Spam

  • 3 January 2016
  • 4 reacties
  • 506 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Hoi,

Sinds enkele maanden krijg ik regelmatig spam binnen. Ik blokeer de sender, maar steeds komt dit via een ander emailadres binnen. Bij "To" staat zelfs niet eens mijn emailadress.
Bij die mail staat er ook een balk "Report Spam" en "unscrible", wanneer ik dit aanklik zou ik mijn emailadres moeten invullen. Wat ik niet van plan ben. Tevens heb ik ook al vast gesteld wanneer ik over die balken ga, ik de link te zien krijg en moet ik ook vastellen dat dit soms verschilt. Wetende dat ik nog nooit die zogezegde site heb bezocht.
Weet er iemand hoe ik hier kan van af geraken.

Didier

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Die krijg ik ook, bijna dagelijks: afzender, domein blokkeren: niets helpt. In geen geval op reageren, maar ik zou er toch ook graag van af geraken.:?

PS: eerder phishing dan spam, wel vervelend.
Installeer "Spamihilator" in uw email client .. einde spam ..
Inderdaad die gebruik ik ook, maar misschien bestaan er betere, heb nog niet met andere geprobeerd.
Reputatie 2
Bij het verzenden van het bericht heeft de spammer jouw mailadres in het BCC veld geplaatst. Dit is de reden dat je jouw mailadres niet te zien krijgt.

Eerst een vraag: Als je een mail opent heb je dan automatisch reeds de afbeeldingen die in de mail voorkomen ter beschikking of moet je deze supplementair downloaden. Als je reeds positief bent voor het eerste geval (je afbeeldingen komen automatisch), dan weet de spammer perfect om hoe laat, met welke browser, met wel IP-adres, ... je de mail gelezen hebt. Je hoeft dus nog geen bevestiging te sturen. Hij weet dan perfect wie je bent en hij zal zeker de volgende keer nog wat mails sturen. Dus eerst checken of je afbeeldingen niet automatisch worden weergegeven.

Zeker geen antwoord sturen van report spam want meestal komt dit nog bij de spammer toe en deze gaat dan jou in het goede geval op de blacklist plaatsen Je krijgt dan geen mails meer van hem maar hij gaat wel jouw mailadres doorverkopen aan de volgende (business is money).

Wil je werkelijk weten wie jouw spam stuurt dan kan je de header van je mailbericht in volgende tool plaatsen. Leuk om te weten maar je kan er weinig mee beginnen.

Zeker niet op reageren. Het probleem is echter dat je al geklikt hebt. (Je hebt nagezien of je een spam report kan sturen). De spammer heeft dus al gezien dat jij het bericht hebt gelezen.

Reageer