Beantwoord

Oproep tot alle Proximus klanten die op hun klacht geen of weinig gehoor krijgen

  • 23 December 2017
  • 14 reacties
  • 859 Bekeken

  • Rising star
  • 16 reacties
Omdat ik me zo begin te ergeren aan de oplossing en antwoorden welke men krijgt van Proximus Support indien men geconfronteerd wordt met een storing, start ik deze topic met de bedoeling zoveel mogelijk gedupeerden te verzamelen.
Ikzelf zit al negen dagen zonder telefoon, en steeds uitvallend internet en Tv. Tot op vandaag kan men mij nog niet concreet zeggen wanneer het opgelost zal zijn.

Als we de klachten bundelen, kunnen we deze overmaken aan een derde partij die wel graag gehoor en aandacht zal willen besteden aan dit onprofessioneel optreden van Proximus.

Alle klachten zijn welkom.
icon

Beste antwoord door ElsJ 23 December 2017, 12:46

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

14 reacties

Jij bent mijn beste vriend.
Ik heb al een klacht lopen bij proximus in verband mijn wifi.
Een technicus van proximus, is bij op bezoek geweest , laat zonder vragen bridge brug achter van €49 en neemt mijn PLC ADAPTER ter waarde van € 79 nede. Ik heb daar onmiddellijk op gereageerd, maar ge kunt nergens terecht.
De mensen van de technische dienst ???? zijn zodanig afgeschermd dat ge ze telefonisch niet kunt bereiken, zelfs de eigen medewerkers kunnen ze zelfs niet door schakelen. Daarbij kun je vraag stellen hoe hard ze werken of hoe klant vriendelijk ze zijn.
Daarbij komt nog, indien je in contact ben geweest, met de technisch dienst, krijg je een sms met de melding.........................einde de telnummer 080022800.
Nu komt het.
Je belt daarnaar, je hoort een heel uitgebreid menu, voor mij part kunnen ze er daar nog 35 afdelingen aan toevoegen
en duurt het nog langer...............Maar nergens hoort je in dat menu druk nummer ????? voor de klanten dienst.
Dan druk je een willekeurig nummer........... je krijgt iemand aan de lijn ..................maar die is niet bevoegd .....................en het spelletje begint terug van bij A.
Ik hoop dat ze morgen de telecom over Europa open gooien..................lang leven SWISS COM
Reputatie 7
Badge +3
dag Pds, zoals reeds eerder al gezegd kunnen we voor deze storing nog geen definitieve einddatum geven. Stuur ons even een pb aub.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +3
Dag Pds, maandag kunnen we dit verder opvolgen voor u. groeten Els
Opnieuw een weekend met gebrekkige tv ,internet en zonder telefoon. U vraagt me een privé bericht te sturen maar daar wordt dan weer niet op gereageerd? Een prettige kerst gewenst in ieder geval, wij ploeteren wel verder
Reputatie 1
Omdat ik me zo begin te ergeren aan de oplossing en antwoorden welke men krijgt van Proximus Support indien men geconfronteerd wordt met een storing, start ik deze topic met de bedoeling zoveel mogelijk gedupeerden te verzamelen.
Ikzelf zit al negen dagen zonder telefoon, en steeds uitvallend internet en Tv. Tot op vandaag kan men mij nog niet concreet zeggen wanneer het opgelost zal zijn.

Als we de klachten bundelen, kunnen we deze overmaken aan een derde partij die wel graag gehoor en aandacht zal willen besteden aan dit onprofessioneel optreden van Proximus.

Alle klachten zijn welkom.
zie klacht annemie 016
Reputatie 7
Badge +4
@ElsJ: Maandag? = Kerstmis & Officiële feestdag -> Dinsdag?
Reputatie 7
Badge +4
Zal inderdaad dinsdag zijn, maandag werken we niet.
Zie klacht van stin = kerstfeest zonder tv/ internet / telefoon
Klantendienst weet ervan maar doet er niks aan.
Omdat ik me zo begin te ergeren aan de oplossing en antwoorden welke men krijgt van Proximus Support indien men geconfronteerd wordt met een storing, start ik deze topic met de bedoeling zoveel mogelijk gedupeerden te verzamelen.
Ikzelf zit al negen dagen zonder telefoon, en steeds uitvallend internet en Tv. Tot op vandaag kan men mij nog niet concreet zeggen wanneer het opgelost zal zijn.

Als we de klachten bundelen, kunnen we deze overmaken aan een derde partij die wel graag gehoor en aandacht zal willen besteden aan dit onprofessioneel optreden van Proximus.

Alle klachten zijn welkom.

xavier 1750 Apprentice 4 reacties
Ben jarenlange klant ,en heb bij panne's al enkel keren een communicatie storing opgemerkt bij het melden van de klacht .
Na het vaststellen van het niet meer werken van onze vaste lijn heb ik via het internet via de my proximus login, de lijn laten testen .Bleek dat er een storing zat op het signaal en na het doorgeven van mijn gsm nr kreeg ik van de helpdesk iemand aan de lijn die mij het bezoek van een technieker na afspraak bevestigde.
Hier loopt het al mis!!!! Omdat ik tegen die helpdesk medewerker reeds zei dat niet enkel ik maar ook mijn buurvrouw (een oudere dame van 76 jaar)haar vaste lijn(ook proximus bovendien aangesloten op een personen helpcentrale met dit vast netnummer) was afgesneden.
Toch kan die helpdeskmedewerker enkel op het klachtadres iemand sturen,alhoewel het gezond verstand zegt als er in één straat 2 opeenvolgende vaste lijnen niet werken het probleem niet op individueel adres ligt maar aan de bekabeling buiten of in de verdeelkast in de buurt.
Wat voor voor gevolg heeft dat.
1 de technieker die pas na 48uur ter plaatse kan komen enkel kan vaststellen dat het probleem niet op het klachtadres ligt maar extern.
2 dat op vraag van die technieker dan pas een lasploeg kan besteld worden.
2 met gevolg dat wij als trouw betalende klant minimum 48 uur en maximum .....uren zonder vaste lijn moeten stellen,en belangrijke afspraken of in geval van mijn buurvrouw levensbelangrijke verbinding met het personen alarmsysteem moet missen.
Mijn voorstel is dan ook :
1 Pas de procedure van helpdesk aan zodat alle informatie die gegeven word tot in detail kan behandelt worden en passend gereageerd kan worden op de panne.dit zal veel tijd en geld besparen voor de diensten van Proximus en bijdragen tot tevredenheid van wij als klant.
hoop dat mijn klacht hier niet verloren geraakt in dit forum maar toch de proximus diensten zal aanzetten tot een aanpassen en verbetering aan de services naar hun klanten.
Ideaal zou zijn een meldpunt extern aan de hulpdesk als blijkt dat een buurt of meerder adressen op een leiding storing hebben.
xavier
Reputatie 1
Ik ben pas klant geworden bij Proximus omdat ik binnenkort ga verhuizen en een provider moest kiezen, Proximus leek mij de voordeligste.

Ik ben klant sinds 19 december en heb tot nu toe niks anders meegemaakt als problemen. In het begin vond ik dit niet zo erg omdat ik nog niet verhuisd was en andere zaken had om te regelen, maar sinds gisteren heeft Proximus, in mijn ogen, het toppunt bereikt met hun klanten"dienst".

Om te verduidelijken:
Ik ben dus sinds 19 december klant geworden samen met de TV actie omdat dit voor mij zéér interessant was op dat moment, ik had toen naar Proximus gebeld om mij daar klant te laten maken. Dit ging allemaal zeer goed en zonder probleem, de medewerker aan de lijn heeft mij vlot geholpen en voldoende uitleg gegeven over allerlei zaken die erbij komen kijken (sinds dit de eerste keer is dat ik mij volledig zelfstandig aansluit bij een provider vond ik de informatie erg hulpzaam).

Na een week begon ik het vreemd te vinden dat op MyProximus ik mijn verbruik niet kon raadplegen, noch mijn favoriete app voor ongelimiteerde data kon aanpassen. Ik dacht dat dit kwam omdat de activatie van mijn account misschien wat langer duurde dus ik liet dit zo zijn. Tot een week geleden, wanneer ik uit nieuwsgierigheid nog eens ging kijken en er nog steeds NIKS was veranderd! Oh, ik kon natuurlijk wel mijn factuur zien want dat is toch het enige wat telt voor hun. Ik had al gehoord van alle problemen die Proximus onderging dus ik liet dit zijn zoals het was omdat ik geen opdringerige/lastige klant wou zijn en dacht dat ze wel andere dingen aan hun hoofd hadden.

Ik wou toch eens proberen hun te bereiken maar vanaf de telefoon overging hoorde ik 'onze telefoonlijnen zijn momenteel niet beschikbaar door een technische storing', dus Facebook dan maar (het gesprek met de medewerker via Facebook):

(IK) woensdag 10/01 om 14:34
Jullie contact nummer werkt niet meer
Door een 'technische storing'? Dacht, dan zal ik hier maar eens proberen jullie te bereiken.

(Proximus) woensdag 10/01 om 15:27
Dag Myron, Het gratis nummer van onze klantendienst 0800 22 800 is sinds gisterennamiddag terug in werking. Groetjes, A.

(IK) woensdag 10/01 om 16:00
Hoe komt het dan dat ik belde 5min voor ik dit bericht stuurde te horen kreeg dat het nog plat lag? Vind ik toch iets raars

(Proximus) woensdag 10/01 om 16:40
Het spijt me te vernemen dat je ons nog steeds niet telefonisch kan bereiken. Waarmee kunnen we je concreet verderhelpen? Groetjes F.

(IK) woensdag 10/01 om 16:58
Ik kan al vanaf het moment dat ik de MyProximus app heb geïnstalleerd tot nu niet zien wat mijn verbruik is, ik kan de app voor ongelimiteerde data ook niet aanpassen

Donderdag kreeg ik geen antwoord ondanks dat ik nog eens had gestuurd om te vragen of ze mijn bericht hadden ontvangen. Ik kreeg pas antwoord vrijdag 12/01 om 09:57, dag nadat ik gebeld had naar Proximus, om mijn klantennummer te vragen.

Donderdag 11/01
Na uiteindelijk mijn geduld te verliezen met het Facebook gesprek woensdag heb ik gebeld naar Proximus omdat ik ondertussen al een vraag had over de factuur en natuurlijk het aanhoudend probleem met MyProximus, dacht dan kan ik ze allebei tegelijk stellen? Na 3 keer opnieuw te proberen uiteindelijk toch het juiste menu gevonden en doorverwezen, daar heb ik maar liefst 20min moeten wachten voor iemand opnam! De vrouw aan de lijn heeft me geholpen met mijn vraag over de factuur en zei dat ik voor de vraag over MyProximus bij iemand anders moest zijn en dus werd ik doorverbonden naar een collega van haar. Intussen was ik al ongeveer 33min aan het bellen in totaal. Na een HALFUUR te moeten wachten aan de telefoon nam iemand EINDELIJK op... Ik zei om te beginnen dat ik het al schandalig vond dat ik een uur in totaal al aan het bellen was om 2 simpele vragen te stellen. Hij ging er niet op in dus ik stelde mijn vraag en als antwoord kreeg ik te horen dat hij mijn wachtwoord nodig had van mijn account? Sorry maar dat vertrouwde ik niet en weigerde het dus te geven (nooit geef ik eender welk wachtwoord van mij aan iemand). Hij vertelde mij dat hij mij op een andere manier kon helpen maar dat dit 2 tot 3 dagen zou duren en ik een mail zou krijgen van de support dienst indien ze nog iets nodig gingen hebben van mij (klantennummer,...). Ik heb uiteindelijk 1 uur en 14 minuten in totaal aan de telefoon gehangen voor één vraag en één probleem te melden!

Ik ben dus pas klant bij Proximus en tot nu toe is elke ervaring met jullie slechter dan Donald Trump zijn reputatie op dit moment. Als ik nog veel problemen ga meemaken met jullie "service" dan stopt het hier voor mij, waar het nog maar pas begonnen was. Nog geen volledige maand klant en ik heb alleen maar slechte ervaringen tot nu toe, goeie eerste indruk moet ik zeggen!
Reputatie 6
Badge +3
Myron, om een klant te helpen hebben wij inderdaad een identificatie nodig, door middel van een klantennummer of iets dergelijks. Het is ook niet ongebruikelijk dat bij problemen met MyProximus de login wordt gevraagd, dit is enkel om onze klanten te helpen. Zeker wanneer je zélf inbelt. Vandaar de vraag van mijn collega.

Wij werken schriftelijk bij voorkeur met persoonlijke gegevens via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Fijne dag. Jan
Reputatie 1
Myron, om een klant te helpen hebben wij inderdaad een identificatie nodig, door middel van een klantennummer of iets dergelijks. Het is ook niet ongebruikelijk dat bij problemen met MyProximus de login wordt gevraagd, dit is enkel om onze klanten te helpen. Zeker wanneer je zélf inbelt. Vandaar de vraag van mijn collega.

Wij werken schriftelijk bij voorkeur met persoonlijke gegevens via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Fijne dag. Jan


Dan vind ik toch wel dat jullie dit ergens kunnen zetten op MyProximus want zonder die info kan een klant toch niet anders dan het vreemd vinden als iedereen altijd was aangeleerd van er niet op in te gaan?

Bedankt voor dit initiatief om de klachten te bundelen.

Ik heb 4 topics geopened, al een paar keer antwoord gehad, de voorgestelde dingen uitgeprobeerd, maar na een paar maanden is nog niets opgelost.

Leo D’haese met lijnnr. 016253184

Best zoweinig mogelijk en best geen privégegevens posten op een openbaar forum, maar in je forumprofiel, zoveel mogelijk in de passende tekstvakken gemerkt met  privé en andere bijkomende informatie in het “Ticket” privé tekstvak. → profielgegevens invullen/aanvullen zodat alleen iemand van proximus zelf die kan lezen.