee bezig dan werknemers  zelf. Ik wil nu eens gewoon als klant  dat het uitgezocht en opgelost,uitgeklaard en een voorstel  komt. Ik val rechtstaand ter plaatse  on slaap . Ik ben op.

@coolenchristophgmailcom Ik zou je toch aanraden van eerst eens het verder onderzoek van iemand van het proximus forumteam hier af te wachten als ze morgen langskomen, en dan kun je nog altijd van alles ondernemen indien er volgens u geen voldoende oplossing geboden wordt.

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien zou je maar 1 afbetalingsplan mogen hebben gekregen en aanvaard door Proximus. Er werd ook al een dossier opgemaakt voor jou door Proximus medewerker KoenN hierop het forum. Ieder abonnement zou zonder probleem moeten kunnen overgezet naar een ander abonnement. Je zou gewoon het verschil moeten bijbetalen wanneer het om een duurder abonnement gaat maar in jouw geval zou het minder duur moeten uitkomen. Je kan ook de ombudsman van telecom contacteren. Vreemd dat de facturatiedienst hier niet op kan antwoorden. Hopelijk wordt je nog door Proximus gecontacteerd 1 van volgende dagen.

 

Dienst na verkoop

Hebt u vragen over uw online bestelling of een product? Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantendienst! Ons team zal uw vragen telefonisch beantwoorden van maandag tot zaterdag van 8 tot 22h via het gratis nummer 0800 22 800 (voor consumenten) of 0800 22 500 (voor kleine ondernemingen).

Hebt u een klacht? In dat geval kan u terecht bij een Proximus Shop in uw buurt of op het telefoonnummer 02 202 41 11.

U kan u tevens wenden tot de Ombudsdienst voor Telecommunicatie via e-mail: klachten@ombudsmantelecom.be of via brief: Koning Albert II-laan 8 bus 3 te 1000 Brussel, tel. 02 223 09 09. Of u kan terecht bij het Online Dispute Resolution Platform.

Ik weet het zo allemaal niet meer. Ik heb al teveel betaald van in begin, maar er werd nooit iets aan gedaan. Nu ook panikeer ik omdat ik niet weet welk van de afbetalingsplannen ik nu moet betalen. En eerst zeiden ze alles is inclusief. Ook abonnementskosten in het afbetalingsplan. Want als ik kies in december voor epic Light en zeggen dat tuttimus moet nemen, omdat ze epic Light waarschijnlijk toch niet komen  installeren. Maar mijn noden en mogelijkheden waren 50 a 60 euro super , voor epic Light. Maar door belogen te zijn en dan corona crisis. Stond ik er alleen voor en de facturen waren al boven budget. En bleven stijgen. Als dan de 1st facturen  betaalt werden, tot het te gek werd. Ik keek geen tv meer. Download miniem.  Ik zat erdoor. En dan als winkels open gaan. Dag 1 stond ik er. Onmiddellijk doorverwezen naar klantendienst.  Maar om in te tekenen  was bij hen en niet klantendienst.  Ik voelde paniek weer opkomen. Dan heb ik 2 keer gebeld als er weer eens een absurd factuur binnenkwam. En begonnen ze weer over afbetaling., maar ik had er al 1. Dus nu lopen er 2 door elkaar  en facturen waarop nog tuttimus staat. De app flipt volledig, over 2 proximus emailadressen,  geblokkeerd  dan nog . Dan blokkeer ik. En het afbetalingsplan is 2x duurder dan gevraagde  abonnement.  Waarvan ik 1ste 3 facturen  betaald  heb. Een pak teveel. Dus reserves op. En afbetalen voor iets dat teveel is aangerekend of aangesmeerd met alle stress en paniek als bonus erbij. Dan hoor je op Spotify: voor 50euro( bv. ) onbeperkt bellen, SMS,  en je favoriete apps, vast internet  en tv. Dat kan toch niet??? Nee da kan niet nee denk ik dan. Dan ga ik mis op zon moment. En ik heb helemaal ni veel gedownload. Maar ik vraag om  bv tv pack op te zeggen en met corona geven ze er 1 maand gratis,  dus denk ik tzal ok zijn. Nee aangerekend . 

Het grenst echt aan de waanzin.

Maar als die medewerker mij gegeven had wat ik besteld heb en niet iets duurder mooier voorgedaan dan het was, had het hoop ik nooit zo extreem kunnen lopen. MAAR het stopt niet. Na 48uur antwoord  op klachtenformulier.  Na 2 weken nog niet. Maar  nu ga ik er verder mee. Ik vind dat voor groffe bedrog, nalatigheid  en 10 dagen geen diensten,  de stress en dokterskosten etc... opdrijven van medicijnen,  maar dit is eigenlijk tussen  proximus, mij,advocaat  en arts.  Maar ipv te azen achter rekeningen. Enige sector die niet geleden heeft door corona is telecom. Zouden ze afbetaling mogen opschorten en een epic light 12 maanden of 10 gratis mogen voorstellen  ofzo. Dat ik financieel en psychisch ff op plooi kan komen . 

Maar  dat is mijn mening na zo'n blunders.

Waar zeker  niet heel het team aan kan doen. Absoluut niet.  Maar de rotte appels moeten eruit als je een goed team wil houden.

Groetjes Christoph

Ik hoop snel reactie te krijgen op mijn formulier.  Want ik weet nu niet wat te betalen .

Er wordt inderdaad wel veel rechtgezet en tenslotte tot een goed einde gebracht, ‘t zal voor maandag zijn als ze hier terug langskomen van Proximus.

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed dat het misgelopen is bij de 2 aanvragen voor Epic light dat die in het administratieve systeem er door geraakt zijn. Dan kom ik op 2x56 EUR per maand = 112 EUR per maand + nog  Tuttimus abonnement. Onbeperkte data is eigenlijk nooit onbeperkt maar gekoppeld aan een fair use policy ga je boven jouw limiet dan moet je extra betalen.

Hier is duidelijk heel veel verkeerd gelopen. Jij kan bevestigen dat je betaald hebben door middel van jouw rekeningafschriften en informatiewisseling dat alles betaald geweest is. Hopelijk geraakt het snel opgelost.

Reputatie 7
Badge +4

@coolenchristophgmailcom Ik heb een dossier (45705868) opgemaakt voor de bevoegde dienst.
Deze gaat alles voor je nakijken en je nog iets laten weten ivm de oplossing.
Mvg, Koen

Ter info: ik zou eerst eens de mensen van het forum Proximus team dit laten verder natrekken en als er dan op de lange duur volgens u geen goede oplossing komt kun je nog altijd klacht indienen bij de ombudsman of testaankoop of verdere stappen nemen indien je dit nodig acht.

Ik WIL IEDEREEN MET MIJN RECHT VAN VRIJE MENINGSUITIG BEHOEDEN VOOR WAT IK HEB DOORSTAAN EN NOG STEEDS.         LEES AUB VERDER 
IK VROEG AL HEEL DE TIJD OM EEN CONTACTPERSOON EEN DIRECT CONTACT. ONMOGELIJK EEN COTACTFORMULIER INVULLEN; MET ALLE GEVOLGEN VANDIEN. IK BEN BEGONNEN MET AFGEWIMPLED TE WORDEN IETS TE KRIJGEN WAT IK NI WOU, DAT DAN NOG OPLIEP TOT 180 EURO IN MAAND?TERWIJL IK ALS TUSSENOPLOSSING  GOEDKOPER ZOU AFZIJN DAN 56 EURO.. BERKEND OP MIJN MOGELIJKHEDEN EN NODEN. DAN IN CRISISTIJDEN ALS ALLEENSTAANDE MET ANGSTEN, WORD ER ZELF NI GELUISTERD, WAT BLIJKT UIT DE VERSCHILLENDE AFBETALINGSPLANNEN DIE IK KRIJG. OP PAPIER, NOG TUTTIMUS EN NOG MASSA’S TE BETALEN, TERWIJL 3 MEDEWERKERSMIJ ZEGGEN HET IS IN ORDE. DIEN EEN KLACHT IN EN BINNEN DE 48UUR HEEFT U ANTWOORD. NIKS GEHOORD NOG STEEDS NIET. BEHALVE OM 6UUR EEN SMS OM BINNEN DE 3 DAGEN BIJNA 600 EURO TE BETALEN TERWIJL IK KLANT BEN VANAF 21 JANUARI EN GOEDKOPER DAN 56 PER MAAND = “EPIC COMBO LIGHT”       WAT IK 2X  HAD AANGEVRAAGD , ZOU UITKOMEN MET TUTTIMUS, ONBEPERKT DUS OVER MIJN LIMIET KAN OOK NIET. IK HEB ZITTEN HUILEN OPGESLOTEN IN CRISIS EN NOG GEEN HULP? IK BEN ER ZIEK VAN GEWORDEN. IK HOOP DAT ZE NU ZIEN WAT HET TEWEEG BRENGT; WAT BEGINT MET EEN LEUGEN EN VALS VOORWENDSEL. 

De winkelmedewerker zei mij , en ik citeer:" Het gebeurt wel vaker dat ze een epic Light niet komen aansluiten, dat dit op de achtergrond geraakt. Je kan beter in de winkel een abonnement afsluiten dan ben je zeker, mr geen epic Light. Neem een Tuttimus en dan ga je de 1ste 4 manden goedkoper afzijn dan met de epic Light, en dan kan je daarna nog omswitchen. Ik heb dan niet verder nagedacht en wou het in orde. Ik ben van de Kempen en woonde net in Nieuwpoort. Zonder internet of gsm was ik geïsoleerd. Ik heb nl. al angststoornissen waarvoor ik behandeld werd en word, dus grote verrandereringen hebben een zware impact op mij. Uiteindelijk 2 weken later kreeg ik de tuttimus. 1ste krijg ik waarschuwing ivm data, waarvoor ik contact opneem met shopmedewerker. Ik most me er niets van aantrekken , want ik had 15 GB data. 2de: krijg ik factuur van 123 euro: terug naar winkel, antwoord: " het is anderhalve maand en mms kost geld en kosten aan derde. Thuis reken ik het na klopt nog niet en als ik dan 70 abonnement zie weet ik dat ik belogen ben. Dan kwam de Corona Crisis. Ik had intussen mijn proef tv pakket opgezegd via chat, omdat winkel dicht waren en ik zoals gezegd last had van angststoornissen. 3: Volgende factuur kwam eraan 95 euro, de tv pakketten waren nog niet opgezegd, ik vond al vreemd dat ik toegang had toen ik testte. Maar als er reclame wordt gegeven dat proximus voor corona tv pakket gratis geeft, ga ik ervan uit dat dat de reden was, tot het factuur kwam. 3de factuur 165euro !!!! IK sloeg volledig in paniek met alle gevolgen van dien. NOG steeds de pakketten, ABONNEMENT GESTEGEN ( dit is bij mijn weten nog aangepast achter mijn rug omdat ik standaard geen 15GB zou hebben met tuttimus met Mobilus) En nog steeds wetende dat ik als klant vroeg om EPIC COMBO LIGHT. 

Ik ben in mijn hersel proces en weggevlucht van zijn oude omgeving voor mijn problematiek in het verleden. Ben met cleane schone lei, schuldenvrij, met een invaliditeitsuitkering en sta er alleen voor om dan in de Crisis Periode dit door te maken en geen kant op te kunnen wegens gesloten winkels, waar eigelijk het bedrog begonnen is en waar ik nog steeds merkbaar afgewimpeld word.

Klantendienst die met half oor luisteren en niet doen wat ze zeggen. Zowel via chat en telefoon. Ik heb nog NOOIT meer dan 70 a 90 euro moeten betalen voor een pakket en voor mijn gsm nooit meer dan 30. Dit kon niet en ik wou ook geen schulden maken, maar ik heb gekozen voor een formule afgewogen op mijn noden en middelen en dit is niet gerespecteerd. Ik heb betaald tot de derde factuur

Hiervoor heb ik meermaals gevraagd of  er geen andere manier was om rechtstreeks ergens terecht te kunnen bij iemand met hogere functie en meer machtigingen dan de klantendienst, omdat dit te groot werd om ff op contactformulier te zetten. Dit kon niet. Wat ik persoonlijk ook een zware tekortkoming vind. Om af te sluiten wil ik de 2 technische pannes aanhalen 1 x 3dagen dat internet niet werkte, waarop ik als oplossing kreeg toegereikt: om youtube filmpje te kijken. Uiteindelijk iemand laten komen alles gereset en kabels gechecked werkte het terug en de 2de maal 5 dagen geen TV. Ik heb dan alles Gereset en kabels gechecked zonder succes, tot plotseling uit het niets op de 5 de dag de tv gewoon terug aansprong.

Nu leg ik de bal in jullie kamp. Ik heb ondanks mijn  problemen, financieele situatie, en psychische problemen alles moeten slikken en tot en met 2de factuur volledig betaald en daarna uitgerekend wat hij zou moeten betaald hebben aan proximus als hij de Epic Combo had gekregen en derde ff gelaten voor wat het was. Is dit de ideale manier geweest? Neen .

Maar tot op heden toon ik aan dat ik van goede wil ben en bereid om te betalen wat ik kan en zelfs iets meer dan wat ik had moeten betalen, wat mij gezegd is bij opmaken van abonnement, nl. minder dan de Epic Combo Light. We hebben dan de prijs van de De Epic Combo light als maatstaf gebruikt en zo ook voorgaande facturen berekend. Het percentage dat ik teveel moest betalen op elk factuur opgeteld plus 20 euro voor tv pakketen  en 10 euro voor de dagen zonder diensten. En Dit kwam dan op 26 euro restwaarde op derde factuur van 165euro.

Vanaf dan is het bedrag dat op 1ste afbetaling stond betaald, wat ook in &ste tefoongesprek is overeengekomen 124 euro elke 25ste van de maand tot de zaak behandeld is en dan zal u herbekijken wat ik terugkrijg of moet betalen.  IK ben benieuwd wat er uit de bus komt rekening houdende met mijn verergerde psychische toestand , het bedrog van uw medewerker in de Proximus shop Nieuwpoort , waardoor ik weer een breakdown had en het vertrouwen in mensen verminderde. Ik zal u de verslagen van de behandelend arts ivm de zaak, oa verhoging van medcatie tegen stress en angst. Wat enorm veel vergt om te stoppen of verminderen, en door belachelijkje facturen en bedrog en nalatigheid van de shopmedwerker en de apathische  houding van de klantendienst, dit tijdens De Corona Crisis ik deze heb moeten opvoeren. Ik heb moeite en goedertrouw steeds blijven tonen.

IIk ben ten rade gegaan bij Test Aankoop waar ik lid van ben en indien nodig stap ik naar de vrederechter. Ik ga zowiezo een klacht neerleggen t.o.v. de shopmedewerker.

Reageer