Vraag

Minimus pakket met Mobilus S


Hallo,

Ik heb steeds een minumus pakket gehad met daarin een mobilus S abo met 3 GB ipv 1,5 GB omdat het in een pack zat. Mijn vriendin en wonen niet samen, en zij had enkel internet bij Proximus, dus ondertussen hebben we daar TV aan laten toevoegen (met € 69 installatiekosten) en een mobilus S abo zodat zij ook 3GB mobiel internet heeft. Nu bleek een paar weken terug dat, door een administratieve fout, haar GSM nog niet bij in een pakket zat, maar ze had wel TV, internet en GSM bij Proximus. Gevolg: zij over haar 1,5 Gig mobiel internet en een hoog factuur. Daarstraks gebeld met de klantendienst en nu blijkt dat die pakketten ook gewijzigd zijn en dat je gaan 3GB meer krijgt in een minimus pakket. Kan iemand dat bevestigen?
Vooral omdat wij ondertussen zijn gaan samenwonen en ik mijn GSM abo ook heb overgedragen naar haar abo, en bij mij ook blijkt dat ik ineens maar 1,5GB mobiel internet meer heb...
Heeft Proximus de pakketvoorwaarden sinds 1 april gewijzigd oid? Want ik meen me wel te herinneren dat er vroeger duidelijk stond dat je bij een mobilis S abo in een pak 3GB ipv 1,5 GB mobiel internet kreeg...

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat u zich vergist tussen Minimus en Tuttimus
https://www.astel.be/nl/Proximus-Minimus-het-nieuwe-internet-tv-gsm-pakket_4677

P.S.
Ter info: (zonder commentaar)
https://www.hln.be/ihln/proximus-misleidt-met-nieuw-aanbod-minimus-meer-betalen-voor-minder~a172d4dd/
Ik had voordien (sinds vorige zomer ergens, toen is dat in het Proximus Center in Hasselt aangepast), en ik lees af van het factuur zelf: internet Comfort zonder vaste lijn, Proximus TV en Mobilus S - mét 3GB mobiel internet, en dat is zo gebleven totdat ik mee ben opgenomen in het abo van mijn vriendin.
Nu heeft zij sinds ergens begin dit jaar net hetzelfde pack maar er was administratief ergens iets verkeerd gegaan waardoor ze niet in een pack zat maar internet + TV en mobiel apart zaten. Da's dan 3 weken terug rechtgezet in de Proximus winkel in Geel (en toen is mijn GSM abo mee in dat abo gezet). Daar is toen expliciet gezegd dat het in het pack wel degelijk 3 GB terug ging zijn.
Wat is er dan in de tussentijd gewijzigd dat we geen 3GB meer krijgen ondanks de belofte van de proximus medewerker (en toen stond dat ook zo op de site dat je in een Minimus pack 3GB had ivp 1,5GB dacht ik; wij hebben indertijd alle packs vergeleken en het gekozen voor die 3 ipv 1,5 GB)?
Reputatie 7
Badge +3
Beste Messthamind,



Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr)bezorgen.

Dan kijk ik het even na voor u.

Groetjes,

Joël
Beste Joël, ik kan je geen PM sturen om deze reden: "Deze gebruiker kan alleen berichten ontvangen van mensen die hij of zij volgt. ". Kan je dat in orde brengen zodat ik je de gegevens kan bezorgen?
Reputatie 7
Badge +4
Gaat het hiermee ook niet?
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Hiermee werkt het wel, rechtstreeks naar Joël een PM sturen ging niet 🙂. Alle gegevens met wat uitleg zijn verstuurd!
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat onderstaande het probleem is:
https://tweakers.net/nieuws/131821/proximus-verhoogt-prijs-internet+tv+mobile-bij-halvering-mobiele-data.html

minimus internet+TV+GSM
Geen idee, want dit artikel dateert van eind vorig jaar en enkele weken geleden werd ons in een Proximus center nog gezegd dat we recht hadden op 3GB ipv 1,5GB in het pakket dat wij hadden, want als dat niet zo was hadden wij toen direct voor een ander pakket of GSM abo gegaan omdat mijn vriendin met 1,5GB niet toekomt. Gelieve dat dus even uit te zoeken en me via PM een bericht te sturen.
Ik zou het wel een zwaar gebrek aan kennis van jullie personeel vinden (dat ons dan ook nog redelijk wat geld gekost heeft, want als dit echt klopt dan hadden we in het begin van het jaar al een ander pack genomen)...
Heb je nog geen antwoord gekregen van de proximus medewerkers op je privébericht, want ze gingen het nakijken.
Neen, nog niets teruggehoord
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Zie hier de info rond de nieuwe inhoud Minimus pack van 74,99EUR per maand op onderstaande link:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_minimus_pack/particulieren/producten/packs/minimus.html


U kan nog altijd een aanpassing van abonnement doen indien gewenst.

Groetjes,Joel
Hey Joel,

Die link had ik ook al ontdekt maar da's het punt eigenlijk niet...
Toen we begin dit jaar naar het Proximus center (in Mol) zijn gegaan om Belgacom TV toe te voegen en dus internet + TV + GSM in een pack te zetten hebben we expliciet gevraagd naar die gratis verhoging van 1.5GB naar 3GB en men vertelde dat het in dat pack zo was. En enkele weken terug zijn we naar Geel gegaan en daar vertelde men ons hetzelfde. Bij mij was dat trouwens ook gewoon nog het geval tot dat mijn GSM naar het pack van mijn vriendin is gegaan.

Vraag; is eigenlijk iedereen die voordien (dus voor 01/01/2018) een Minimus pakket had met die verdubbeling van mobiel internet, die verdubbeling kwijt?
Reputatie 7
Badge +3
Hey,

Iedereen met een Minimus pack heeft dezelfde inhoud en data enz.Pack is dus idem voor iedereen.


Groetjes,Joel
Hey Joel,

Ik vind het dan straf dat ik tot een paar weken terug nog 3GB had, terwijl ik ook een minimus pakket had, net hetzelfde als nu. En dat het deel van het factuur van mijn vriendin dat boven de 1,5GB ging enkele weken geleden om die reden nog gecrediteerd is. En dat ze telefonisch hebben gemeld dat wij recht hadden om die 3GB.
Vrij vertaald; bij Proximus horen we van iedereen een ander verhaal 😃 . Jammergenoeg zitten wij met de kosten en de miserie (rondrijden, mailen, bellen...)

Reageer