Vraag

BBC World News - Uitzendschema - 1 uur verschil

  • 4 October 2021
  • 8 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 2
Badge

BBC World News (nu op kanaal 25)

Waarom hinkt het uitzendschema volgens de tv-gids (EPG) nog steeds één uur achter op het werkelijke schema ? (bv. het magazine HARDtalk dat niet om 15:30 wordt uitgezonden, maar wél om 16:30)

Dit is een jarenlang zeer (nog van toen BBC World News op kanaal 271 te bekijken was).

Hoe moeilijk is het om dit vervelende probleem eens en voor altijd op te lossen ?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is inderdaad niet fijn om te vernemen.

Ik heb dit (nogmaals) doorgegeven aan diegene die hiervoor verantwoordelijk zijn.

 

Onze oprechte verontschuldigingen hiervoor,

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@anneke 17066 

deze case is doorgestuurd naar de metadata provider om de tv gids aan te passen.

 

Groeten 

Geert

Reputatie 1
Badge

BBC World News (nu op kanaal 25)

Waarom hinkt het uitzendschema volgens de tv-gids (EPG) nog steeds één uur achter op het werkelijke schema ? (bv. het magazine HARDtalk dat niet om 15:30 wordt uitgezonden, maar wél om 16:30)

Dit is een jarenlang zeer (nog van toen BBC World News op kanaal 271 te bekijken was).

Hoe moeilijk is het om dit vervelende probleem eens en voor altijd op te lossen ?

Ik weet niet welke decoder je hebt, maar als het een V7 moest zijn is het voorlopig normaal. Al heb ik gemerkt dat er de laatste tijd minder fouten in zitten. Die kleinere fouten die in die gids zitten, zoals vandaag weer bij VTM liggen gewoon aan de gids zelf. Zolang die verticaal is zullen die kleine foutjes van enkele minuten nooit opgelost geraken. Daarom snap ik het niet waarom men gaat experimenteren met zo een gids die op niets trekt en die op niets trekt, als men er al 15 andere heeft gehad. Belgacom wel inbegrepen.

is nog altijd een probleem…

ik kan vaan BBC W nog altijd geen series programmeren .

Reputatie 7
Badge +3

@axd 

Je vindt de programma’s wel in de tv gids terug?

 

Geert

ingebouwd TV gids, inderdaad. dit is duidelijk een data/programmatie probleem!

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Mario091166 Je kan de lay out van de TV-gids eventueel terug horizontaal zetten als je dat liever hebt. Dit kan je doen via instellingen (tandwieltje)  - TV-Gids Lay-out

 

@axd Het klopt inderdaad dat het nog niet op alle zenders mogelijk is om serieopnames te programmeren. Dit is steeds in samenspraak met de zenders. 

Idd - want via andere operatoren gaat dit wel...

Reageer