Beantwoord

Overschakelen Telenet naar Proximus


Ik ben helemaal niet tevreden over de overschakeling van telenet naar proximus.
Proximus beloofde mij alles te regelen, ik moest voor niets kijken, ik ben overgeschakeld op 13/05/17 voor gsm's en op 22 mei voor de rest van het pak. Ik moest wachten tot ik een brief kreeg van Telenet...wat blijkt nu op 22/06/17. Ik ga langs bij Telenet, er werd gewoon nog niets afgezegd, waardoor ik nu nog een volledige maand zou moeten betalen bij Telenet (waarvan ik niets gebruikt heb!) Ik wil graag dit bedrag terug van Proximus (+/- 150 €) Dit is helemaal geen klantvriendelijkheid. Als ik dan naar de winkel ga, weten ze zogezegd van niets ,terwijl dit de 1ste maal werd gezegd in de winkel en de 2de maal door de technieker die kwam installeren.
icon

Beste antwoord door KoenN 23 June 2017, 11:45

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Nilocary,

Alvast de excuses

Kan je via Het Proximus Team klantgegevens sturen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Dan kijk ik het voor je na.

Groeten

Koen
Bedoelt u klantgegevens van proximus dan? Of ook van telenet?
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou graag de klantgegevens hebben van Proximus.

Nu is het wel zo dat je de opzeg van het internet en Tv bijvoorbeeld zelf moet doen bij Telenet inderdaad.

Als je een nummeroverdracht hebt doen wij wel de opzeg van het telefoonnr bij de andere provider.

Maar als je de klantgegevens stuurt kijk ik wat ik voor je kan doen.

Groeten

Koen
Ze hebben mij dit zo niet gezegd hoor! Tot 2x toe. Eerst in de winkel en dan de technieker zelf ter plaatse ook!
Ik heb het zelfs aan beide gevraagd...en beiden zeiden hetzelfde. Ik vind dit totaal geen service....ik maar wachten op een brief!
0474/50 88 52 - 0476/23 26 71 zeiden de nummers die overgingen van telenet naar proximus.
Klantnummer 608199102

Dan ben ik nog ontevreden over iets.
Ik kreeg aanmaningskosten terwijl ik de eerste factuur totaal niet kreeg -> stond op een adres waar bij al 8 jaar wag zijn. Dus de eerste factuur ging volledig gecrediteerd worden zeiden ze me aan de telefoon...dit is niet zo.
Ook de extra kosten van 11,48 € voor nr 0476/23 26 71 kloppen helemaal niet...kijk nu eens naar het verbruik, we hebben dit bij alle 3 de nummers op een maand nog niet...
Dus ze beloofden mij de factuur van 25,74 € te crediteren.
Ook de kosten van 15 euro (aanmaningskosten) en 11,48 € gingen wegvallen.
Dit klopt nog niet hoor als ik mijn domiciliering bekijk voor jullie -> ik dien te betalen 124,07 € en dit staat nog steeds op 164,10 €!
Reputatie 7
Badge +4
Dat is natuurlijk vervelend en alvast de excuses.

Ik heb meteen een dossier (29830499) opgemaakt voor de bevoegde dienst.

We zullen alles voor je onderzoeken en je nog contacteren ivm een oplossing.

Het is niet de bedoeling dat je natuurlijk abonnement dubbel moet betalen.

Ook heb ik dit meer vermeld ivm de aanmaningskosten en genoteerd dat je de facturen voorlopig niet moet betalen.

We laten je nog iets weten voor de oplossing en de adressen zonder ondertussen ook correct aangepast.

De opzeg bij Telenet kan je best zo vlug mogelijk uitvoeren.

We contacteren je zeker nog voor de oplossing.

Mvg,

Koen
Beste,

Ik kreeg ondertussen een brief dat ik slechts 124,07 € dien te betalen, maar mijn domiciliering staat nog steeds op
150 €!!!!

Hoe lossen jullie dit op?
Reputatie 7
Badge +3
Ik kan van hieruit de domiciliering niet meer annuleren of wijzigen. Je kunt wel je financiële instelling vragen om het bedrag aan te passen als ze de betaling uitvoeren. Grt, HeidiE
Ondertussen is de domiciliëring toch afgegaan nl. 150 €, wordt het teveel verrekend met de volgende factuur?
Weten jullie al iets meer over mijn telenet factuur?
Reputatie 7
Badge +3
Dit wordt automatisch verrekend dan. Heb je je opzeg al doorgegeven bij Telenet?
Ja hoor, dit is ondertussen al in orde.
Ik heb dit dan onmiddelijk zelf in orde gebracht wanneer ik hoorde dat dit niet was gebeurd
Beste,

Vandaag kreeg ik een herinnering voor mijn factuur van Telenet. Ondertussen hoorde ik nog NIETS van jullie hierover...
Dus graag dringend antwoord vooraleer ik nog meer kosten heb.😔
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb gevraagd dat mijn collega je spoedig opnieuw contacteert.

Alvast excuses.

Mvg,

Koen
Ik heb antwoord gekregen van je collega en moest klacht indienen bij telenet: dit was hun antwoord.
Zoals u ziet zijn ze niet van plan dit te crediteren...


Klantennummer: 935087070



Beste mevrouw Carette,

Bedankt voor uw bericht.

U gaf aan dat uw diensten door Proximus werden stopgezet. We hebben onze contacten nagekeken en merken op dat wij van Proximus geen stopzetting van uw diensten doorkregen (met uitzondering van de vaste telefoonlijn en mobiele diensten).

Een andere provider kan geen opzeg aanvragen namens een Telenet-klant. Hoe de opzeg wel kan gebeuren vindt u hier terug:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/telenet-abonnement-opzeggen/

Het is enkel voor vaste en mobiele telefonie dat een andere provider de diensten kan stopzetten, dit gezien zij het nummer dan van ons overnemen.

Uw aansluiting voor internet, digitale televisie en kabeltelevisie werd op 22/06 stopgezet. De eindafrekening van 12/07 ten bedrage van €122,65 is bij gevolg dan ook correct.
Helaas kunnen we niet ingaan op uw vraag om dit bedrag te crediteren.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.



Met vriendelijke groeten,


Frederik Bergen
Customer Relations
Dit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact
Reputatie 7
Badge +3
We gaan dit intern bespreken om tot een oplossing te komen. Hiervoor heb ik dossier 30194983 opgemaakt. mvg, Tina

Reageer