Klachtenbehandeling Proximus

  • 28 January 2017
  • 20 reacties
  • 1472 Bekeken

Ik ben al weken aan het telefoneren met Proximus met het steeds terugkomend probleem dat mijn opnames niet behoorlijk functioneren. Blijkbaar zitten ze met een bug die ze zelf niet krijgen opgelost. Hier volgt geen compensatie en dien ik toch de volle pot te betalen. Graag wil ik weg bij Proximus aangezien ze niet kunnen aanbieden wat in het contract staat. Dit kan ik doen maar aangezien ik een contract van 2 jaar heb met een gratis tv dien ik de tv te betalen aan Proximus. Ik word gestraft omdat Proximus zelf niet kan geven wat ze beloven. Dat je klanten op deze manier gebonden houd aan een slechte service bewijst dat Proximus niet inzit met de problemen. Ze geven toe dat er een probleem is maar toch wordt je verplicht te betalen. Dit is schandalig en aangezien Proximus ons zo behandeld zal ik dit verhaal ook waar ik kan kenbaar maken. Geen enkele klant verdient zulke oplichtpraktijken!

20 reacties

Reputatie 2
Badge
Ze zijn wel heel vlug met het sturen van email met beoordeling van de afhandeling van uw klacht.
Ik krijg zelfs zo n emails alhoewel ik geen klacht had lopen ????
Reputatie 7
Badge +4
Dag Den,

Jammer genoeg zijn er op dit moment problemen met opnames. Indien je ons deze geeft zorgen wij er voor dat ze worden terug geplaatst op de decoder.

Voor de compensatie stuur ik het bericht door naar onze klantendienst.

Mvg, Robrecht
Van Compensatie hebben ze nog noooit gehoord volgens mij Ben van grote ergenis maar terug naar telenet Correcte Klachten afhandeling hebben ze blijkbaar nog niet van gehoord

Heb ook een Abbo met tv heb al die tijd niet kunnen kijken komt geen oplossing vanuit Proxymus Ze kunnen het weer terug verwachten
Hier vant zelfde en in plaats van dan tv replay + gratis te geven dat je tenminste niet naar de reclame moet zitte kijken tss je niet opgepakte programma's maar dat kan ook niet zijn.. Mijn overstap naar telenet is niet verweg ze herkennen hun fout maar de klant tegemoetkomen dat kunnen ze niet.. Heb al 6x gebeld 6x iemand anders ad lijn 6x moet ik hetzelfde doen ook al zeg ik dat ik dat al 5x gedaan heb dan worde ze er nog onvriendelijk bij ook!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Gerty,

indien je graag toch geholpen wordt met mislukte opnames, aarzel niet me te laten weten over welke het precies gaat, dan zorg ik dat je deze toch ter beschikking hebt.

MVG,

Wim
Vooral die van vtm, familie en stadion.

Mvg
Reputatie 7
Badge +4
Gertyvp, kan je ons ook je klantnummer of vaste telefoonnummer doorsturen ?

Je mag dit doen naar Het Proximus Team via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Mvg, Robrecht
Ik wenste van telenet over te stappen naar Proximus (dus TV, intenet en vaste telefoon) - de vaste telefoon kwam er met wat moeite, maar ondanks het feit dat ook de TV en het internet op dezelfde dag (2 februari) zou geplaatst worden gebeurde er niets en kan ik nog steeds geen datum krijgen wanneer dit zou in orde komen. Klagen helpt niet op mijn "profiel" staat er niets van een mogelijke datum en ondanks al mijn klagen staat er oon geen "klacht in behandeling"

Is er niemand bij proximus die opvolgt wat er fout loopt en hoe ze dit rechtzetten ?
Reputatie 7
Badge +4
Dag AVsjo,

Alvast de excuses.

Kan je mij via privébericht naar Het Proximus team klantgegevens sturen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Dan kijk ik het meteen voor je na.

Met vriendelijke groeten

Koen
This toch te gek da de klachten maar blijven komen

Laat derze firma zich maar bezig houden waar ze goed in zijn
Alleen bellen via de klassieke Telefoon lijn

Snel internet en beetje service hebben ze nog niet van gehoord
Reputatie 7
Badge +1
This toch te gek da de klachten maar blijven komen

Laat derze firma zich maar bezig houden waar ze goed in zijn
Alleen bellen via de klassieke Telefoon lijn

Snel internet en beetje service hebben ze nog niet van gehoord

Alleen bellen via de klassieke Telefoon lijn zijn ze ook niet goed meer. Weer een uitval van mijn vaste lijn binnen een maand. Komen vandaag kijken. Heb ook een bericht gestuurd naar het PX team en daar krijg je gewoon geen antwoord op. Nee het gaat steeds verder achteruit met PX.
Ik wenste van telenet over te stappen naar Proximus (dus TV, intenet en vaste telefoon) - de vaste telefoon kwam er met wat moeite, maar ondanks het feit dat ook de TV en het internet op dezelfde dag (2 februari) zou geplaatst worden gebeurde er niets en kan ik nog steeds geen datum krijgen wanneer dit zou in orde komen. Klagen helpt niet op mijn "profiel" staat er niets van een mogelijke datum en ondanks al mijn klagen staat er oon geen "klacht in behandeling"

Is er niemand bij proximus die opvolgt wat er fout loopt en hoe ze dit rechtzetten ?

Ik ben ook recent overgestapt van Telenet naar Proximus. Online pack van Tuttimus besteld, alle diensten opgezegd bij Telenet op de dag dat Proximus bij mij moest komen installeren (gisterenavond). Helaas, niemand komen opdagen, maar daar zit je dan zonder telefoon, internet, televisie.
Nu is het gissen wanneer dit allemaal in orde zal komen, en denk je dat er zich iemand voor excuseert of spreekt van compensatie? Veel zin om alles te annuleren en bij Telenet te blijven!
Reputatie 7
Badge +3
Dag Debs,

Kun je mij klantgegevens (in privébericht) bezorgen voor nazicht?
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Groetjes,

HeidiE
Ik wenste van telenet over te stappen naar Proximus (dus TV, intenet en vaste telefoon) - de vaste telefoon kwam er met wat moeite, maar ondanks het feit dat ook de TV en het internet op dezelfde dag (2 februari) zou geplaatst worden gebeurde er niets en kan ik nog steeds geen datum krijgen wanneer dit zou in orde komen. Klagen helpt niet op mijn "profiel" staat er niets van een mogelijke datum en ondanks al mijn klagen staat er oon geen "klacht in behandeling"

Is er niemand bij proximus die opvolgt wat er fout loopt en hoe ze dit rechtzetten ?

Ik ben ook recent overgestapt van Telenet naar Proximus. Online pack van Tuttimus besteld, alle diensten opgezegd bij Telenet op de dag dat Proximus bij mij moest komen installeren (gisterenavond). Helaas, niemand komen opdagen, maar daar zit je dan zonder telefoon, internet, televisie.
Nu is het gissen wanneer dit allemaal in orde zal komen, en denk je dat er zich iemand voor excuseert of spreekt van compensatie? Veel zin om alles te annuleren en bij Telenet te blijven!
Reputatie 3
Badge +1
Geef je geen ongelijk kwa prijs als je vergelijkt is telenet goedkoper met wigo, tutimus 1 gsm abo wil je er 5 zoals telenet dan ben ik 160 eurokes kwijt per maand telenet wigo 120 eurokes zelf met play more zit ik dan nog maar aan 145 eurokes, en heb dan 2de en 3de decorder niet nodig tv app van telenet kan meer en kun je alle zenders zien die je op tv ook ziet uitgetest bij kenissen van ons. wij gaan waarschijlijk ook terug naar telenet,na aantal jaren.
De klantendiens is zijn pluim aan het verliezen 2de en 3de recorders volle pot aangerekend is al opgelost maar niet van de maanden er voor ook al heb ik het gemeld. opnemen loopt ook niet op wieltjes en noem maar op een bug naar andere.
maar 4.5 g voor mobiel vinden ze beter, maar hoeveel mensen hebben al een gsm met 4.5g NIEMAND, internet in huis vind ik toch belangerijker dan 4g gebruik het amper, als ik in de week aan het werken ben heb ik geen tijd om op facebook te zitten of 4g dan krijg ik geen loon. Fiber internet zal er pas zijn in kapellen als ik grijs haar heb denk de bedrijven krijgen voorang ook al zitten we maar 88 meter van de kast.tegen dan zit telenet al op 1gb per seconde de modems zijn al in omloop voor die snelheid (zijn witte modems en gaan supergoed ook op gebied van wifi getest kenissen).
Geachte Heer, Mevrouw
Ik zie dat mijn naam hier boven vermeld staat ,? raar ? ja want er staat geen tekst bij !!
Nu goed even dit toch mee geven.
Zo als ik hier boven lees, wordt er beweerd dat de klantendienst van Proximus niet vriendelijk is / zijn !!
Dan stel ik mij de vraag hoe het komt dat wij nergens problemen mee hebben ??
Ik heb in de week naar Proximus gebeld, na 1 minuut had ik al een medewerker aan de lijn, en mijn ( probleem ) is opgelost) ( dat er sommige personen zetten dat ze na 45 minuten nog geen medewerker aan de lijn hebben gehad, vind ik persoonlijk gewoon te gek !! wie blijft er nu 45 minuten wachten op een antwoord ? ik zeker niet )
Weet je wat ik doe, ik stel mij in de plaats van de medewerker( s ) aan de telefoon
Als je ( altijd ) negatieve telefoontjes moet beantwoorden, dan ga je na een tijdje ook negatief reageren, niemand is perfect zelfs ik niet
Een goede raad, als je een ( probleem )hebt blijf dan rustig en geduldig, dan zal de medewerker ( s ) ook positief reageren, het zijn ook maar mensen die hun werk doen
Van mij krijgen al de moderators hier op het forum een dikke 5 + dat ik heel blij ben dat ik naar Proximus ben overgestapt !!
Een ander voorbeeld, wie in December 2016 klant werd van Proximus zou een tv krijgen, ik ben ook in December 2016 klant geworden bij Proximus, helaas waren de tv's en smartfone's op, ik maak mij daar niet druk in, ik heb gewoon de optie 6 maanden de helft betalen genomen
De klanten die recht hebben op de tv zullen die ook ontvangen want rond Maart April 2017 zijn ze terug beschikbaar, dus nog even geduld en alles komt goed !!
Ik wens jullie nog een fijne Zondag toe
Mvg Rudi
P.S Jimmy bedankt, we hebben er al 3x gebruik van gemaakt !! je weet wel wat ik bedoel ( o _ - )
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt Rudi voor je uitgebreide bijdrage. Wij van onze kant, al mijn collega's en ikzelf, doen steeds ons uiterste best om de klant te helpen. Ook wij worden echter soms geconfronteerd met technische en IT-problemen, waar wij niet direct iets kunnen aan verhelpen. En je hebt overschot van gelijk waar je schrijft dat rustig en beleefd blijven een positief effect heeft op de reactie van de klantendienst.
Fijne zondag nog.
Mvg,
Geachte Heer Wim

Ik ben en zal altijd een eerlijk man blijven !!
Is het goed, dan zeg ik het , is het niet goed dan zeg ik het ook
Beste Wim ik ben +66% invalide verklaard door het RIVIZ te Antwerpen
Ik neem dagelijks 11 verschillende medicijnen, ik noem mij zelf het duracel konijntje hahaha
Ik ben dit ( verleden ) jaar voor het eerst naar de Kerst markt gegaan ( wel met een wandelstok)
Ik ben toen bijna aangereden geweest door een wagen, een ander persoon die dit gezien had, begon tegen de bestuurder te roepen, ik heb er op geantwoord : mensen aub stop er mee !! leef in vrede het leven is zo al kort genoeg + al die schokkende beelden op tv ik kan daar niet tegen
Ik kan niet tegen ruzie, als ik met mijn vrouw een mening verschil hebben, dan ben ik de dag nadien ziek
Beste wim niemand maar dan ook niemand is perfect jullie kunnen nooit voor al de klanten goed doen, als ze denken dat ze het beter kunnen oplossen, als ze het dan maar eens bewijzen !!!
Net zo als een artikel dat ik heb gelezen, daar werd er gezegd dat Proximus 2 Euro was opgeslagen !! wat is de dag van vandaag nog 2 euro ? rook 2 sigaretten minder en je hebt al 2 Euro uitgespaard ik bekijk het totaal beeld, en mij zal je zeker niet horen klagen over 2 Euro, je moet je in de andere persoon zijn /haar plaats stellen, dan mag je spreken
Ja ik ben al oud en versleten hahaha maar mijn respect zal altijd blijven bestaan voor alle moderators en medewerkers van Proximus zowel voor als achter de schermen, ik ben een optimist en ja daar word soms al wel eens ( misbruik ) van gemaakt, ach zolang ik de mensen zie glimlachen dan ben ik gelukkig, ik zeg tegen iederéén een goede dag, daar is niets mis mee !!
Bedankt Wim
Voor jou ook een fijne Zondag gewenst
Mvg Rudi & Karin
Reputatie 3
Badge +1
Geachte Heer Wim

Ik ben en zal altijd een eerlijk man blijven !!
Is het goed, dan zeg ik het , is het niet goed dan zeg ik het ook
Beste Wim ik ben +66% invalide verklaard door het RIVIZ te Antwerpen
Ik neem dagelijks 11 verschillende medicijnen, ik noem mij zelf het duracel konijntje hahaha
Ik ben dit ( verleden ) jaar voor het eerst naar de Kerst markt gegaan ( wel met een wandelstok)
Ik ben toen bijna aangereden geweest door een wagen, een ander persoon die dit gezien had, begon tegen de bestuurder te roepen, ik heb er op geantwoord : mensen aub stop er mee !! leef in vrede het leven is zo al kort genoeg + al die schokkende beelden op tv ik kan daar niet tegen
Ik kan niet tegen ruzie, als ik met mijn vrouw een mening verschil hebben, dan ben ik de dag nadien ziek
Beste wim niemand maar dan ook niemand is perfect jullie kunnen nooit voor al de klanten goed doen, als ze denken dat ze het beter kunnen oplossen, als ze het dan maar eens bewijzen !!!
Net zo als een artikel dat ik heb gelezen, daar werd er gezegd dat Proximus 2 Euro was opgeslagen !! wat is de dag van vandaag nog 2 euro ? rook 2 sigaretten minder en je hebt al 2 Euro uitgespaard ik bekijk het totaal beeld, en mij zal je zeker niet horen klagen over 2 Euro, je moet je in de andere persoon zijn /haar plaats stellen, dan mag je spreken
Ja ik ben al oud en versleten hahaha maar mijn respect zal altijd blijven bestaan voor alle moderators en medewerkers van Proximus zowel voor als achter de schermen, ik ben een optimist en ja daar word soms al wel eens ( misbruik ) van gemaakt, ach zolang ik de mensen zie glimlachen dan ben ik gelukkig, ik zeg tegen iederéén een goede dag, daar is niets mis mee !!
Bedankt Wim
Voor jou ook een fijne Zondag gewenst
Mvg Rudi & Karin

daar heb je gelijk in ruzie lost niets op, ik blijf aan de lijn altijd beleeft met de klantendienst lossen 99 % bij mij het probleem op maar zo is het niet altijd, hangt er van af wie je aan de lijn hebt, en de bugs in de decorders geraken maar niet opgelost en het menu is niet altijd handig in gebruik, wij zaten vroeger 4 jaar geleden bij telenet nu nog altijd vind mijn vrouw het menu van telenet beter en overzichtelijker en haden daar minder last van bugs, en daar had ik ook geen probleem met de klanten dienst, wij zijn naar proximus gekomen omdat in de straat waar we woonde de kabel moest verbetert worden maar dat ging toen een jaar duren, en eigelijk wou mijn vrouw dat niet maar ging niet anders.
regelmatig nemen wij op opnames lopen niet altijd zo als ze horen maar daar bellen wij niet voor naar de klantendienst is ook meestal niet direct op te lossen de procedure die je dan uitvoerd werkt ook niet altijd. we zijn een gezin van 7 persoonen 2 vol en 5 kids waarvan 1ne studeerd voor programmeur 1ne pc techniek en 1ne artistiek video en muziekandere 2 zitten in het lagere nog, dus allemaal veel met pc bezig, het netwerk draait goed met 7 persoonen online 3 tv's allemaal geen probleem maar kan beter vooral op snelheid, dat was vroeger met telenet slechter maar met de nieuwe modem is dat probleem opgelost, zelf doe ik netwerken en techniek van pc's, het intern netwerk is bij ons ook geen probleem draaien hier ook een game server.mijn zoon zegt ook proximus is zeker niet slecht maar telenet draait momenteel wel beter in het algemeen, zegt hij van windows 10 ook kan beter.

de klantendienst is ook altijd beleeft tegen mij en andersom ook maar het probleem word niet altijd opgelost, denk dat het echt wel afhangt wie je aan de lijn hebt, maar dat probleem heeft telenet ook.
Geachte Heer, Mevrouw

Er is geen enkele provider die de 100% kan halen, om alle klanten te vreden te stellen
Als er eens iets is kan het ook zijn dat de server van Proximus een update aan het uitvoeren is
Ik lees dat je 5 kinderen hebt, proficiat dat ze zo goed kunnen studeren
Ik had een vrouw en 6 kinderen ( 2 zonen, 4 dochters ) en dan op een bepaald moment ben je dat allemaal plots
kwijt, ik ga hier niet verder over in detail treden, omdat ik het geen plaats kan geven, ook al is het al 10 jaar geleden gebeurd
Beste ik ga jou eens een vraag stellen : Hoe zou jij reageren dat je van de éne op de andere dag zonder geldige reden, plots
het internet en tv en de gsm's vaste lijn , onze fax op non actief worden gezet ?
Wij hebben echt geen probleem met de snelheid enzo, het is wel zo dat ik en mijn vriendin dagelijks op de laptop bezig zijn + dat de hele dag Netflix opstaat,maar goed 3 tegen 7 is een groot verschil
Klopt als je beleefd aan de telefoon blijft, zal je ook beleefd beantwoord en geholpen worden !!
Fijne dag toegewenst
Mvg Rudi & Karin

Reageer