Vraag

Nog iemand die last heeft van internetonderbrekingen in de regio Menen?

  • 7 February 2019
  • 12 reacties
  • 421 Bekeken

Sinds enkele weken heb ik zeldzame tot heel frequente internetonderbrekingen (tot5 keer per uur). Verleden jaar had ik een download net onder de 70 en een upload van 14 - 15. Momenteel is dat nog iets boven de 60 en op de dagen met veel onderbrekingen is dat maar 50. Ik heb het vermoeden dat er een soort patroon in zit. De zondag en de maandag zijn er geen onderbrekingen. De maandag naar dinsdag en de dinsdag zelf, zeldzaam, paar keer per dag. De woensdag kan dat tot 5 keer per uur oplopen. De donderdag ook zelden of geen; de vrijdag en zaterdag tot in de late namiddag, wisselend, maar toch wel hinderlijk. 2 weken geleden al gesignaleerd, technieker langsgekomen. geen uitleg gekregen en enkel de ethernetkabel van een paar meter werd vervangen door een kortere. Uploadsnelheid op 30 gezet. Dit is schijnbaar later opnieuw teruggebracht naar 15. En het probleem is onveranderd. Terug gesignaleerd en voorstel was van de technieker langs te sturen om mijn installatie uit te meten. Juist, is dat een week voordien dan niet gebeurd? De realiteit is dat mijn installatie enkel nog bestaat uit 7m telefoonleiding, een verleden jaar geplaatst stopcontact met 1 telefoon, de dsl splitter, de Bbox3, een verbinding via devolo's naar de TV decoder,

12 reacties

Ik heb even jouw lijn uitgemeten en bekeken, en voor dit probleem zal iemand ter plaatse het effectief moeten oplossen. Op welke datums en tijdstippen ben je typisch beschikbaar voor zo'n interventie?
En wat is dan het probleem? Modem? Stopcontact? Splitter? Schakelkast hier op 30m afstand? De telefoonlijn, die dan niet constant een probleem vertoont? Als ik het enigszins begrijp is dat probleem dan enkel af te lijnen als het probleem zich daadwerkelijk manifesteert als er een technieker net op het moment van een onderbreking aanwezig is? er kwam reeds een technieker die alles zou uitgemeten hebben en enkel een langere ethernetkabel verving door een kortere? De bbox3 is ook naar in gebruik sinds 12/3/2015.
Reputatie 7
Badge +4
Dirk, waar problemen precies aan gelegen zijn weten wij van hieruit zelf ook niet. Daarom dat we een technieker ter plaatse sturen (als we zien dat er onderbrekingen op een lijn zitten). Deze kan ter plaatse nazicht doen van wat het probleem precies is.
zoals ik al zei : er is hier een technieker ter plaatse geweest. Tijdens zijn aanwezigheid was er geen onderbreking. Voor zover ik weet, heeft hij dus niks gezien, behalve dat er inderdaad nogal wat onderbrekingen geweest waren. De technieker zou dan vermoedelijk hier moeten zijn als er een onderbreking is en ik kan die wel niet voorspellen.
Ter info: als zij bvb de vinger niet op de wonde kunnen direct leggen dan zullen ze iets ondernemen in de zin van bepaalde zaken te kunnen uitsluiten die eventueel de oorzaak zouden kunnen zijn bv je op andere poort eens aansluiten van de lijnkaart waar je op aangesloten bent enz...
NB: bij mij zijn er wel een 4 tal techniekers langs geweest vooraleer de reden van de onderbrekingen uiteindelijk gevonden werd!
Reputatie 7
Badge +4
Dirk, helaas kunnen we niets meer doen dan een technieker sturen. Een technieker is de enige persoon die ter plaatse kan vaststellen wat er fout loopt.
het probleem is er in de voorbije 17 dagen niet op verbeterd, nu is ook de downloadsnelheid nog eens gedaald onder de 30. Deze voormiddag, reeds meer dan 10 onderbrekingen.
Heeft de technieker dan niet kunnen vaststellen waar het probleem zich situeert ivm de download die te laag is.
Wat geeft de lijnsnelheidstest eigenlijk aan als resultaat op > http://proximus.be/internetsnelheid
Er is nog geen technieker uitgestuurd geweest sinds de aanmaak van dit topic. Ik zie inderdaad ook hier onderbrekingen op jouw lijn, maar dit kan niet van op afstand opgelost worden.
Op wat voor dagen en uren ben je beschikbaar voor een techniekersbezoek?
theoretisch zou ik volgens de lijntest 100 download en 15 upload kunnen hebben. Heel lang is dit 67 - 69 geweest, ruim 15 upload. Sinds de onderbrekingen, is dit eerst gedaald naar 62, ik had tijdelijk een upload rond de 27, nadat er een technieker was langsgeweest. Na een paar dagen terug gedaald naar 15. Nu download onder de 30 en upload tegen de 11. De vorige technieker verving enkel de ethernetkabel tussen splitter en bbox3. Hij was te lang zei hij (zit er wel al in sinds bbox2, zeg maar sinds jaar en dag). Ik merkte nu ook dat ik op andere sites kan, maar de proximussite schijnbaar niet altijd bereikbaar is. Is al een trage reageerder en met die lage snelheden komen de verbindingen vermoedelijk niet meer tot stand. tav WenzelR: onderbrekingen, ik ben de tel kwijt sinds deze morgen 10u, maar het zijn er zeker meer dan 10. Nogmaals wat die technieker betreft: ik heb al de devolo's uitgeschakeld, de enige vaste telefoon enkele uren afgekoppeld (maar die werkt wel tijdens de onderbrekingen). Veel blijft er niet meer over hier in huis: het stopcontact, de splitter met vernieuwde ethernetkabel, de BBox3 en dus nog een ethernetkabel naar de pc. Bedrading: aankoppeling vooraan, met zo'n 8m telefoonkabel tot in het stopcontact. Dus ja. Vroeger spraken ze van stubs als reden en men zette en stoemelings mijn internetsnelheid op 9 (repairstatus heet dat, je betaalt verder voor 100 mbit, maar de repair ????), gedurende 2 jaar, tot ik plots helemaal geen internetverbinding meer had, dan kreeg ik het te horen... Dan is het stopcontact vervangen geweest. ik weet het ook niet meer ... Ondertussen zie ik dat er weer onderbreking is ... de technieker kan altijd langskomen als we vooraf op de hoogte zijn, behalve morgen tussen 14u en 14u30 - terug verbinding - helaas te laat, alweer onderbroken dus nog even wachten met het versturen
Je wordt geloofd, hoor 😉 Ik zie inderdaad een storing naar voren komen uit de metingen op je lijn. Er zijn verzwakkingen te zien in het spectrum, wat duidelijk op een fysiek probleem duidt tussen de cabine en jouw modem. Meestal is dit gelegen aan het invoerpunt, maar kan zich overal bevinden.

Er staat een technieker ingeboekt voor jou op donderdag tussen 8u en 12u. Ik heb hierbij ook een memo gestoken waarin het probleem duidelijk staat uitgelegd. Technieker zal een halfuur-kwartier op voorhand jou verwittigen als hij vertrekkende naar jou is.
Net zoals de vorige keer: de voorbije 24u geen enkel probleem. Dus de technieker komt weer langs en er zal weer niks verkeerd te vinden zijn. snelheid ook terug verbeterd naar 62 down en 11 upload

Reageer