Vraag

Regeling verhuis

  • 3 December 2018
  • 4 reacties
  • 256 Bekeken

Hallo,

Vorige week woensdag heb ik een verhuisaanvraag gedaan. Dit is via de website gebeurd, uiteindelijk heb ik naar de helpdesk gebeld om te vragen of alles goed doorgekomen was, dit werd bevestigd door de Proximus medewerker en ik zou ook een mail ontvangen.
Na 1 uur nog geen mail ontvangen, dus teruggebeld en dan te horen gekregen dat de collega een aanvraag heeft gedaan maar dit blijkbaar mislukt is... Dan toch de verhuis kunnen regelen aan de telefoon, bevestigingsmail gekregen en ik ging diezelfde dag nog (woensdag) teruggebeld worden om een afspraak te maken met de technieker. En aangezien ik komend weekend verhuis, is het nogal kort dag, maar goed de medewerker had gezegd dat een afspraak met de technieker zeker nog mogelijk was op korte termijn (woorden om mij een beetje te sussen?!)...

Helaas, geen telefoontje meer gekregen. De dag nadien teruggebeld, vriendelijk terecht gewezen dat het echt niet de bedoeling is dat ik Proximus opbel want dat het tot 48uur kan duren vooraleer ik een afspraak kan krijgen (opnieuw een ander verhaal dan ervoor)...

48uur gewacht, geen bericht... Opnieuw teruggebeld, maar er kan enkel gezien worden dat mijn aanvraag 'in behandeling' is bij de dienst afspraken. Indien ik geen bericht kreeg einde vorige week moest ik vandaag zeker terugbellen. Teruggebeld vandaag, maar nog steeds kan geen enkele medewerker mij helpen, de aanvraag staat nog steeds 'in behandeling' bij de dienst afspraken...

De verhuis komt nu wel degelijk heel dichtbij en ik had er vorige week goede hoop op dat we nog tijdig onze aansluiting konden geregeld krijgen, maar nu heb ik toch het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden.

Hoe moeilijk kan het zijn om duidelijkheid te geven, intern te communiceren met elkaar en mij een eenduidig antwoord te geven?!

Toen ik mij nieuwe klant liet maken bij Proximus kon het allemaal niet snel genoeg gaan en werd ik weldegelijk dezelfde dag nog teruggebeld voor een afspraak. Dit zou in principe nog eenvoudiger moeten gaan want ik heb alle toestellen, het is enkel het installeren van de toestellen in de nieuwe woning...

Mocht Proximus het toelaten, ik installeerde het zelf allemaal...

Ben ik de enige of zijn er nog mensen met hetzelfde verhuis issue?

In tijden met een resem internet/digitale tv aanbieders + de makkelijkheid om over te stappen van de ene provider naar de andere, zou Proximus toch beter moeten weten en hun bestaande klanten iets duidelijker kunnen helpen...

4 reacties

Het zou iets kunnen te maken hebben met de aansluiting op het nieuw adres, maar dat kunnen de mensen van proximus zelf zeker navragen bij de bevoegde dienst.
De toestellen zoals bbox en decoder kunnen gewoon op het nieuw adres gebruikt worden als je lin in order is.

Je kunt mss zelf eens nagaan wat er als tv mogelijkheden aangegeven wordt op dit nieuw adres
> http:/proximus.be/tvmogelijkheden
Klopt Martin, de decoder en bbox kan inderdaad gewoon meegenomen worden. De tv mogelijkheden ben ik ook nagegaan en dit zijn er 3.
De Proximus kabel, inclusief Belgacom v11 adapter, zijn ook aanwezig...

En als het met de aansluiting te maken heeft dan zou ik het appreciëren mocht ik hier wat meer info over krijgen en niet enkel het antwoord ‘we zullen u contacteren om een afspraak te maken’ want de verhuis komt ook dichter en ik zou graag weten waar ik sta en of ik naar alternatieven moet beginnen zoeken...
Morgen komen de mensen van het Proximus team hier terug langs op het forum en zij kunnen uiteraard meer details opvragen bij de bevoegde dienst, zodat ze u meer inlichtingen over de stand van zaken en het verder verloop kunnen doorspelen.
Reputatie 6
Badge +3
Beste,
Kan je ons via deze link nog even het betrokken klantennummer doorgeven dan kijken we dit voor je na.
Mvg, Wilfried

Reageer