Onbeleefde klantendienst, geen hulp en geen internet vlak voor examens

  • 14 August 2017
  • 0 reacties
  • 216 Bekeken

ik had via telefoon contact opgenomen met de klantendienst omdat mijn internet plots uitviel. (Gesprek rond 20uur op donderdag 3augustus) Ik heb echt een bot en onbeleefd antwoord gehad. Blijkt dat ik iets verkeerd gedaan heb bij mijn vorige betalingen waardoor ik een openstaand saldo had. Ik heb uitgelegd dat ik deze normaal altijd op voorhand inplan gezien ik veel reis en veel bezig ben en daar wellicht iets fout was gegaan maar dat onmiddelijk kon regelen. Ik zal hieronder nog eens specifieker uitleggen hoe verkeerd het gesprek is gegaan met de klantendienst maar de persoon aan de telefoon zei dat er basically niets was om te doen.

Wat ik echt niet ok vind want ik ben al bijna 4 jaar klant, altijd alles betaald en nu er eens ieets fout loopt is mijn internet zonder meer uitgevallen s'avonds om 19uur.Zonder enige mail of herinnering heb ik plots geen internet. Maar goed hij zegt me dan dat hij mijn lijn zou kunnen heropenen als ik binnen de 5 dagen betaal. Dat is nooit gebeurd, ik heb dan aan een vrienin gevraagd om te betalen, dat is allemaal tegen de woensdag daaropvolgend gebeurd. Ik heb dan weer eens gebeld en alles zou in orde zijn. Na weer zoveel dagen zonder internet heb ik weer gebeld(14 augustus, deze keer wel eeen vriendelijke persoon) en blijkbaar was er al op de donderdag wanneer mijn internet was weggevallen al een annulatie aangevraagd (??) ondanks dat ik dezelfde avond gebeld had. Ik ben een student die examens heeft en heb echt wel mijn internet nodig.

Hier zit ik dan met 2 weken geen internet nu er eens iets verkeerd loopt met mijn betalingen. Ik ben "al" 4 jaar klant, ik ben 24 jaar oud, ik had nog vele jaren klant kunnen zijn, ik had mijn vrienden kunnen overtuigen van Proximus, maar dit is gewoon te gek voor woorden. Internet afsluiten in een moderne wereld is al iets cru, maar goed, als de betalingen dan niet zijn aangekomen kan ik dat begrijpen. Maar zonder enige waarschuwing? En als die persoon dan onmiddelijk zegt dat dat een foutje is en hij direct kan betalen, dit tegenover een onbeleefde klantendienst, toch op één of andere manier ervoor zorgen dat hij nog twee weken zonder internet blijft? Nou ja, goed, maar ik verhuis binnenkort en neem alvast mijn proximus niet mee.

Het gesprek op 3 augustus:
Toen ik belde sprak ik eerst met een "Kevin" die nogal moeizaam zag dat er een probleem was maar tenminste beleefd en vriendelijk was. Daarna kon hij niets doen en gaf me door aan zijn collega, die zichzelf "Jimmy" noemde, wat hij enkel heeft meegedeeld nadat ik meerdere keren vroeg. Deze persoon was heel erg onbeleefd en vroeg me meermaals om het gesprek te stoppen. Hij zei "We kunnen hier blijven praten maar ik ga niets voor je doen" in de plaats van te proberen begrijpen wat het probleem was. Daartussen zit hij wel op zijn gemak te praten met zijn collegas over wat ze willen eten vandaag met niets van begrip. Hij gaat dan ook nog eens beginnen met beschuldigingen wanneer ik echt dacht dat het een foutje moest zijn bij hen want ik was heel zeker dat ik de betaling had ingegeven. Dit is ongelofelijk onbeleefd, ik zou me niet moeten verantwoorden voor de klantendienst, zij zouden er moeten zijn om te kijken wat het probleem is en wat de mogelijkheden zijn. En het is dan ook belachelijk dat er zelfs geen betere manier is om klachten door te geven. Het droevigste is dat de Belgische staat ook aandeelhouder is en, met zo'n manier van werken in een wereld waar customer service echt wel belangrijk is, gaat proximus sowieso beetje bij beetje zijn klanten verliezen. Dat is weer eens belastinggeld weggesmeten.

0 reacties

Geen reactie

Reageer